[REQ] Seriespel

Jimo
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Postby Jimo » 29 Sep 2013, 22:00

Vi håller på i detta nu. Knegge är inne i ett flow så det har blivit en del förändringar bakom scenen. Skriver här när startuppställningen för oktober är helt klar.

DIProgan

Postby DIProgan » 29 Sep 2013, 22:06

Whee :)

Jimo

Postby Jimo » 29 Sep 2013, 22:31

Thadam!
Några saker så behöver det inte komma frågor på det...

* Nu och framöver sköter "datorn" förflyttningarna så om ni har invändningar mot er placering så skyll på den omänskliga faktorn så kollar vi i loggen och rättar vid behov.
* "Datorn" slumpar hädanefter in spelare i Div3. Den här gången slumpades Tturf och K_tjing in i samma serie. Thats life. FarbrorP avancerade som bästa trea och fick fylla hålet efter BuS som eliminerades.
* Framöver gäller det att skrapa ihop 1000 poäng eller mer för att inte bli eliminerad, dvs utkastad oavsett division.
Last edited by Jimo on 29 Sep 2013, 22:44, edited 1 time in total.

farbrorP

Postby farbrorP » 29 Sep 2013, 22:43

Yey, den enes död den andres bröd... Hoppas allt är bra med BuS ändå.

DIProgan

Postby DIProgan » 30 Sep 2013, 07:32

Teknikens vidunder!

Sviar

Postby Sviar » 30 Sep 2013, 20:56

Har ni intresserade spelare som väntar på sin tur att komma med i seriespelet, låt då näste man/kvinna ta min plats direkt. Jag kommer inte att ha tid till Turfande ett tag framöver.

Tack för ett mycket intressant och Turfstimulerande seriespel

Lycka till // Sviar
Mobile: Samsung S2 and HTC ONEx // Location: Bollstanäs
Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Jimo

Postby Jimo » 30 Sep 2013, 21:41

Det har bara gått ett dygn på rundan så jag tror inte någon skulle säga emot, men vem ska ersätta? Näst bästa trean från september omgången? Vem ska sen fylla upp? Hmm...

Marrrs

Postby Marrrs » 30 Sep 2013, 23:26

Det har bara gått ett dygn på rundan så jag tror inte någon skulle säga emot, men vem ska ersätta? Näst bästa trean från september omgången? Vem ska sen fylla upp? Hmm...
Jag förstår det hedervärda i tanken med att erbjuda platsen till någon mer intresserad, men jag tror mer på "naturlig avgång". Jag tycker att regelverket är bra och konsekvensen av ens placering är lätt att förstå. Går man in manuellt och justerar i tabellerna, även minsta lilla, betyder det att ingen vet vad nästa justering, och nästa leder till. Kalla mig tråkboll om ni vill men jag hoppas min poäng går fram :)
8-)

knegge

Postby knegge » 01 Oct 2013, 06:31

I princip så skulle ju sådana avhopp vara möjliga, men bara från lägsta divisionen så det inte blir en kaskadeffekt med flyttningar. Men vi har väl sedan tidigare fastställt att det inte ska göras förändringar när rudan väl dragit igång. Kanske vore på sin plats att definiera tidsfönstret man har på sig, om det ska vara något annat än just rundstarten ? I dagsläget är det då vi kör flyttningar/elimineringarna.

Antingen så låter man det vara och naturligt faller ur (eller vara kvar om man ångrar sig osv), eller så hoppar man in och avanmäler sitt intresse på profilsidan.
För tävlingens skull så ser jag absolut inga problem med att man hoppar över en runda men kammar ihop tillräckligt (1k) för att inte elimineras.
Image

Jimo

Postby Jimo » 01 Oct 2013, 16:58

Instämmer med föregående. Sviar, är du med på noterna? Vad du än väljer kan du hålla det lite hemligt, annars kan jag promenera upp ovanför blått :-)

Knegge: Iphone folk undrar om vi kan ha en Gmail oberoende inloggning? Kanske även Facebookinloggning?

Return to “Tredje Part”