Statistik - vad vill du veta?

User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Marrrs »

När det kändes som att jag gjort en hyfsat snabb runda dagen innan, brukade jag gå in och kolla ifall jag fick till någon bra 10z-tid med det datumet helt enkelt. Eller om närmaste konkurrensen såg snabb ut kunde jag kolla upp det. Någon gång har jag klippt in min lista i Excel för att se antalet medaljgivande tider och om de blivit fler i takt med min kondition. Jag fick idén efter den här tråden.

Ett alternativ vore om man hade en egen länk med sina (kanske 10 eller 20) snabbaste 10z-tider på sin personliga sida, presenterat på samma vis som på "beaver history" med karta osv. Visst kan man ju kolla på och jämföra sina hela rundor, men det blir ju lite snett för man ofta tar en paus och stannar och pratat med någon t.ex. på olika platser.
8-)
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by embeoo »

Jag brukade egosurfa där, och se om och när det gått fort någon gång.

ja ja, jag är en informationsjunkie!



Om vi vänder på det, varför är den borta, var den tung att köra?
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by SaLa »

Jag tyckte datumen var kul att se. Min bästa vässla är fortfarande från april när det var snöstorm, galet.
ProudMary

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by ProudMary »

Hej!

Jag vill börja med att be om ursäkt om detta redan tagits upp, har läst en hel del i den här tråden men inte allt :oops: . Det jag har saknat sen den dagen jag började turfa är:

En summering och ett diagram av takes/dag alternativt (eller också) antal poäng per dag under aktuell omgång.

Just nu får man ju en lista endast på de rundor man gjort. Ibland tar man ju färre zoner än 5 och då syns de inte alls, och ganska ofta tar man ju flera rundor per dag och då är det svårt att summera och få en överblick. Jag skulle vilja använda det för att se min utveckling under omgången så jag kan peppa mig att hålla mig kvar på en jämn nivå eller ta i lite till :)

Om det är så att jag bara inte har hittat detta får någon gärna hojta till.

Tack för all statistik och det grymma jobb ni gör! :D
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by turfing »

Det saknas zoner på kartan med TP/PPH - Östergötland till exempel. Är det 0 pph-zonerna som krånglar till det?
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 521
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

turfing wrote:Det saknas zoner på kartan med TP/PPH - Östergötland till exempel. Är det 0 pph-zonerna som krånglar till det?
Fixat, tack!
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by SunYour »

eddyueue wrote:
turfing wrote:Det saknas zoner på kartan med TP/PPH - Östergötland till exempel. Är det 0 pph-zonerna som krånglar till det?
Fixat, tack!
Kanske fixa så att markeringarna för zoner där man tagit dem fler än 999 ggr inte blir så smala? :-)
Zoner man inte tagit nån gång får gärna vara med med en illskrikande 0:a också
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by turfing »

Problem med de nya 0 pph-zonerna i Warded -
JpGraph Error: 15009 Illegal pie plot. Sum of all data is zero for Pie Plot
freezemanwalk

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by freezemanwalk »

Jag som i stor utsträckning försöker ta unika zoner och enbart promenerar och samtidigt har lite svårt att konkurrera med de verkliga giganterna som antingen springer runt eller tar cykeln skulle uppskatta en top 100 eller åtminstone top 50 på de som tagit flest unika. Jag tror även att det skulle vara intressant att kunna se en top 100/50 i en enskild region eller kanske se procentuellt av de zoner man tagit i en region för att även de i glesare regioner ska kunna vara med på toplistan. Annars är det ju svårt för de övriga regionerna att kunna konkurrera med Stockholm där det finns så många zoner.

//Freezemanwalk
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by embeoo »

+1, fultabeller i allmänhet som visar samma sak som graferna, men för fler vore smutt.

En sak till som säkert varit uppe många gånger; z/h, z/km och points/h vore väl inte så svårt att lägga till uträknat för sessions?
Post Reply

Return to “Tredje Part”