[REQ] Seriespel

Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [REQ] Seriespel

Post by Byggaren »

hazzard wrote:Jao lägg ner istället, tredje parts är så ointressant ändå är ju bara en bråkdel som är med, är väl upp till utvecklarna att få in det i appen om det kommer eller inte är väl upp till dom men det har inte visats mycket intresse från dom direkt om man ska läsa i denna tråd direkt, hade själv inte varit sugen lägga ner tid på sånt där man inte får respons och det bara är strul, sen varför ska du jobba gratis åt andra? det känns ju fel spontant sådär..
Vilken uppmuntran...
Bara att beklaga allt strul, men trist om lagturfen läggs ner tycker jag. Kämpa på istället och förhoppningsvis så bli alt bra till slut :-)
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by hazzard »

Byggaren vadå uppmuntran? skyll det på utvecklarna som inte jobbar mer med Knegge som erbjuder sin tid till nåt som inte verkat funka på länge. Alla har väl inte tid att sitta här och vänta på nåt magiskt ska hända som löser problemen över en natt då kan man bara strunta i det.
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

nu har jag slängt ett par timmar på att implementera v4 api specifikt för inloggningen, för där verkar epost fortfarande vara en giltig parameter. så nu borde inloggning funka för alla, borde...
Image
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: [REQ] Seriespel

Post by bubblan »

Tack knegge för din insats med inloggningen, även på lagturfen! Skulle du också kunna kika på varför poängen per turfare inte alls stämmer på lagturfsidorna?

T ex
http://turf.kng.se/lagturf/index.php?pa ... o&team=137
(smickrande men helt inkorrekt)
Image
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

Jag har sett att API inte returnerar några poäng alls på vissa spelare. En variant var min egen spelare som inte varit igång pga strul med vilken google play identitet den körde. I seriespelet så kan vi avhjälpa detta genom att nollställa all poäng vid rundstart, men på lagturfen finns ju ingen rund-detektering så det blir svårare.
F.ö var informationen på lagturf ej kontinuerligt uppdaterad, vilket jag glömde fixa i all hast.
Image
User avatar
Jini
Posts: 39
Joined: 04 Jun 2012 17:02
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jini »

No more Seriespel? :(
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

Man kan aldrig så nog veta ibland. Gediget haveri på nya systemet den kördes på. Men nu är den iaf hjälpligt återställd. Får se under de kommande dagarna hur pass nära vi kommer med rätta placeringar osv.
Image
User avatar
Jini
Posts: 39
Joined: 04 Jun 2012 17:02
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jini »

Thank You! :D
Thanks also for all the good work and making it working for us :)
AvisVesuvius
Posts: 10
Joined: 11 Aug 2013 18:05
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by AvisVesuvius »

Nu ikväll är första gången på denna omgången jag har lyckats logga in för att kolla seriestatusen. Det sista jag såg förra omgången var att jag låg på en betryggande andraplats i min grupp, 4-10.
Ikväll (inatt) ser jag att jag inte alls flyttats upp utan ligger kvar, har jag missat något?
Tyvärr har jag inga skärmdumpar eller ens siffror från förra omgången, men lite förundrad blir jag iaf.
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by Marrrs »

Man måste använda donationsknappen för att flyttas upp!

Närå, bara skojade. Jag tror inte flyttningarna gjorts ännu även om sidan vaknat igen. Det ordnar sig säkert med tiden. Men för att visa att man uppskattar seriespelet fungerar donationsknappen utmärkt. :)
8-)
Post Reply

Return to “Tredje Part”