1 timme om dagen

coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Sv: 1 timme om dagen

Post by coolacrille »

Håller med Isengrim. Eller så kan man ju ha båda alternativen att välja mellan. Hela förslaget verkar för mig vara grundat i någon form av rättvisevilja så varför inte göra det så rättvist det bara går?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: 1 timme om dagen

Post by Jimo »

Ska försöka få någon kodnisse att skissa upp något så utvecklas det säkert med arbetets gång.
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: 1 timme om dagen

Post by acachberga »

Isengrim wrote:Tja, då är det en dålig idé.
Håller fullständigt med Isengrim här. Nu är det ju så att jag lägger ingen tävlingsaspekt på Turf, nåja lite kanske, tävlar ju med mej själv. Eftersom jag är panscho/retired (retarded säjer hustrun) så är det här med Turf en jättefin grej för mej att komma ut och röra på mej. Visserligen har vi 2 hundar som ska rastas, men nu får rastningen ibland ett bestämt mål: Revisitera eller överta igen. Nackdelen är att vi bor på en förort med relativt få zoner, så det blir mycket av samma hela tiden, men vadå? Skulle nog inte bli mycket om det där med 1 timme kom till stånd.
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: 1 timme om dagen

Post by Changrila »

Är det då inte roligare/bättre att ha tex en medalj för x antal zoner på en timme osv? Redan nu finns ju vesslan och bävern, men man skulle ju kunna ha fler medaljer i den stilen. Tittar man nu på en vanlig turftimme för mig, ja då får jag kanske 3 zoner. Nu har det visserligen ploppat upp fler zoner vid mig, men jag räknar ändå inte med att kunna få speciellt många de dagar jag går på favoritpromenadrundorna, för där, där finns det inga zoner.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: 1 timme om dagen

Post by Jimo »

1. Det är tänkt som en tredjeparts lösning.
2. Deltagande skulle vara högst frivilligt.
3. Målgruppen skulle vara de som vill tävla på lite mer rättvisa villkor.
4. Det skulle säkerligen tilltala folk med zonodlingar utanför dörren men det är många städer som nu har tätt mellan zonerna.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: 1 timme om dagen

Post by DIProgan »

Finns ju inga direkta hinder att göra det alla tänkbara timmar som Turfaren Turfat bortom att det blir mer programmering för Mr Kodnisse ;)
Running the third-party project https://turfbridge.com
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: 1 timme om dagen

Post by Jimo »

Jag har för mig att någon gjorde ett försök med den här iden och satte upp en hemsida osv men jag har glömt vad den kallades så jag har svårt att googla på det. Någon som minns?
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: 1 timme om dagen

Post by hazzard »

nej inga tredjeparts lösningar snälla det är helt värdelöst, vad spelet behöver är fler spellägen helt enkelt inne i appen såsom olika ligor, parturfing, nya medaljer osv... Hade ju varit kul med mini event som skapas och körs antigen en hel vecka eller bara ett dygn. Som det är nu är det antigen bara köra för medaljer top 1-3, bonanzor eller vara med i serie spelet som är tredje part..
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: 1 timme om dagen

Post by Maqqan »

hazzard wrote:nej inga tredjeparts lösningar snälla det är helt värdelöst, vad spelet behöver är fler spellägen helt enkelt inne i appen såsom olika ligor, parturfing, nya medaljer osv... Hade ju varit kul med mini event som skapas och körs antigen en hel vecka eller bara ett dygn. Som det är nu är det antigen bara köra för medaljer top 1-3, bonanzor eller vara med i serie spelet som är tredje part..
Varför tycker du så? Tredjepartslösningarna warded och turf league är ju ganska lyckade.

Tapatalking with Z2
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: RE: Re: 1 timme om dagen

Post by LeiLar »

Maqqan wrote:Tredjepartslösningarna warded och turf league är ju ganska lyckade.
Julens understatement! :D :lol: :D
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Post Reply

Return to “Tredje Part”