Statistik - vad vill du veta?

ramblerboy
Posts: 10
Joined: 12 Jan 2013 21:26
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by ramblerboy »

Jag skulle vilja ha "latest encounter" i TvT inte bara första takes.
Och /alternativt möjlighet att söka på turfnamn

Det börjar bli många på listan nu och är jobbigt att scrolla runt för att se om jag ligger plus eller minus på just hen.


Skulle även vilja ha möjlighet att måla i fler än de färger på unika kartan som finns nu.

I övrigt älskar jag warded, och det är många ggr de egna målen där som gör att jag fortsätter turfa.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Velocipedryttaren »

scorp wrote: 20 Jun 2017 00:29 Men hallå! Loggas sessions i realtid nu? Kom just in från en turftur och den ligger redan på Warded och tickar poäng. Blir detta permanent är det ju super! :D :D :D
Uppdatera var 15e minut sedan i lördags.
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

En liten uppdatering om vad som släppts de två senaste veckorna (efter års arbete...):
* En helt ny databas servar hemsidan. Den kallas "rewarded" och den äldre "warded" är avstängd sedan ett par dagar.
* Data laddas fyra gånger i timmen. Då räknas även sessioner och dylikt ut. Topplists-bilderna uppdateras fortfarande nattligt.
* Assists och revisits är med i all statistik. takes = takeovers + assists + revisits
* Sidan ska inte längre ge timeouts eller räkna fel i sessioner likt tidigare. rewarded räknar ut en hel omgångs sessioner och statistik på två minuter jämför knappt 2 veckor för warded.
* Inga fuskare på beaver-listan
* Sessions kan ej längre sträcka sig mellan två eller flera omgångar
* Beaver-topplistan räknar endast takeovers/revisits, för att få en "rättvisare" jämförelse som fler kan delta i. Endast den snabbaste beaver-rutten ur en session kan vara med i historiken.
* Många fixar på zones-sidan
* Historik för regions-sidan. Vissa mätetal borttagna, andra ditlagda.
* Bytt kartleverantör för unika zoner-kartan, vilken sannolikt byts snart igen (dyrt).

I pipen finns lite saker att fixa på befintliga funktioner:
* Eventuellt se över 0-pph-zoner som får en pph strax efter att man tar dem.
* Fixa kommande söndags mega-krasch när det blir ny omgångsstart, ta i trä!
* Använda för spelaren/zonen lokal tidszon
* "riktig" historik för omgångar, dvs den officiella poängen istället för en av warded uträknad poäng

Längre fram är det tänkt att bli ett nytt gränssnitt för warded, som ska vara mer användar-inriktat.
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Vintentina »

Om kartan är dyr borde den vara bättre, länge sedan jag såg en så suddig karta. Fläckvis är den dock superskarp. Dessutom olika fläckar i olika zoomlägen. Mycket märkligt.
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by captHaddock »

Så jäkla grym nya warded-kartan är! Så himla bra!!!
1. Snabba laddtider och bättre zoom!
2. Mycket enklare att zooma och röra sig över kartan på mobil och surfplatta!
3. Trevligt att det finns en prioriteringsordning mellan färgerna när dessa överlappar
4. Bra med nya symboler och att cirklarna är lika stora för en zon om har tagits 1 eller 999 ggr

Finns säkert mer att säga men jag börjar såhär. Kämpa på med utvecklingen :)
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Vintentina »

Om det är googles flygbild så har något gått sönder. Ser lika illa ut nu som i går.
Bifogar skärmdumpar, wardedkartan och samma area i Google maps.

Det är lite olika sektioner som är skarpa i olika zoomlägen men alltid bara en liten bit.

Helt klart något som är galet.
Attachments
Googlekarta
Googlekarta
google.jpg (664.14 KiB) Viewed 19507 times
Wardedkarta
Wardedkarta
fulwarded.jpg (430.63 KiB) Viewed 19507 times
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Vintentina »

Två dumpar till. Zoomar lite mer, fortfarande fult. Zoomar ännu ett hack - plötsligt superskarpt! Men så nära inzooming är ju knappast intressant.
Attachments
fulwarded3.jpg
fulwarded3.jpg (536.73 KiB) Viewed 19506 times
fulwarded2.jpg
fulwarded2.jpg (339.23 KiB) Viewed 19506 times
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Vintentina »

Windows 10 och Chrome på skärmdumparna, Android och samsungs inbyggda webbläsare på mobilen, ser lika illa ut på båda, så det verkar vara ett generellt fel enligt min mening.
Jag vill gärna be dig att kolla hur det ser ut för dig när du tittar på Karlstadsområdet.
De zoomade kartorna är ju dessutom svartvita som du ser (om än föredömligt knivskarpa), medan kartorna på googlemaps är i färg, så det är INTE googles kartor som används på Warded.
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Vintentina »

Nu testat makens iPhone med Safari, lika illa. Så frågan är som sagt snarare vad du har där det INTE blir så, för det är du som är annorlunda, scorp.

Edit: stämmer att det är skarpt i Uppsala. Men vi kan ju inte välja kartor utifrån kvaliteten på vissa orter.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by embeoo »

Uppenbarligen är det just centrala karlstad som har ett problem i att man har skalat upp en utzoomad satelitkarta för flera zoomlägen, jämför med stadsdelar på västra kanten som är skarpa hela vägen.
Eftersom det ser bra ut i appen kanske eddy kan prova att fråga efter en satelitkarta från annat datum, eller att inte specificera något och då förhoppningsvis få den bästa.


Snyggt jobb med warded hursomhelst, rapp som bara den! Jag hade önskat att taken-plupparna skalade lite istället för att bara blöda ihop, men fortfarande bättre än de tidigare markörerna.
Post Reply

Return to “Tredje Part”