Seriespel-takes

User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Seriespel-takes

Post by Isengrim »

Låter som det egentliga problemet är pensionärer med obegränsat med tid och som dammsuger allt när inga andra kan. De finns i alla städer och de beter sig på samma sätt.

Kan väl säga att den som tagit mest zoner av mig stämmer in på den profilen. Tittar man på statsen så är han uppe i 923 takes på mig, dvs närmare 1/10 av mina takes har jag förlorat till honom. Inga problem tycker jag även om det kan vara tradigt att följa john i hans spår när jag drar ut, som parentes kan sägas att den som är näst högst på listan av att ta zoner från mig bara kommit upp i 520 sen är det stort hopp igen till nästa på 346. Så att vara pensionär och kunna anpassa sig bättre efter väder och kunna köra dagtid när det är ljust är helt enkelt optimalt även om det inte kanske går lika fort för dem men fler timmar och kunna köra ostört är en klar fördel, morgonpigga brukar ju dom rackarna vara också :D

Men alla ggr envetna pensionärer på cykel än slapptaskar i motordrivet.
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Seriespel-takes

Post by LeiLar »

Isengrim wrote: Men alla ggr envetna pensionärer på cykel än slapptaskar i motordrivet.
:D
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
popeye
Posts: 79
Joined: 16 Jul 2012 19:30
Country: Sweden

Re: Seriespel-takes

Post by popeye »

popeye wrote:Jag vill gärna ha en parallell take-serie speciellt för oss som INTE turfar på kvällar och nätter och därför inte får pph.
Jag återupprepar min önskan, ja jag vet att det är zontätt här i V-ås och andra liknande städer.
Jag har inte skrivit om rättvisa poäng eller pph, jag hoppas att man kan göra en take-serie, man kan ju då välja om man vill vara med i den ena eller andra eller bägge om man känner för detta :)
Image
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Seriespel-takes

Post by Isengrim »

Är väl bara gå in på warded, välja västmanland och sortera på takes.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Seriespel-takes

Post by SunYour »

Hehe, härligt urspårat nu :-)
Problemet med en takesliga som tredjepart är väl att det inte finns något smidigt sätt att suga ur det från ett api utan att gå via takeoverfeeden... Warded duger ganska fint, ja

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
popeye
Posts: 79
Joined: 16 Jul 2012 19:30
Country: Sweden

Re: Seriespel-takes

Post by popeye »

Isengrim wrote:Är väl bara gå in på warded, välja västmanland och sortera på takes.
Blir det då en serie-tabell?
Nej jag skiter i detta, alla "försöker" att missuppfatta min önskan, klart slut :(
Image
NewBrigdeKing
Posts: 34
Joined: 07 Oct 2013 18:59
Country: Sweden
Location: Nybro

Re: Seriespel-takes

Post by NewBrigdeKing »

Beklagar att det mesta av vad jag skrivit hamnat i utkanten eller utanför serie-takes-ämnet. Har insett det och därför slutat skriva (då jag inte hade mer att tillföra INOM ämnet).
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Seriespel-takes

Post by knegge »

SunYour wrote:Problemet med en takesliga som tredjepart är väl att det inte finns något smidigt sätt att suga ur det från ett api utan att gå via takeoverfeeden... Warded duger ganska fint, ja
Det går ju att plocka "taken" vid rundstart och använda den som offset för hela rundan annars ?
Image
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Seriespel-takes

Post by DIProgan »

Är väl bara o ta v4/users "taken" för de som är med, med jämna mellanrum. Eller är det ansett osmidigt? ^^

Edit: Var väl vad Knegge sa ja :)
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Seriespel-takes

Post by SunYour »

Kan väl funka, även om risken för att det inte blir exakt (svider ju hårt i våra ingenjörshjärtan) är stor, med tanke på hur intensivt zontagandet är precis runt omgångsskiftet. Inte så bra att pumpa API-frågor just då heller med tanke på övrig belastning.

Bättre be snällt om ett tillägg i API't istället tror jag...?
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Post Reply

Return to “Tredje Part”