Statistik - vad vill du veta?

User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by bocklingen »

Önskemål i TvT: "First Contact". Nu kan man ju sortera på First Take eller First Loss - men i vilken ordning har olika turfare varit delaktiga i mitt turfande, oberoende av Take/Loss?


Skickat från min iPhone 5C via Tapatalk
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 528
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

bocklingen wrote:Önskemål i TvT: "First Contact". Nu kan man ju sortera på First Take eller First Loss - men i vilken ordning har olika turfare varit delaktiga i mitt turfande, oberoende av Take/Loss?
Tillagt.
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by bocklingen »

eddyueue wrote:
bocklingen wrote:Önskemål i TvT: "First Contact". Nu kan man ju sortera på First Take eller First Loss - men i vilken ordning har olika turfare varit delaktiga i mitt turfande, oberoende av Take/Loss?
Tillagt.
Guld! Statistiknörden i mig tackar innerligt!


Skickat från min iPhone 5C via Tapatalk
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Dacop »

Önskar en räknare av något slag (kanske under TvT) på antalet neutrala zoner jag tagit. Nåt för att förklara all denna minusstatisik. :)

Fanns det inte tidigare?
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Guest

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Guest »

eddyueue wrote:
bocklingen wrote:Önskemål i TvT: "First Contact". Nu kan man ju sortera på First Take eller First Loss - men i vilken ordning har olika turfare varit delaktiga i mitt turfande, oberoende av Take/Loss?
Tillagt.
Det var bra, men jag skulle vilja föreslå en liten ändring. Kunde man placera kolumnen "First contact" mellan "Takes diff" och "Points diff"? Då finge man de tre kolumner som har med "takes" att göra tillsammans, precis som de tre kolumnerna som gäller "losses" kommer i följd. Det skulle bli en mer enhetlig uppställning: "Takes" (antal, datum, poäng), "Losses" (antal, datum, poäng), Ömsesidig (antal, datum, poäng).
User avatar
KPD
Posts: 72
Joined: 14 Jan 2013 13:37
Country: Sweden
Location: Lund
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by KPD »

Det var jag som kom med ändringsförslaget ovan, men tydligen blev jag utkastad, medan jag skrev.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Dacop »

KPD utloggad wrote:
eddyueue wrote:
bocklingen wrote:Önskemål i TvT: "First Contact". Nu kan man ju sortera på First Take eller First Loss - men i vilken ordning har olika turfare varit delaktiga i mitt turfande, oberoende av Take/Loss?
Tillagt.
Det var bra, men jag skulle vilja föreslå en liten ändring. Kunde man placera kolumnen "First contact" mellan "Takes diff" och "Points diff"? Då finge man de tre kolumner som har med "takes" att göra tillsammans, precis som de tre kolumnerna som gäller "losses" kommer i följd. Det skulle bli en mer enhetlig uppställning: "Takes" (antal, datum, poäng), "Losses" (antal, datum, poäng), Ömsesidig (antal, datum, poäng).
Bra förslag, tänkte just föreslå något liknande. :)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by DIProgan »

Att ni ens orkar skriva om det ;)
Running the third-party project https://turfbridge.com
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by MasterOfTurf »

Via round history är det under pågående omgång möjligt att få fram antalet takes som turfare tagit i en viss region. När omgången är slut går det bara att söka ut på totalen. Finns det någon som kan hjälpa mig söka ut antalet takes som vissa specifika turfare tagit under hela novemberomgången (endast zoner tagna i sin hemmaregion) alternativt antal tagna zoner på motsvarande sätt mellan söndag kl 03 till söndag kl 12 i Kalmar respektive Värmland. :roll:
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by LeiLar »

Högerklicka och välj Visa bild för att se hela bilden.
HamrinsVy - warded.png
HamrinsVy - warded.png (178.26 KiB) Viewed 3227 times
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Post Reply

Return to “Tredje Part”