Statistik - vad vill du veta?

floxy
Posts: 28
Joined: 27 Feb 2011 20:44

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by floxy »

jag skulle vilja se en counter på totala poäng som alla turfare tillsammans samlat på sig, totalt sen start och månadsvis.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Arias »

Vaktarn wrote:haha sant, men hårfint och stardust har det faktiskt än tuffare :) kul att se att vi hade mycket takes här, benen sa det men var ej säker. var ligger den här listan, såg ej på statistiksidan?
Eddy har inte lagt in länk på sidan än, så du får lägga min länk på minnet så länge ;)
Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

http://warded.se/turf/
Under round history kan man nu se topp 100 för varje omgång i avseendena antalet zontagningar, antalet poäng, och antalet poäng per zontagning.
En räknare över hur många poäng som delats ut under rundan finns samt hur många zontagningar som skedde under rundan. Förstasidan visar topplista för totalen, sedan starten av Turf.

Regionslistan har blivit uppdaterad med två kolumner ytterligare.
# takeovers / #zone visar hur många övertagningar per zon som skett, i genomsnitt.
M # takeovers / #active players medianen av hur många zoner varje aktiv spelare tagit.

CSS-filer med Turftema, som gör sidorna finare, mottages gärna :)
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Drassen »

NICE!

Ja har en request som en polare kom på:
ett diagram med prognos!
dvs. man ser typ top 25 spelare och deras poäng utveckling under omgången hittils. Ett streck per spelare.
MEN längst till höger så fortsätter varje persons graf med ett prognossträck fram till omgångens slut
prognosstrecket är givetvis baserat på antal +/timme som personerna har nu.

kan bli ett färgsprakande och intressant diagram:)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Vaktarn »

fint fixat!
en till tanke, vore kul om man genom zonsöken kunde se hur ägandestrukturen varit under omgången och totalt under turf. alltså att man såg i ett diagram (tårt) hur många procent av tiden den varit i olika spelares ägo.
telefon: hero | vaktar: Uppsala
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Vaktarn »

misstänker att det kanske är fel tråd...
telefon: hero | vaktar: Uppsala
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Arias »

Vaktarn wrote:fint fixat!
en till tanke, vore kul om man genom zonsöken kunde se hur ägandestrukturen varit under omgången och totalt under turf. alltså att man såg i ett diagram (tårt) hur många procent av tiden den varit i olika spelares ägo.
haha, jag har requestat EXAKT samma sak! dock på annat håll, det finns dock lite problem med det, som jag uppfattat det så har det att göra med att de ska vara försiktiga med att ge ut för mycket detaljerad info om vart personer varit.

Men om inte Drassen ger svar här så ska jag jaga honom på annat håll och se om vi kan få göra något åt det :D
Image
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by mortuus »

Hade varit kul om man kunde se på sin egen sida eller om alla ser vilken zon man har tagit flest gånger, alltså sen man började turfa, kan man fixa nåt sånt ?
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Vaktarn »

Arias wrote:
Vaktarn wrote:fint fixat!
en till tanke, vore kul om man genom zonsöken kunde se hur ägandestrukturen varit under omgången och totalt under turf. alltså att man såg i ett diagram (tårt) hur många procent av tiden den varit i olika spelares ägo.
haha, jag har requestat EXAKT samma sak! dock på annat håll, det finns dock lite problem med det, som jag uppfattat det så har det att göra med att de ska vara försiktiga med att ge ut för mycket detaljerad info om vart personer varit.

Men om inte Drassen ger svar här så ska jag jaga honom på annat håll och se om vi kan få göra något åt det :D
lustigt, du bara måste vara en fin kille. skulle vara ännu roligare om man kunde gå in på en spelares sida trycka på en knapp som kanske hette "his turf" som omvandlade ovanstående procentsatser till en ljusstyrka på zonerna på kartan, 100 % ägande = mycket stark till 0 % = inget ljus. en bild av spelares "turf" som inte är enbart momentan helt enkelt. angående problematiken känns det som att hela spelet bygger på att folk ser vart du är/har varit kan jag tycka.

sorry igen eddy för att jag ockuperat tråden
telefon: hero | vaktar: Uppsala
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Arias »

Vaktarn wrote:
Arias wrote:
Vaktarn wrote:fint fixat!
en till tanke, vore kul om man genom zonsöken kunde se hur ägandestrukturen varit under omgången och totalt under turf. alltså att man såg i ett diagram (tårt) hur många procent av tiden den varit i olika spelares ägo.
haha, jag har requestat EXAKT samma sak! dock på annat håll, det finns dock lite problem med det, som jag uppfattat det så har det att göra med att de ska vara försiktiga med att ge ut för mycket detaljerad info om vart personer varit.

Men om inte Drassen ger svar här så ska jag jaga honom på annat håll och se om vi kan få göra något åt det :D
lustigt, du bara måste vara en fin kille. skulle vara ännu roligare om man kunde gå in på en spelares sida trycka på en knapp som kanske hette "his turf" som omvandlade ovanstående procentsatser till en ljusstyrka på zonerna på kartan, 100 % ägande = mycket stark till 0 % = inget ljus. en bild av spelares "turf" som inte är enbart momentan helt enkelt. angående problematiken känns det som att hela spelet bygger på att folk ser vart du är/har varit kan jag tycka.

sorry igen eddy för att jag ockuperat tråden
Det känns dock som lite överkurs, allt som angår hemsidan kommer bara hänvisas till att det avvaktas tills den nya hemsidan kommer.

Problematiken har att göra med att man inte får hjälpa folk om de vill stalka folk, Andreas (Drassen) får förklara mer om han har tid och ork.
Image
Post Reply

Return to “Tredje Part”