Kommunkartor

Post Reply
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Kommunkartor

Post by HappyF »

Jag har gjort ett litet program som sammanställer vilka kommuner man har besökt och sparar det dels som en kommunlista, dels som bilder.
KartaExempel.png
KartaExempel.png (71.59 KiB) Viewed 5225 times
Det krävs lite manuellt arbete för att få sin egen sammanställning, dels av dig som vill ha den, men också lite av mig. Jag hjälper gärna till om du förser mig med en lista på dina zoner. För att få till zonlistan måste du följa instruktionerna som finns i detta dokument: https://docs.google.com/document/d/1uH9 ... sp=sharing

Jag vill inte ha något i utbyte för detta, men om du inte är supporter skulle jag uppskatta om du blev det.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Kommunkartor

Post by Maqqan »

Trevligt initiativ!

Ska ta en titt imorgon :)

Tapatalking with Z2
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Kommunkartor

Post by hazzard »

verkar grymt men borde inte en sån funktion finnas på warded när man är inlogged? eller finns det inte stöd via api för detta ? hade ju varit rätt smidigt med en automatisk karta för dom som vill hålla reda på detta.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Kommunkartor

Post by Maqqan »

Tror inte den funktionen finns på Warded, du får önska det i förslagstråden för Warded.

Tapatalking with Z2
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Kommunkartor

Post by HappyF »

Begreppet kommuner finns ju inte i Turf, jag antar att det är därför det inte finns i Warded heller.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Kommunkartor

Post by DIProgan »

Svårigheten för Warded och Turf att få in mer officiella varianter förmodar jag handlar om att metoden HappyF använt - vilken den än är - inte går att applicera för resten av världen utanför Sverige. Annars borde det ske pronto om inte annat i alla fall i de länder som har kommunliknande avdelningar.
Running the third-party project https://turfbridge.com
Post Reply

Return to “Tredje Part”