Turfplates beta (Web widgets)

embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Turfplates beta (Web widgets)

Post by embeoo »

Ett förslag från sidlinjen; byt ut rank + siffra mot titeln i text, någonstans runt nicket.
Det är lite information overload nu med en massa oförklarliga siffror, om ditt mål var att locka in utomstående och inte bara skapa hets mellan oss redan förlorade ;)

Byta ut regionen varannan gång den genereras om du inte vill skruva för mycket med layouten?
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Turfplates beta (Web widgets)

Post by GuteLappen »

embeoo wrote:Ett förslag från sidlinjen; byt ut rank + siffra mot titeln i text, någonstans runt nicket.
Det är lite information overload nu med en massa oförklarliga siffror, om ditt mål var att locka in utomstående och inte bara skapa hets mellan oss redan förlorade ;)

Byta ut regionen varannan gång den genereras om du inte vill skruva för mycket med layouten?
Tack för feedback embeoo.
Om du menar rank-texten/titeln, så finns den inte att tillgå i APIet. Jag kommer nog att lägga upp det statiskt, men problemet som kan uppstå är att när det ändras så kommer det bli fel.
Bra idé, skall kolla på det då jag flyttat och byggt om systemen.
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Turfplates beta (Web widgets)

Post by Thunell »

Inte läst hela tråden men: Är det ok att använda dessa plates utan att vara betatestare? Eller blir man enkelt betatestare så man kan använda de med tillstånd?

MVH
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Turfplates beta (Web widgets)

Post by GuteLappen »

Thunell wrote:Inte läst hela tråden men: Är det ok att använda dessa plates utan att vara betatestare? Eller blir man enkelt betatestare så man kan använda de med tillstånd?

MVH
Hej Thunell. Tack för visat intresse :)

I dagsläget är det bara betatestarna som har tillgång till dessa Turfplates, för tillfället så behöver jag inga fler, ledsen för det.

Q: Vilka kommer att få använda dessa webwidgetar när betaperioden är slut och blir "publikt"?
A: En tanke som jag har är att det skall vara dom som är med i mitt planerade Referral-program*.
A2: En enklare variant kanske blir helt publik.

Q: Varför bara dessa?
A: Mitt mål med mina Turfprojekt är att få fler att börja Turfa, då kan man begära av andra som vill använda exempelvis Turfplates att hjälpa till att sprida Turf.
Då vet man, att den som har en/fler Turfplates är med och bidrar till att Turf blir ännu större, vilket i sin tur ger status till Turfplate-användarna.

Låter detta som en bra idé?

*Referral-program:
Ett system som går ut på att befintliga Turfare sprider Turf genom att länka till referral-programmet, som i sin tur ser till att den potentiellt nya Turfaren får all hjälp denne behöver för att komma igång med sitt Turfande.
Om den potentiellt nya Turfaren blir en aktiv Turfare, så kommer den Turfare som värvat den nya Turfaren att få olika morötter, såsom Turfplates, statistik över antalet värvade, eventuellt en Referral/Värvar medalj i Turf.
Detta program är bara på planeringsstadiet ännu.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Turfplates beta (Web widgets)

Post by SunYour »

Test!
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Turfplates beta (Web widgets)

Post by SunYour »

Yay! Det var en fet och fin plate!
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Turfplates beta (Web widgets)

Post by affanicaffan »

SunYour wrote:Yay! Det var en fet och fin plate!
Den där tycker jag var RIKTIGT snygg!!! (version TP 5 alltså)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Turfplates beta (Web widgets)

Post by GuteLappen »

Lagt till TP7 (se första posten för URL).
Image

Den utnyttjar nytt data som introducerades i version 3 av API:et, nämligen antalet spelare denna runda.
Har då tagit bort uppdaterings datum och tid samt min signatur. Har ni någon idé var denna information kan tänkas placeras :?:
Jag är öppen för allt, även omdesign.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Turfplates beta (Web widgets)

Post by embeoo »

Verkar väl ganska givet att lägga antalet spelare under "pos"; 46/624. Tar du min tidigare ide om att flytta rank till att dela plats med region så kan positionen bli lite bredare oxå, så att det finns plats även med femsiffrigt antal och man ligger sist.

Top 7%... Det är ju ingen tillförd information egentligen, och ganska abstrakt. Ta bort, visa alternerande under pos, eller gör en minigraf i form av en pixel hög linje under siffrorna; så stor del av linjen som är ifylld, så bra är man. Kan också användas på rank (hur nära 60 man är, inte hur långt till nästa som i appen).
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Turfplates beta (Web widgets)

Post by GuteLappen »

embeoo wrote:Verkar väl ganska givet att lägga antalet spelare under "pos"; 46/624. Tar du min tidigare ide om att flytta rank till att dela plats med region så kan positionen bli lite bredare oxå, så att det finns plats även med femsiffrigt antal och man ligger sist.

Top 7%... Det är ju ingen tillförd information egentligen, och ganska abstrakt. Ta bort, visa alternerande under pos, eller gör en minigraf i form av en pixel hög linje under siffrorna; så stor del av linjen som är ifylld, så bra är man. Kan också användas på rank (hur nära 60 man är, inte hur långt till nästa som i appen).
Bra idéer. Självklart är det mest logiskt att ha placering/tot_spelare, men det blev så långt och jag orkade inte just då jag gjorde den göra om designen.
Det där med grafer är alltid intressant, skall kolla på din idé med linjen. Någon idé på vilka 2 färger man skall ha?
Post Reply

Return to “Tredje Part”