Turf Watcher

Post Reply
User avatar
whiterocker
Posts: 29
Joined: 09 Feb 2013 13:57
Country: Sweden

Turf Watcher

Post by whiterocker »

Hej på er zonjägare!

Tänkte presentera ett projekt som jag har byggt på i några veckor, nämligen Turf Watcher!

Turf Watcher är en "pryl" som visar hur många poäng, zoner samt hur hög pph du har. Detta visas snyggt på en tvåradig display (kommer bygga en på fyra rader också i framtiden).

Den har också två dioder. Den ena lyser med fast sken och den andra blinkar. Grönt fast sken betyder att du har minst en zon, rött om du inte har någon i din ägo. Den blinkar grönt när du har tagit en zon (japp, nu är du avslöjad för resten av familjen) och rött när du förlorar en zon.

Denna är inte inbyggd, utan är en prototyp.

För att Turf Watcher ska fungera måste man ansluta en Android via Bluetooth och Androiden måste vara ansluten till Wifi. Informationen uppdateras var tredje minut via en app.

Misstänker att för vissa kommer habegäret att bli allt för stort och därmed ber jag er kontakta mig för ytterligare information.

Youtube
Last edited by whiterocker on 09 Mar 2015 09:10, edited 3 times in total.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Turf Watcher

Post by Maqqan »

Spännande!

Vad är nästa steg med hårdvaran? Är visionen att det ska bli som en klocka man kan ha med sig eller är det en display i hallen som man kan använda för övervakning av zonbeståndet så man ser när det är dags att ge sig ut igen?
User avatar
whiterocker
Posts: 29
Joined: 09 Feb 2013 13:57
Country: Sweden

Re: Turf Watcher

Post by whiterocker »

Det blir en display i hallen (en minimal svart fyrkantig låda) så att man kan ha koll utan att starta Turf-appen. Notera i dagsläget kräver den att man har en övergiven Android. Kommer att bygga vidare på den för stöd för Raspberry Pi samt att den ska kunna köras på egen hand via Wifi. Dessa två lösningar kräver dock en hel del av användaren.
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Turf Watcher

Post by Dusty »

Kul projekt! Du får göra en tutorial senare då :)
Post Reply

Return to “Tredje Part”