[REQ] Seriespel

User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

Jag är ju inte superhajj på hur openID osv funkar fullt ut, så jag kan tyvärr inte svara rakt av om det går eller ej. Men det är väl nått som fler tredjepartare har stött på ? Jag hade då en herrans massa bekymmer med att få igång nuvarande version, så jag är inte hundra peppad :P
Image
jagduvi
Posts: 174
Joined: 13 Jun 2012 14:20
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by jagduvi »

knegge wrote:Jag är ju inte superhajj på hur openID osv funkar fullt ut, så jag kan tyvärr inte svara rakt av om det går eller ej. Men det är väl nått som fler tredjepartare har stött på ? Jag hade då en herrans massa bekymmer med att få igång nuvarande version, så jag är inte hundra peppad :P
Har pratat med turf om inlogg för iOS användare för tredjepart och dom har tänkt någon gång (uppfattade det som om det låg långt ner på listan) kanske göra ett eget login mot turf för tredjepart.

Så för turf divisions så har jag lagt på så man kan logga in med både google och facebook i den nya versionen av turf division.

/j

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 2
Turf Divisions - Spela Turf i seriespel. http://turfdivisions.se/
User avatar
RIProG
Posts: 17
Joined: 01 Oct 2013 09:59
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: [REQ] Seriespel

Post by RIProG »

Har problem med att logga in på sidan, men skulle gärna vilja vara med och kvala! Kan någon hjälpa mig med detta och lägga in mig manuellt? Funkade att göra så på lagturfen :)
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

RIProG, har lagt till dig manuellt med turfID, hoppas det vart rätt person bara :P
en fråga, använder du gmail som identifiering ? eller vad är problemet ?
Image
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

jagduvi wrote: Har pratat med turf om inlogg för iOS användare för tredjepart och dom har tänkt någon gång (uppfattade det som om det låg långt ner på listan) kanske göra ett eget login mot turf för tredjepart.

Så för turf divisions så har jag lagt på så man kan logga in med både google och facebook i den nya versionen av turf division.
I dont get it, hur ska jag verifiera en fb-mail mot api't ?
Idag kör jag ju bara en fråga mot user-api med mailen jag får från openid-inloggningen och sen har jag ju turfID och username osv.
Image
jagduvi
Posts: 174
Joined: 13 Jun 2012 14:20
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by jagduvi »

knegge wrote:
jagduvi wrote: Har pratat med turf om inlogg för iOS användare för tredjepart och dom har tänkt någon gång (uppfattade det som om det låg långt ner på listan) kanske göra ett eget login mot turf för tredjepart.

Så för turf divisions så har jag lagt på så man kan logga in med både google och facebook i den nya versionen av turf division.
I dont get it, hur ska jag verifiera en fb-mail mot api't ?
Idag kör jag ju bara en fråga mot user-api med mailen jag får från openid-inloggningen och sen har jag ju turfID och username osv.
Det man vill göra är att man vill ha en login som säkert kan tala om för dig att den mailadress som användaren uppger är hans och inte någon annan. Der kan man göra mot google och fb för att nämna några.

Jag låter folk ha möjligheten att logga in med fb och då får jag deras mail som de har på fb och om de har samma mail hos turf så använder jag den mots turfs api. Det gör det möjligt för iOS användare att logga in även om de inte har en Gmail. Det förutsätter dock att de har samma mail på facebook som de har kopplat till turf.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 2
Turf Divisions - Spela Turf i seriespel. http://turfdivisions.se/
User avatar
RIProG
Posts: 17
Joined: 01 Oct 2013 09:59
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: [REQ] Seriespel

Post by RIProG »

knegge wrote:RIProG, har lagt till dig manuellt med turfID, hoppas det vart rätt person bara :P
en fråga, använder du gmail som identifiering ? eller vad är problemet ?
Har samma nick här som i appen, RIProG. Problemet verkar vara att sidan inte ser att jag är reggad på turfgame.com. Är osäker på om jag valde en annan mail än gmailen när jag registrerade, men det verkar inte gå att ändra nu i efterhand i sådant fall. Här på forumet använder jag iaf gmailen. Tack för att du hjälpte till :)
Jonfje88
Posts: 12
Joined: 08 Oct 2012 19:30
Country: Sweden
Location: Enköping

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jonfje88 »

Jag är väldigt sugen på att vara med men jag kör iOS?

Mvh.
Turf-nick: Presidenten
Instagram: PresidentenTurf
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: [REQ] Seriespel

Post by embeoo »

Och? Välkommen in!

Seriespelet är rent webbaserat så det spelar ingen roll hur du turfar ihop poängen, och numera kan du ju turfa på iOS. Det är alltså en tredjepartslösning, du kommer inte se något av seriespelet i turfappen.
Jonfje88
Posts: 12
Joined: 08 Oct 2012 19:30
Country: Sweden
Location: Enköping

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jonfje88 »

embeoo wrote:Och? Välkommen in!

Seriespelet är rent webbaserat så det spelar ingen roll hur du turfar ihop poängen, och numera kan du ju turfa på iOS. Det är alltså en tredjepartslösning, du kommer inte se något av seriespelet i turfappen.
Funderade eftersom det endast går att logga in med Google på hemsidan, hur reggar man sig?
Turf-nick: Presidenten
Instagram: PresidentenTurf
Post Reply

Return to “Tredje Part”