Statistik - vad vill du veta?

Post Reply
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Jojje »

Arias wrote:
gurubashi wrote:Jag satt och kikade lite på statistiken för zoner på http://warded.se/turf/zones.php för att se om det skulle gå att extrahera data därifrån och göra något mer av det. Framförallt så skulle jag vilja ha en toplista över de mest aktiva zonerna nationellt (men längre än den top5 som finns idag) och även per region.

I vilket fall så noterar jag att den graf över "#Takeovers per hour" som visas för respektive zon verkar innehålla alla takeovers, någonsin. Medan "Ownership this round" gäller, som det står, just denna speomgång. Det vore snyggt att på något sätt markera att det översta diagrammet gäller "all time" och inte bara denna omgång. Alternativt ändra så att diagrammet också bara gäller aktuell omgång precis som cirkeldiagrammet.

I vilket fall, snygg statistik. Tummen upp! Jag vill ha mer.

Jopp, förslag på en lång topplista med zoner har jag redan gett förslag på..

Men att kunna dela in det i regioner låter ju ännu mer spännande, nu är jag i alla fall inte ensam om att vilja ha den typen av stats! :D
Jag lägger också en röst för en sån lista. Alltså mest tagna i regioner. :D
Bara en zon till
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Arias »

Ny request; en topplista på spelare och omgång när en spelare tagit flest antal zoner under en omgång.

Eftersom eddy föredrar att göra staplar får du gärna göra likadan som "round points toplist"!
Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

En ny kolumn finns nu i round history. Den (% tp) visar andelen poäng som kommer ifrån takepoints, de poäng man får direkt när man tar en zon. Dock räknas inte eventuell neutralbonus-poäng in där, än.

Näst upp blir grafer specifika för omgångar. Alltså typ de flesta toplistor som idag finns över totalen och sedan kanske några från förstasidan.

Om det inte står någon tidsangivelse i grafen är det vad som står högst upp på sidan som gäller. Står det inget där heller så gäller statistiken sedan starten av turf till senaste 03:00-klockslaget.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Arias »

eddyueue wrote:En ny kolumn finns nu i round history. Den (% tp) visar andelen poäng som kommer ifrån takepoints, de poäng man får direkt när man tar en zon. Dock räknas inte eventuell neutralbonus-poäng in där, än.

Näst upp blir grafer specifika för omgångar. Alltså typ de flesta toplistor som idag finns över totalen och sedan kanske några från förstasidan.

Om det inte står någon tidsangivelse i grafen är det vad som står högst upp på sidan som gäller. Står det inget där heller så gäller statistiken sedan starten av turf till senaste 03:00-klockslaget.
Hur kan folk få mer än 100% tp? t ex round 10 choke344.. och borde det inte vara nästan omöjligt att få 100%?
Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Arias wrote:
eddyueue wrote:En ny kolumn finns nu i round history. Den (% tp) visar andelen poäng som kommer ifrån takepoints, de poäng man får direkt när man tar en zon. Dock räknas inte eventuell neutralbonus-poäng in där, än.

Näst upp blir grafer specifika för omgångar. Alltså typ de flesta toplistor som idag finns över totalen och sedan kanske några från förstasidan.

Om det inte står någon tidsangivelse i grafen är det vad som står högst upp på sidan som gäller. Står det inget där heller så gäller statistiken sedan starten av turf till senaste 03:00-klockslaget.
Hur kan folk få mer än 100% tp? t ex round 10 choke344.. och borde det inte vara nästan omöjligt att få 100%?
Folk kan få det av att pph för en zon minskas. Det är ganska troligt att man får 100% om man tog zoner den kvällen/natten då turf hade problem att räkna poäng, vilket justerades morgonen efter. Vidare är procenttalen avrundade.
User avatar
Vaktarn
Posts: 100
Joined: 31 Mar 2011 00:02

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Vaktarn »

fint, nu är budskapet nästan övertydligt ;)

jo och så vill även jag se Arias's förslag om toplist med regionalflik på mest tagna zoner och takes/omg toplist
telefon: hero | vaktar: Uppsala
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Fredrick »

Jag skulle vilja ser lite mer "hockey-bilder"-statistik.

Omg nr | Zontagningar | Regioner | Mest tagna zon | Poäng
10 | 113 | 3 | Kalmar Doom | 7312
________________________________________________
Totalt:
5 | 722 | 22 | Kingsquare | 14528

Ungefär så.
Och detta gärna både i app och på webb.
Och på turfare-nivå. Att man kan gå in på en turfare o se (ungefär som idag).
Fick nu även en snilleblixt. Skriver ner den på papper och avvaktar tills jag vaknat.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Arias »

Fredrick wrote:Jag skulle vilja ser lite mer "hockey-bilder"-statistik.

Omg nr | Zontagningar | Regioner | Mest tagna zon | Poäng
10 | 113 | 3 | Kalmar Doom | 7312
________________________________________________
Totalt:
5 | 722 | 22 | Kingsquare | 14528

Ungefär så.
Och detta gärna både i app och på webb.
Och på turfare-nivå. Att man kan gå in på en turfare o se (ungefär som idag).
Fick nu även en snilleblixt. Skriver ner den på papper och avvaktar tills jag vaknat.
Tror att spelares mest tagna zon tillhör sån information som helst ska hållas hemlig.
Image
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Thunell »

Jag skulle vilja veta varför min statistik(på warded.se) alltid visar 15 takeovers "efter". På warded står det att jag har 2425 takeovers men både på i min telefon och på turfa.se står det 2440. Vad jag förstått så uppdateras warded.se på natten och jag har då inte tagit några zoner mellan uppdateringen och när jag kollar.

Någon som vet varför det är så?

//Thunell
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Thunell wrote:Jag skulle vilja veta varför min statistik(på warded.se) alltid visar 15 takeovers "efter". På warded står det att jag har 2425 takeovers men både på i min telefon och på turfa.se står det 2440. Vad jag förstått så uppdateras warded.se på natten och jag har då inte tagit några zoner mellan uppdateringen och när jag kollar.

Någon som vet varför det är så?

//Thunell
Det är för att du har 15 zontagningar av zoner som inte finns längre. Jag har inte data på zoner som inte finns längre vilket gör att det inte går att räkna ut takepoints för de zonerna på Round history. Graferna på de andra sidorna borde dock visa alla zontagningar, oavsett om zonen inte finns längre.
Eventuellt kan jag lägga in något standardvärde på borttagna zoner så att de räknas med i round history - önskvärt?
Post Reply

Return to “Tredje Part”