[REQ] Seriespel

Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Läs några poster högre upp. En Facebook inloggning kan vara på gång...
coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Sv: [REQ] Seriespel

Post by coolacrille »

Jimo wrote:Läs några poster högre upp. En Facebook inloggning kan vara på gång...
I så fall hoppas jag att man kan välja.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

ansiktsbok verkar inte använda OpenID, så det blir nog ingen snabblösning... vill gärna att turfdev kommer med förslag på hur det ska lösas för att slippa 100 olika varianter.
mitt förslag är att man skickar ett privmsg till jimo eller mig med turfnamn och tillhörande email så kan vi lägga in den manuellt tills vidare.
Image
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: [REQ] Seriespel

Post by TBIT »

knegge wrote:ansiktsbok verkar inte använda OpenID, så det blir nog ingen snabblösning... vill gärna att turfdev kommer med förslag på hur det ska lösas för att slippa 100 olika varianter.
mitt förslag är att man skickar ett privmsg till jimo eller mig med turfnamn och tillhörande email så kan vi lägga in den manuellt tills vidare.
För issue-webben har jag implementerat stöd för https://login.persona.org/ men det är inte i produktion ännu.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Jonfje88 wrote:
Funderade eftersom det endast går att logga in med Google på hemsidan, hur reggar man sig?

Har man inget Google-konto (Gmail) så får man tillsvidare höra av sig till mig, Jimo, eller Knegge med användarnamn i Turf samt den e-post man registrerat i Turf så läggs ni in manuellt (tills vi har en lösning på problemet). Samma sak om ni som inte har andriod/gmail vill gå ur seriespelet. Skriv inte i tråden utan sänd meddelande/PM här i tråden.
Last edited by Jimo on 03 Nov 2013 08:23, edited 1 time in total.
Guest

Re: [REQ] Seriespel

Post by Guest »

Kanske en dum fråga, men frågar man så får man inget veta :)
Dom 16 bästa i kvaldivisionen går vidare har jag förstått, men om folk trillar bort i dom vanliga divisionerna pga inaktivitet, blir det då fler som kan gå vidare från kvaldivisionen eller är det alltid 16 st?
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Japp, det blir fler. 16 är alltid garanterade att komma in...de andra är osäkra in i det sista.
Korvsåsen
Posts: 1
Joined: 06 Dec 2013 19:06
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by Korvsåsen »

Jag skulle vilja vara med i seriespelet men kan inte logga in via google eftersom jag har registrerat mig med en annan mailadress. Kan någon hjälpa mig?
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: [REQ] Seriespel

Post by Isengrim »

Några tankar kring seriespelet:

Tittar man på hur fotbollsserier ser ut så är det fler lag i varje serie och färre som åker ut.

Sverige
Allsvenskan
16 lag 2 ut 1 kvalar.
Superettan
16 lag 2 ut 2 kvalar.
England.
Premier League 20 lag 3 åker ut.
The Championship 24 lag 3 ut.
League 1 24 lag 4 ut.
Italien.
20 lag 3 ut.
Spanien.
20 lag 3 ut.
Frankrike.
20 lag 3 ut.
Tyskland.
18 lag 2 ut 1 kvalar.
Holland.
18 lag 1 ut 2 kvalar.

Det vore bra om det gjordes en revision och att det blev större serier och färre parallellserier imho. Idag är det ju bara hälften i en serie som stannar kvar efter en omgång, det blir ingen rivalitet och skulle en åka ut och sen komma upp igen är det ju inte säkert man hamnar i samma serie.

20-24 spelare per serie 3-4 ut. Inga parallellserier över div3. Max 4 parallell serier.
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

Jag hade inte tänkt ta ställning till någon omstrukturering då jag enbart pysslar med kodningen.

På den fronten har jag dock gjort lite nytta. SunYour frågade om ett api för andra program/appar att använda, vilket redan fanns men i en lite spartansk verison:
http://turf.kng.se/serie/api.php

Fick implementera en variant som likt turf api v4 pratar json:
http://turf.kng.se/serie/api.php?j

Klurar på om det behövs någon xml-variant eller ej... ?
Image
Post Reply

Return to “Tredje Part”