[REQ] Seriespel

Sviar
Posts: 45
Joined: 14 Dec 2012 04:43
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by Sviar »

Aha, det var verkligen nice. Nu kör vi..... 8-)
Mobile: Samsung S2 and HTC ONEx // Location: Bollstanäs
Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Knegge: Nu missade vi att spara resultatet från förra omgången eller har du det? ;-) Hur ska vi spara samt redovisa det?
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

Jag har sparat sidan och klurar på hur jag ska lägga upp arkiveringen av resultaten... Jag skulle vilja påvisa flyttningen på något bättre sätt, fast det kanske färgningen kan lösa (efter redigering).
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Min spontana tanke är föregående placering/division i parentes efter nicket alternativt en pil upp/ned/rak för att visa på hur man flyttades från förra omgången.
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: [REQ] Seriespel

Post by bubblan »

Ett par frågor:

När man kollar under My profile så står det "You are in Division: 2" borde kanske bytas ut mot det namn som divisisionen och gruppen har. I mitt fall Turfettan :)

Funderar över alternativet "Request to leave competition". Vad händer då? Tas man bort direkt eller blir namnet rödmarkerat (med poäng eller utan poäng?) och tas bort nästa omgång? Kan man sedan anmäla sig på nytt och då börja i lägsta divisionen?

Dessutom ett ändringsförslag. Jag tycker nog att vi kan ha tre stycken som ramlar ur Eliten och tre som går upp från Turfettan. Det blir inte så mycket kamp om positionerna i Eliten tyvärr.
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

1.Jag håller med men är ödmjuk inför Knegge. Kan ha någon orsak vi inte känner till.
2. Man får ett personligt PM från mig med frågan "Vafan håller du på med?" :-) Nej, man blir behandlad som en rödmarkerad men det syns bara i adminläge. Andra ska inte kunna spela på position och den som vill gå ur har till omgångskifte på sig att ev ångra sig, därav är det dolt för andra spelare.
3. Nu sparar vi omgångresultaten och att bli topp i eliten under en längre period kommer att uppmärksammas, troligen med skriftliga utmärkelser eller liknande. Hur detta ska se ut är ännu inte bestämt. Då kommer det bli fart i Eliten! :-)
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Majomgången har varit lång men på söndag är det slut. Noterar att i många av serierna ser det inte ut att bli några strider på slutet. Gaylord ser ut att avancera på ett bananskal medan SaLa har det riktigt tufft mot en bestämd Västmanlänning. Intresset för att deltaga ökar sakta, vilket är glädjande. Till juniomgången blir det spelare i 3-7 och 3-8. Kanske kan vi utöka till sju spelare i division 3 serierna.

Knegge: Något nytt om hur gamla resultat ska presenteras?
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by SaLa »

jimarild wrote:Majomgången har varit lång men på söndag är det slut. Noterar att i många av serierna ser det inte ut att bli några strider på slutet. Gaylord ser ut att avancera på ett bananskal medan SaLa har det riktigt tufft mot en bestämd Västmanlänning.
Oj! Ja, vilka skillnader i poäng där.
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: [REQ] Seriespel

Post by Dusty »

Jag kämpar för att hålla mig i turfettan men med ett max PPH på 78 så kommer jag inte långt, räcker med att någon drar en runda i en stad och fixar en pph 500+ en natt :) hoho
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Heja Storuman som har en representant i Turfettan! :-)

Jag har lite tankar om juniomgången jag gärna vill ha feedback på av er som deltager.
Jag skulle helst vilja tömma intressegruppen nu till juniomgången så att alla som vill är med i någon serie. Till juniomgången är det nu tjugo intresseanmälda. Tre strykningar görs (två röda och troligen en avhoppare). Tolv kan fylla upp 3-7 och 3-8. Då blir det ändå fem spelare kvar som har visat på att de faktiskt turfar. Dessa skulle kunna slumpas in i div3 serierna med följden att tre serier i div3 får en färre spelare. Ett annat alternativ är att övertala avhopparen att vara kvar och sen fylla 3-1 till 3-6 till nio spelare och låta 3-7 och 3-8 vara tomma en omgång till.

Ja, ni förstår "problemet". Vad tycker ni är en bra lösning?
Post Reply

Return to “Tredje Part”