Turf Locations - nedlagt

User avatar
whiterocker
Posts: 29
Joined: 09 Feb 2013 13:57
Country: Sweden

Re: Turf Locations - Beta 0.0.1

Post by whiterocker »

popeye wrote:Har installerat, (Samsung Galaxy S3 4G, Android ver 4.1.1Grund ver.3.0.31-215581)-
Ser endast "Help" vid aktivering av menyknappen, ingen hjälp visas!
Hur kommer man åt "settings" för att ställa in "Features" :?: :?

Klickade på HoldZone fick "Worth: 80 +8", detta var TP/PPH förra omgången (nu 65 +9) :!:
Jag har besvarat din frågor på den officiella sidan.

Angående poängen så är de förladdade zonerna från februari, notera att detta är enbart ett test av prestanda genom att ladda 12000 zoner samtidigt.

Jag kommer att göra som så att enbart de zoner som finns inom 100 km radie kommer att laddas.

I nästa version kommer du kunna ladda ned dagsfärska zoner :D
User avatar
popeye
Posts: 79
Joined: 16 Jul 2012 19:30
Country: Sweden

Re: Turf Locations - Beta 0.0.1

Post by popeye »

whiterocker wrote: Jag har besvarat din frågor på den officiella sidan.

Angående poängen så är de förladdade zonerna från februari, notera att detta är enbart ett test av prestanda genom att ladda 12000 zoner samtidigt.

Jag kommer att göra som så att enbart de zoner som finns inom 100 km radie kommer att laddas.

I nästa version kommer du kunna ladda ned dagsfärska zoner :D
Tack för svar :D Väntar på den version där man kan ställa in det som står under "Features" :)
Image
User avatar
whiterocker
Posts: 29
Joined: 09 Feb 2013 13:57
Country: Sweden

Re: Turf Locations - Beta 0.0.1

Post by whiterocker »

kastrom wrote:Jag hittar den inte i Play.
Helt riktigt, den finns inte Play och kommer inte göra det förrän 1.0 versionen släpps. Under beta perioden kommer du kunna ladda ned den från huvudinlägget eller från Turf Locations officiella sida.
User avatar
whiterocker
Posts: 29
Joined: 09 Feb 2013 13:57
Country: Sweden

Re: Turf Locations - Beta 0.0.1

Post by whiterocker »

popeye wrote:
whiterocker wrote: Jag har besvarat din frågor på den officiella sidan.

Angående poängen så är de förladdade zonerna från februari, notera att detta är enbart ett test av prestanda genom att ladda 12000 zoner samtidigt.

Jag kommer att göra som så att enbart de zoner som finns inom 100 km radie kommer att laddas.

I nästa version kommer du kunna ladda ned dagsfärska zoner :D
Tack för svar :D Väntar på den version där man kan ställa in det som står under "Features" :)
Varsågod :D
Jo, jag längtar också :D
User avatar
whiterocker
Posts: 29
Joined: 09 Feb 2013 13:57
Country: Sweden

Re: Turf Locations - Beta 0.0.1

Post by whiterocker »

Efter att ha varit inaktiv både som Turfare och som programmerare så har jag nu börjat att bygga på appen igen och kommer snart släppa nästa beta-version.
Den största nyhet en är att denna version kommer att visa alla zoner inom 10km radie istället för att visa alla 13074 zonerna som finns. Detta kommer att kallas för regioner och i med tiden så kommer man kunna skapa egna regioner. Jag kommer att ha databasen implementerad och nedladdning utav zoner kommer i senare beta. Denna gång är zonerna från 28/4 (idag) så nu ska även poängen stämma. :D
User avatar
whiterocker
Posts: 29
Joined: 09 Feb 2013 13:57
Country: Sweden

Re: Turf Locations - Beta 0.2.1 (2013-05-15)

Post by whiterocker »

Viktigt att veta om Turf Locations 0.2.1.

Appen tar väldigt lång tid att starta första gången, vilket gör att skärmen kommer vara svart en lång stund. Detta är pga att 13000 zoner läggs in i databasen (kommer att uppdateras igen till nästa spelomgång) och sedan kommer appen att skapa en region med alla zoner inom 100 km radie.

Det är viktigt att ni startat upp appen i er egen hemstad eftersom ni inte kommer kunna skapa några nya regioner!

Kommande funktioner i nästa version är att manuellt kunna ladda ned alla zoner samt ändringar i menyn.
Post Reply

Return to “Tredje Part”