Statistik - vad vill du veta?

User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Wallen wrote:Jag skulle vilja se statistik mellan olika zoner och det valbart på internationell, nationell och regions nivå. Hur många gånger de tagits hur många olika turfare som tagit zonen
Finns något av ovanstående så ber jag om ursäkt men jag har inte hittat det i så fall... och då skulle jag uppskatta info om hur jag hittar det.
http://warded.se/turf/zones.php
Är du inloggad ser du lite mer statistik för just dig.
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Kajowi »

Wallen wrote:Jag skulle vilja se statistik mellan olika zoner och det valbart på internationell, nationell och regions nivå. Ex hur länge zonerna har funnits. Hur många gånger de tagits, Hur ofta de tas per omgång, hur många olika turfare som tagit zonen, ect ect

Någon annat jag skulle uppskatta är att när man gjort en session så skulls jag vilja ha möjlighet och titta på tid mellan olika zoner och inte bara på totalen. Jag var t.ex. ute i torsdags och tog 31 zoner. Jag skulle vilja titta lite närmare på hur långt ifrån jag var en beaver mellan den 7 zonen och 10 zoner framåt. Det räcker med tidstämplingen för varje zon så kan jag räkna själv om det är för avancerat att välja mellan ett visst antal.

Finns något av ovanstående så ber jag om ursäkt men jag har inte hittat det i så fall... och då skulle jag uppskatta info om hur jag hittar det.
Lite av varje av det nämnda finns på Turfs statistiksida Warded.

Själv har jag tidigare påpekat att sidan är allt för osynlig (ser ditt inlägg som ytterligare ett bevis).

[Förslag] Genväg till warded.
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Wallen »

Ok tittat runt lite mer än tidigare och hittade nog det mesta även om jag kan tycka man kunde göra det mer lättsurfat. Men det mesta finns säkert då :)
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Wallen wrote:Ok tittat runt lite mer än tidigare och hittade nog det mesta även om jag kan tycka man kunde göra det mer lättsurfat. Men det mesta finns säkert då :)
Kom gärna med konkret tips på hur du vill det ska se ut. Jag är ingen estet och lägger därför mer tid på att ta fram ny information :)
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Wallen »

eddyueue wrote:
Wallen wrote:Ok tittat runt lite mer än tidigare och hittade nog det mesta även om jag kan tycka man kunde göra det mer lättsurfat. Men det mesta finns säkert då :)
Kom gärna med konkret tips på hur du vill det ska se ut. Jag är ingen estet och lägger därför mer tid på att ta fram ny information :)
Jag är som du mer statistiknörd än estet så tyvärr är jag nog en dålig hjälp vad gäller utseende.

Det jag inte förstått hur man hittar är om det fanns tidsstämplingar när man är inloggad och tittar på sina sessions. Tittar man på kartan kan man flytta den med handen öppen och för man pekaren över en grön zon ändras markören till en pekfingerhand. Jag skulle vilja trycka på en zon och sen en annan och vilken tid jag hade mellan dessa. Är det möjligt?
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Wallen wrote:Det jag inte förstått hur man hittar är om det fanns tidsstämplingar när man är inloggad och tittar på sina sessions. Tittar man på kartan kan man flytta den med handen öppen och för man pekaren över en grön zon ändras markören till en pekfingerhand. Jag skulle vilja trycka på en zon och sen en annan och vilken tid jag hade mellan dessa. Är det möjligt?
Låter det bli nästa sak att lägga till.
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

eddyueue wrote:
Wallen wrote:Det jag inte förstått hur man hittar är om det fanns tidsstämplingar när man är inloggad och tittar på sina sessions. Tittar man på kartan kan man flytta den med handen öppen och för man pekaren över en grön zon ändras markören till en pekfingerhand. Jag skulle vilja trycka på en zon och sen en annan och vilken tid jag hade mellan dessa. Är det möjligt?
Låter det bli nästa sak att lägga till.
Nu finns en liten popup med data. Någon får gärna snygga till :)
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Thunell »

Hastigheten blir väldigt fel på en del zoner när du räknar på 45sek take(106,6km/h har jag hittat mellan 2 zoner, finns en hel del på över 50 också), vet inte om det är lätt att fixa eller inte men om de visar så fel ser jag ändå ingen mening med det...
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Zontjuven »

eddyueue wrote:
eddyueue wrote:
Wallen wrote:Det jag inte förstått hur man hittar är om det fanns tidsstämplingar när man är inloggad och tittar på sina sessions. Tittar man på kartan kan man flytta den med handen öppen och för man pekaren över en grön zon ändras markören till en pekfingerhand. Jag skulle vilja trycka på en zon och sen en annan och vilken tid jag hade mellan dessa. Är det möjligt?
Låter det bli nästa sak att lägga till.
Nu finns en liten popup med data. Någon får gärna snygga till :)
Tack för denna feature!
Syns lite dåligt med vit bakgrund i popupen, svart vore bättre. (webläsare chrome)
Fd världsmästare i TURF
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Nu laddar round history 10-15 gånger snabbare :o
Post Reply

Return to “Tredje Part”