Statistik - vad vill du veta?

Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Wallen »

Skulle vilja se Beaverstatistik där man räknar bort taketiden så att alla tider blir jämförbara oavsett vilken ranking man har.
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Det går tyvärr inte då taketiden inte kan beräknas :-(
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Wallen »

eddyueue wrote:Det går tyvärr inte då taketiden inte kan beräknas :-(
Kanske inte bakåt i tiden och inte heller exakt pga kronan och/eller gps bonus? Eller varför?
Man vet ju vilken ranking varje turfare har vid ett givet tillfälle och man kan ju förutsätta att alla har gps bonus... och borde man inte kunna veta om de har kronan också vid ett givet tillfälle? Då har man iaf minimerat felmarginalerna. Detta är inget som jag har högst på önskelistan i turf utan bara en fundering om det gick så går det inte så går det inte och jag är lika glad ändå :)
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Ememel »

Den här tråden börjar bli lång och svår att följa. Därför önskar jag att första posten listar alla förslag.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Wallen »

Skulle vilja kunna se en karta där "most visited zone" för alla turfare markeras ut. Gärna med en siffra som räknas upp ifall flera turfare har samma "most visited zone".
kastrom
Posts: 62
Joined: 20 Sep 2012 08:11
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by kastrom »

Jag skulle gärna vilja se när jag bytte level.

/Kent
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Wallen wrote:
eddyueue wrote:Det går tyvärr inte då taketiden inte kan beräknas :-(
Kanske inte bakåt i tiden och inte heller exakt pga kronan och/eller gps bonus? Eller varför?
Man vet ju vilken ranking varje turfare har vid ett givet tillfälle och man kan ju förutsätta att alla har gps bonus... och borde man inte kunna veta om de har kronan också vid ett givet tillfälle? Då har man iaf minimerat felmarginalerna. Detta är inget som jag har högst på önskelistan i turf utan bara en fundering om det gick så går det inte så går det inte och jag är lika glad ändå :)
GPS-bonus mycket riktigt. Utöver det går det teoretiskt att få en ganska exakt tid.
Ememel wrote:Den här tråden börjar bli lång och svår att följa. Därför önskar jag att första posten listar alla förslag.
Vad tycks om att skaffa en kategori för statistiken på issue-trackern?
Wallen wrote:Skulle vilja kunna se en karta där "most visited zone" för alla turfare markeras ut. Gärna med en siffra som räknas upp ifall flera turfare har samma "most visited zone".
Klart en todo!
kastrom wrote:Jag skulle gärna vilja se när jag bytte level.
Krävs mycket beräkning och skulle inte bli särskilt exakt men helt klart något även fler skulle vilja se. En personal history vore nice, där level, medaljer och andra godsaker man åstadkommit listades.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by affanicaffan »

eddyueue wrote: Vad tycks om att skaffa en kategori för statistiken på issue-trackern?
Om du menar att vi ska bryta ut den här diskussionen och lägga den enbart på statistiksidan vet jag inte om jag är så positiv, men att man kan ha en "förslagslista" som den med medaljerna går väl an, det är "öppenheten" på forumet som jag gillar, issue-trackern känns så "sträng och inramad" (dock betydligt seriösare, vilket är en fördel)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by affanicaffan »

Vad innebär de olika "quarter" på Round History-sidan? Och vad fyller de för smart funktion?
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by tomtebloss »

Borde vara poäng räknat på tre månader.
Post Reply

Return to “Tredje Part”