Statistik - vad vill du veta?

User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

TurfBlekingeIT wrote:Finns det något sätt vi kan hjälpa eddy att få mer stabil hosting till warded.se/turf? Om alla intresserade lade 5-10 kr/månad så borde det väl täcka ett VPS-konto?
Statsen är uppe igen, genereras inatt 03:30. Ber hemskt mycket om ursäkt för den instabila tjänsten. Har pillat och allt verkar vara OK nu, både med domäner (www. ska funka nu) och själva datorn.

Vad jag skulle behöva hjälp med är en genomgång av alla förslag i den här tråden där ej införda förslag listas i en post (gärna med förslagets datum), så att jag får lite bättre översikt.
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Leffman »

Jag skulle vilja se hur många olika zoner man har tagit varje omgång och hur många poäng man har fått i snitt för dom olika zonerna.

En topp lista på dom som har tagit flest olika zoner omgång totalt med vore skoj.
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Ememel »

Jag skulle vilja se unionen av alla mina sessions, d.v.s. en karta där jag kan se en förbindelse mellan två zoner omm jag åkt direkt mellan zonerna minst en gång. Det vore också kul att få reda på största undergrafen som är komplett http://en.wikipedia.org/wiki/Clique_%28graph_theory%29

Halvt orelaterat: Jag vill kunna se min mediantid mellan två givna zoner (kanske t.o.m. per riktning). Går att lägga in i kartan ovan.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by tretton »

Jag skulle önska mer personlig statistik, som den som finns på http://warded.se/turf/index.php.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Wallen »

Vandringspokal.
Om du har tillgång till samtliga zontagningar sen start vore det lite kul om man kunde se vilken zon som just nu äger vandringspokalen och vem som placerat den där. Det jag menar är om någon tar denna zon så flyttas vandringspokalen till nästa zon denne turfare tar givet att turfaren tar en zon inom 24 timmar.
Kan ju bli en litet tävlingsmoment om var vandringspokalen skall finnas.
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by SaLa »

eddyueue wrote:
TurfBlekingeIT wrote:Finns det något sätt vi kan hjälpa eddy att få mer stabil hosting till warded.se/turf? Om alla intresserade lade 5-10 kr/månad så borde det väl täcka ett VPS-konto?
Statsen är uppe igen, genereras inatt 03:30. Ber hemskt mycket om ursäkt för den instabila tjänsten. Har pillat och allt verkar vara OK nu, både med domäner (www. ska funka nu) och själva datorn.

Vad jag skulle behöva hjälp med är en genomgång av alla förslag i den här tråden där ej införda förslag listas i en post (gärna med förslagets datum), så att jag får lite bättre översikt.

Nån som börjat pilla på detta eller är sugen på att sammanställa? :)
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by tretton »

Jag skulle önska en topplista med "the top of top today" om du fattar vad jag menar;). Alltså en topplista på de 10 spelare och deras antal zoner de tog just den dagen.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by morgam »

Kvartalsstatistiken vekar inte funka längre. För Q9 verkar bara halva första månaden (juli) var med. Skulle vara kul att återigen få se hur man ligger till och hur trenden ser ut på lite längre sikt.
NewDawn
Posts: 44
Joined: 05 Nov 2011 21:00
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by NewDawn »

Jag undrar vad som gäller för 'Most takeovers per day'. Igår noterade jag att turfgame.com visade att det hade tagits 8106 zoner dagen innan (24/9) men warded visar en stapel som verkar vara 7975. Idag säger turfgame.com att det togs 7488 zoner igår men stapeln på warded visar 7325.
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

NewDawn wrote:Jag undrar vad som gäller för 'Most takeovers per day'. Igår noterade jag att turfgame.com visade att det hade tagits 8106 zoner dagen innan (24/9) men warded visar en stapel som verkar vara 7975. Idag säger turfgame.com att det togs 7488 zoner igår men stapeln på warded visar 7325.
på warded finns ännu inte revisits med i Någon Statistik, förutom På din personliga förstasida
Post Reply

Return to “Tredje Part”