[REQ] Seriespel

Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Sv: [REQ] Seriespel

Post by Byggaren »

Blabert wrote:
Byggaren wrote:
Jimo wrote:Tex "Blabert ligger på nedflyttningsplats men det går rykte om att han har en ny cykel och dessutom tagit semester för att hårdturfa i slutspurten av omgången. Byggaren får troligen vara beredd på en attack"
"Väck inte den björn som sover !" :shock: :o
Zzzzzzzz...

Tapatalked from my Xperia Z
Puuuh , Den vaknade inte 8-)
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: [REQ] Seriespel

Post by Velocipedryttaren »

Vad har hänt med poängen? 195000 poäng på 9 timmar måste vara rekord ;-)
Massor av spelare har fel poäng i seriespelet, stämmer inte alls med Turf.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Som du ser uppdaterades databasen sent igår kväll. En del uppdaterades inte utan har kvar sin poäng från förra omgången. Knegge ordnar det förhoppningsvis under dagen.

Velocipedryttaren: Grattis till avancemang. Tänkte välkomna dig till division ett men jag ser nu att jag inte är där *skratt*
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: [REQ] Seriespel

Post by bubblan »

Ni har glömt bort mig! Var med som åttonde namn i kvalgruppen men har inte placerats i 3an. Finns inte heller kvar i nyanmälningar.
Image
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

Jimo wrote:Som du ser uppdaterades databasen sent igår kväll. En del uppdaterades inte utan har kvar sin poäng från förra omgången. Knegge ordnar det förhoppningsvis under dagen.
Två problem, ena är med API't som skickar fuldata, det andra var en spelare som bytt email. Har temporärt löst fuldataproblemet med en liten strängstädning. Bytte även till turfID som identifierare för uppdateraren, vilket verkar ha löst problemet med att vissa har kvar gamla rundans poäng.
Image
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

bubblan wrote:Ni har glömt bort mig! Var med som åttonde namn i kvalgruppen men har inte placerats i 3an. Finns inte heller kvar i nyanmälningar.

Hmm, står i databasen att du begärt att gå ur seriespelet.. Fast det kan ju ha varit oavsiktligt/bugg också ?
Image
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: [REQ] Seriespel

Post by embeoo »

Det var väl förra gången? Tas markeringen bort när spelaren tagits bort? Eller får man bara ånga sig en gång ;-)
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

Hmmjaa, hanteringen och möjligheten att förändra den flaggan är väl kanske inte den bästa från spelarnas perspektiv.. borde nog ge den en genomgång.


Jag puttade in bubblan i Div 3-1 btw.
Image
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: [REQ] Seriespel

Post by bubblan »

knegge wrote:Hmmjaa, hanteringen och möjligheten att förändra den flaggan är väl kanske inte den bästa från spelarnas perspektiv.. borde nog ge den en genomgång.


Jag puttade in bubblan i Div 3-1 btw.
Tack :) Jag togs alltså bort i juni. Då borde min begäran om utträde ha nollats. Mycket med detta, förstår det!
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Det verkade som att vi hade att göra med en riktigt ambivalent bubblan...du är välkommen tillbaka!
Post Reply

Return to “Tredje Part”