Saknar du API'er? Är någon API trasig? Skriv här!

Post Reply
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Saknar du API'er? Är någon API trasig? Skriv här!

Post by Arias »

Denna tråd är skapad för att felanmäla och önska nya API'er!

Jag ber er därför att enbart be om API'er/tredjepartsdata i den här tråden eller felanmäla sånt som inte fungerar längre och hålla er till det ämnet. På det sättet kan TurfDevs enkelt kolla igenom tråden och hjälpa till på bästa och smidigast vis.


Om ni inte redan gjort det, så vänligen läs den här tråden - INFO angående tredjepartsutveckling.
Där kan ni hitta all info om vilka API'er som redan finns att tillhandahålla och även en samling med vilka tredjepartsprogram som redan skapats!
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Saknar du API'er? Fråga här!

Post by Arias »

Reserverad post
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Saknar du API'er? Fråga här!

Post by Arias »

Skulle behöva ytterligare info genom xml-sidorna http://www.turfa.se/thirdparty/user.php/Arias

Det jag saknar är;
blocktime
homeregion
zonestaken
uniquetaken
totalpoints
distance
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Saknar du API'er? Fråga här!

Post by Arias »

Bump..

Drassen, du får även ta bort en av tredjepartssidorna, då de är mer eller mindre exakt samma sak?
http://www.turfa.se/thirdparty/user.php/Arias
http://www.turfa.se/user_xml.php?user=Arias (den här varianten kan du ta bort, den är ändå paj sen Bonanzan)


Vidare så får du gärna skapa en likadan sida för zoner, t ex;
http://www.turfa.se/thirdparty/zone.php/nobelzone

Den sidan kan innehålla info som t ex när zonen skapades, vem som tog den senast, hur många tagningar den har totalt, hur många tagningar denna runda m.m.
Image
twogood
Posts: 9
Joined: 23 Mar 2012 21:41
Country: Sweden

RSS för zoner och spelare?

Post by twogood »

Hej!

Skulle det gå att får RSS/Atom-feed eller liknande på:
samt:
  • Vilka zoner jag själv tog och förlorade senast
Last edited by twogood on 01 Apr 2012 11:50, edited 1 time in total.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: RSS för zoner och spelare?

Post by Arias »

I huvudtråden - INFO angående tredjepartsutveckling - så har du RSS'feed för senast tagna zoner. Den är dock lite knasig och vi väntar på att någon från TurfDev ska fixa den.

Vad gäller feed för en specifik spelare så kommer det nog aldrig att skapas, detta för att det är för mycket "stalker"-varning. Folk ska inte behöva känna sig kartlagda eller förföljda på något vis, därför nekas allt som kan ge för mycket personlig info om en person.
Image
twogood
Posts: 9
Joined: 23 Mar 2012 21:41
Country: Sweden

Re: RSS för zoner och spelare?

Post by twogood »

Arias wrote:I huvudtråden - INFO angående tredjepartsutveckling - så har du RSS'feed för senast tagna zoner. Den är dock lite knasig och vi väntar på att någon från TurfDev ska fixa den.

Vad gäller feed för en specifik spelare så kommer det nog aldrig att skapas, detta för att det är för mycket "stalker"-varning. Folk ska inte behöva känna sig kartlagda eller förföljda på något vis, därför nekas allt som kan ge för mycket personlig info om en person.
När jag tänker efter så är det faktiskt bara min egen användare som jag skulle vilja ha koll på och för eget bruk. Jag uppdaterar mitt ursprungliga inlägg.
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: RSS för zoner och spelare?

Post by SaLa »

twogood wrote:Hej!

Skulle det gå att får RSS/Atom-feed eller liknande på:
    • Vilka zoner jag själv tog och förlorade senast
Har du kollat in http://warded.se/turf/? Logga in med ditt googlekonto så kommer du kunna se lite statistik på dina rundor (en runda är minst fem zoner inom en timme och sen minst en zon varje timme). Både tider, kartor och poäng. Finns även statistik över zonerna och omgångar. Massa saker helt enkelt =)
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: RSS för zoner och spelare?

Post by LoneDog »

Arias wrote:I huvudtråden - [url=http://forum.turfa.se/viewtopic.php?f=55&t=1029]INFO angående tredjepartsutveckling[/url
Vad gäller feed för en specifik spelare så kommer det nog aldrig att skapas, detta för att det är för mycket "stalker"-varning. Folk ska inte behöva känna sig kartlagda eller förföljda på något vis, därför nekas allt som kan ge för mycket personlig info om en person.
Det där lät lite knasigt...
Man kör ju med gpsn så man syns tydligt när man lirar, så ska man motverka "stalker" scenario borde man fimpa att man syns.

Vill man dela sin information så gör man det på eget ansvar och får man konsekvenser så får man ta tag i det och ta rättsliga åtgärder om så krävs, viss statistisk information borde finnas att få men såklart borde användaren alltid få möjligheten att välja om den ska synas dels eller inte. :)

Ett exempel på detta har man i mmo spelet eve online, där kan man genera "API" nycklar av olika kalibrar för att dela information till sig själv eller andra om sin karaktär, man väljer även vid självaste genererandet av nyckel vilken information som ska synas.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Acrux
Posts: 34
Joined: 18 Jan 2011 19:22
Country: Sweden
Contact:

Re: Saknar du API'er? Fråga här!

Post by Acrux »

Jag har inte allt för höga förhoppningar om att detta blir implementerat på ett tag men jag lägger iaf en förfrågan så ni vet att intresse finns.

Jag skulle vilka att det fanns möjlighet att utnyttja realtidsdata från turfappen till andra appar. Tillexempel namnet på zonen man befinner sig i för tillfället, föregående ägare och hur många procent som återstår av den pågående takeovern.

Jag fattar att Turf-crew kanske inte är intresserade av APIer som är integrerade med appen men jag har flera idéer på projekt som skulle kunna utnyttja realtidsdata. Så det vore kul om jag hade fel :grin:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Post Reply

Return to “Tredje Part”