Statistik - vad vill du veta?

User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by tretton »

Jag skulle gärna se en lista över antalet poäng, zoner och vilken plats man kom på (gärna både internationellt, i Sverige och i sin egen region) i för varje omgång. En del kanske inte går få upp, och jag vet att det finns i alla mail, men det hade varit bra att ha det samlat, samt att man kanske har tappat bort något mail.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Dacop »

Vore intressant att kunna se antalet unika turfare som tagit en zon under en omgång. Tårtdiagrammet visar iofs dom som haft zonen mest men det jag är intresserad av är hur många som döljer sig under "Other".
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by bubblan »

tretton wrote:Jag skulle gärna se en lista över antalet poäng, zoner och vilken plats man kom på (gärna både internationellt, i Sverige och i sin egen region) i för varje omgång. En del kanske inte går få upp, och jag vet att det finns i alla mail, men det hade varit bra att ha det samlat, samt att man kanske har tappat bort något mail.
Instämmer. I Round history borde fler än de bästa 100 komma med (varför inte alla?) och man borde kunna se äldre omgångar även på regionnivå, inte bara den nuvarande omgången. Som det är nu om man väljer t ex Stockholm, så kommer Round #34 upp, men om man sedan väljer Round #33 i listan så ändras regionen till Global... :? :(
Image
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 19:07, edited 1 time in total.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by affanicaffan »

Lite nya förslag till Warded:

*Möjlighet att se de 100 mest tagna zonerna någonsin i olika regioner (Gärna inne på round history - total - önskad region. Nu kan man inte välja olika regioner på total.)

*Möjlighet att se de 100 minst tagna zonerna någonsin i olika regioner Ursprunglig idé av Suneworld (Gärna inne på round history - total - önskad region. Kan man då göra "takes" längst till höger klickbar/sorterbar så slår man båda dessa flugor i samma smäll)


* Möjlighet att se de X bästa turfarna någonsin i en viss region, både poäng och takeovers, eventuellt som ett stapeldiagram liknande de redan existerande för de globala turfarna. Går det att se vilken region en speciell turfare har tagit flest zoner i, och därmed kategorisera dem enligt detta? (Alternativt på Round History - total - önskad region, med dagens upplägg)

Lägger till ovanstående förslag på min lista tidigare i tråden, vill någon moderator kopiera min text därifrån och lägga in i förstaposten? (SaLa eller TBIT?)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by affanicaffan »

*Se till att Warded-statistiken matchar den som finns på turfgame.com Ursprunglig idé av Byggaren
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by SaLa »

affanicaffan wrote:
Lägger till ovanstående förslag på min lista tidigare i tråden, vill någon moderator kopiera min text därifrån och lägga in i förstaposten? (SaLa eller TBIT?)
Uppdaterat. Tack för fin och exemplarisk lista!
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Ememel »

Jag minns inte om jag har föreslagit detta förut, men jag kan i alla fall inte hitta det...

En global karta där varje region är färgad i en av tre färger:
Röd-jag har inte besökt regionen
Gul-jag har besökt regionen
Grön-jag har varit regionlord i regionen (i minst en timme?)

Ett problem kan vara att rita ut regionerna på kartan, men det är ett "engångsproblem" (som återkommer då nya regioner skapas). Det kan vara möjligt att automatiskt skapa regionspolygoner genom att ta det konvexa höljet av alla zoner i en region. Dessa skulle bara behöva räknas om då nya zoner tillkommer, och då skulle beräkningarna bli enkla.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Ememel »

Problemet är att automatiskt ändra färg på ovanstående. Ännu hellre i ett format som är kompatibelt med Google maps.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
Post Reply

Return to “Tredje Part”