Statistik - vad vill du veta?

Post Reply
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Arias »

En topplista precis som på hemsidan med mest aktiva zoner, fast läääääääääääängre
Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Andreas wrote:NICE!

Ja har en request som en polare kom på:
ett diagram med prognos!
dvs. man ser typ top 25 spelare och deras poäng utveckling under omgången hittils. Ett streck per spelare.
MEN längst till höger så fortsätter varje persons graf med ett prognossträck fram till omgångens slut
prognosstrecket är givetvis baserat på antal +/timme som personerna har nu.

kan bli ett färgsprakande och intressant diagram:)
Eftersom poängräkning tillbaka i tiden är så omständig och ännu inte gjord har jag tills vidare gjort en prognos på slutpoängen folk kommer ha under "round history" - på pågående omgång - i kolumnen (# points).
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Arias »

eddyueue wrote:
Andreas wrote:NICE!

Ja har en request som en polare kom på:
ett diagram med prognos!
dvs. man ser typ top 25 spelare och deras poäng utveckling under omgången hittils. Ett streck per spelare.
MEN längst till höger så fortsätter varje persons graf med ett prognossträck fram till omgångens slut
prognosstrecket är givetvis baserat på antal +/timme som personerna har nu.

kan bli ett färgsprakande och intressant diagram:)
Eftersom poängräkning tillbaka i tiden är så omständig och ännu inte gjord har jag tills vidare gjort en prognos på slutpoängen folk kommer ha under "round history" - på pågående omgång - i kolumnen (# points).
förklara gärna hur prognosen görs? vad räknar den på?
Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Arias wrote:förklara gärna hur prognosen görs? vad räknar den på?
Den är väldigt invecklad så det är nog bäst att förklara den som att den gör en rationell bedömning av vad man bör få för poäng vid slutet av rundan :)
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Arias »

eddyueue wrote:
Arias wrote:förklara gärna hur prognosen görs? vad räknar den på?
Den är väldigt invecklad så det är nog bäst att förklara den som att den gör en rationell bedömning av vad man bör få för poäng vid slutet av rundan :)
haha, lägg av!

får väl nöja mig med att du kommer sluta med en pinsam plats i slutet av rundan då :)
Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Prognosen räknar ens aktuella poäng + aktuell (kl 0300) timpoäng * tiden kvar av rundan.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Arias »

Request: Ändra så att round.php sorterar efter största värdena först när man trycker på en rad, så man slipper trycka två gånger!
Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Arias wrote:Request: Ändra så att round.php sorterar efter största värdena först när man trycker på en rad, så man slipper trycka två gånger!
Done.
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by gurubashi »

Jag satt och kikade lite på statistiken för zoner på http://warded.se/turf/zones.php för att se om det skulle gå att extrahera data därifrån och göra något mer av det. Framförallt så skulle jag vilja ha en toplista över de mest aktiva zonerna nationellt (men längre än den top5 som finns idag) och även per region.

I vilket fall så noterar jag att den graf över "#Takeovers per hour" som visas för respektive zon verkar innehålla alla takeovers, någonsin. Medan "Ownership this round" gäller, som det står, just denna speomgång. Det vore snyggt att på något sätt markera att det översta diagrammet gäller "all time" och inte bara denna omgång. Alternativt ändra så att diagrammet också bara gäller aktuell omgång precis som cirkeldiagrammet.

I vilket fall, snygg statistik. Tummen upp! Jag vill ha mer.
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Arias »

gurubashi wrote:Jag satt och kikade lite på statistiken för zoner på http://warded.se/turf/zones.php för att se om det skulle gå att extrahera data därifrån och göra något mer av det. Framförallt så skulle jag vilja ha en toplista över de mest aktiva zonerna nationellt (men längre än den top5 som finns idag) och även per region.

I vilket fall så noterar jag att den graf över "#Takeovers per hour" som visas för respektive zon verkar innehålla alla takeovers, någonsin. Medan "Ownership this round" gäller, som det står, just denna speomgång. Det vore snyggt att på något sätt markera att det översta diagrammet gäller "all time" och inte bara denna omgång. Alternativt ändra så att diagrammet också bara gäller aktuell omgång precis som cirkeldiagrammet.

I vilket fall, snygg statistik. Tummen upp! Jag vill ha mer.

Jopp, förslag på en lång topplista med zoner har jag redan gett förslag på..

Men att kunna dela in det i regioner låter ju ännu mer spännande, nu är jag i alla fall inte ensam om att vilja ha den typen av stats! :D
Image
Post Reply

Return to “Tredje Part”