Innehav av besvärliga zoner

Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Innehav av besvärliga zoner

Post by Jimo »

Jag har en idé om att tävla i att ha det längsta innehavet av regionens/stadens/kommunens tio besvärligaste/jäkligaste zoner. Det kan bli en härlig kamp för tävlingslystna och en annan sorts utmaning än att stå i gathörn och ta zoner.

Kan man skapa en sida i stil med seriespelet och lagturfen för detta? Finns informationen man behöver i APIt? Warded har så fina cirkeldiagram.
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Innehav av besvärliga zoner

Post by GuteLappen »

Jimo wrote:Jag har en idé om att tävla i att ha det längsta innehavet av regionens/stadens/kommunens tio besvärligaste/jäkligaste zoner. Det kan bli en härlig kamp för tävlingslystna och en annan sorts utmaning än att stå i gathörn och ta zoner.

Kan man skapa en sida i stil med seriespelet och lagturfen för detta? Finns informationen man behöver i APIt? Warded har så fina cirkeldiagram.
Klart det går att göra med API plus en egen databas.
Problemet blir väl att välja ut dessa zoner, vem skulle bestämma? Det är en tung och subjektiv uppgift.
Kul idé dock.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Innehav av besvärliga zoner

Post by Jimo »

Zonerna får de som är intresserade av att deltaga rösta om. Omröstningen kan föregås av en diskussion där röstningsalternativen fastställs.

Kan du, Gutelapp, vara behjälplig med API, web och DB?
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Innehav av besvärliga zoner

Post by Isengrim »

Har ni verkligen 10 besvärliga zoner i Västerås, eller räknas gångväg i skogsparti som besvärlig? ;)
User avatar
popeye
Posts: 79
Joined: 16 Jul 2012 19:30
Country: Sweden

Re: Innehav av besvärliga zoner

Post by popeye »

Isengrim wrote:Har ni verkligen 10 besvärliga zoner i Västerås, eller räknas gångväg i skogsparti som besvärlig? ;)
+1
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Innehav av besvärliga zoner

Post by Jimo »

Isengrim: Kan du koda ihop en sida för ändamålet?
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Innehav av besvärliga zoner

Post by Isengrim »

Tyvärr Jimo så har jag inte den kunskapen.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Innehav av besvärliga zoner

Post by TBIT »

Problemet med att göra detta via API:et är att systemet måste fråga om och om igen "vilka äger dessa zoner?" Typ var femte minut för att hantera nybörjare med låg blocktid. Det hade varit otroligt trevligt om ett system via API:et kunde "prenumerera" på ett antal zoner... jag kan tänka mig att skriva ett förslag om det senare till utvecklarna.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Innehav av besvärliga zoner

Post by Jimo »

Warded uppdaterar sig en gång per dygn. Hur kan den isf räkna ut det procentuella innehavet av en zon?
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Innehav av besvärliga zoner

Post by tomtebloss »

Warded får en jäkligt lång lista med vem som tar zonen och när och av vem. Resten räknar han ut själv.
Post Reply

Return to “Tredje Part”