Statistik - vad vill du veta?

User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by LeiLar »

Även jag saknar "Map of my never taken zones in [valfri region]".
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Snusmumriken »

Vet inte om det är möjligt, men vore intressant att veta i vilken region och i vilket land respektive regions- och landsvinnare tagit sin medalj. Idag står det under Medals och valet Region medal respektive Country medal enbart turfarens namn och datumet då medaljen erhölls, men vore alltså önskvärt med en extra kolumn som säger vilken region respektive vilket land medaljen erhölls i också :-)
IA67
Posts: 27
Joined: 13 Aug 2015 16:48
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by IA67 »

Varför ligger poänguppdateringen så långt efter på Warded och varför är den inte från samma tidpunkt för all på listan. Själv har jag ca 14000 på Warded och har idag över 31000. En peron som jag den senaste veckan ungefär följt åt poängmässigt på Turfgame.com ligger på ca 30000 på Warded och har ca ca 30900 i Turfgame.

Jag måste också fråga om vad siffrorna står för. #takeovers tolkar jag som antal zoner någon tagit sedan starten av denna spelomgången; # points är spelarens poäng i denna spelomgång; #tp vad står det för??; # ppt och vad står detta för????, (#points) trodde först jag såg denna att det var antal points totalt sedan man började spela men eftersom det på mig stod en högre siffra än jag tagit sedan jag gick med så ställde jag en fråga i en FB-grupp och fick svar att det är förväntad poäng vid omgångens slut baserat på tagna poäng. Eftersom jag sett någon med samma poäng där som redovisade tagna poäng och en med 86000 tagna hade 177000 i denna kolumn medan en med 97000 tagna hade 129000 i dena kolumn så verkar det inte som det är en prognos heller så VAD är det?

Mvh IA67
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by hazzard »

IA67 wrote:Varför ligger poänguppdateringen så långt efter på Warded och varför är den inte från samma tidpunkt för all på listan. Själv har jag ca 14000 på Warded och har idag över 31000. En peron som jag den senaste veckan ungefär följt åt poängmässigt på Turfgame.com ligger på ca 30000 på Warded och har ca ca 30900 i Turfgame.

Jag måste också fråga om vad siffrorna står för. #takeovers tolkar jag som antal zoner någon tagit sedan starten av denna spelomgången; # points är spelarens poäng i denna spelomgång; #tp vad står det för??; # ppt och vad står detta för????, (#points) trodde först jag såg denna att det var antal points totalt sedan man började spela men eftersom det på mig stod en högre siffra än jag tagit sedan jag gick med så ställde jag en fråga i en FB-grupp och fick svar att det är förväntad poäng vid omgångens slut baserat på tagna poäng. Eftersom jag sett någon med samma poäng där som redovisade tagna poäng och en med 86000 tagna hade 177000 i denna kolumn medan en med 97000 tagna hade 129000 i dena kolumn så verkar det inte som det är en prognos heller så VAD är det?

Mvh IA67
warded uppdateras en gång per dygn tror jag det är darför det ligger efter, det är inte dom som gjort turf som driver den sidan, det är en turfare som gör det och har fått tillgång till deras databas eller nåt bara och gör den infon tillgänglig där bara.

tp betyder take points, ppt betyder points per take.
IA67
Posts: 27
Joined: 13 Aug 2015 16:48
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by IA67 »

hazzard wrote:
IA67 wrote:Varför ligger poänguppdateringen så långt efter på Warded och varför är den inte från samma tidpunkt för all på listan. Själv har jag ca 14000 på Warded och har idag över 31000. En peron som jag den senaste veckan ungefär följt åt poängmässigt på Turfgame.com ligger på ca 30000 på Warded och har ca ca 30900 i Turfgame.

Jag måste också fråga om vad siffrorna står för. #takeovers tolkar jag som antal zoner någon tagit sedan starten av denna spelomgången; # points är spelarens poäng i denna spelomgång; #tp vad står det för??; # ppt och vad står detta för????, (#points) trodde först jag såg denna att det var antal points totalt sedan man började spela men eftersom det på mig stod en högre siffra än jag tagit sedan jag gick med så ställde jag en fråga i en FB-grupp och fick svar att det är förväntad poäng vid omgångens slut baserat på tagna poäng. Eftersom jag sett någon med samma poäng där som redovisade tagna poäng och en med 86000 tagna hade 177000 i denna kolumn medan en med 97000 tagna hade 129000 i dena kolumn så verkar det inte som det är en prognos heller så VAD är det?

Mvh IA67
warded uppdateras en gång per dygn tror jag det är darför det ligger efter, det är inte dom som gjort turf som driver den sidan, det är en turfare som gör det och har fått tillgång till deras databas eller nåt bara och gör den infon tillgänglig där bara.

tp betyder take points, ppt betyder points per take.
Jag har sett att det uppdateras en gång per dygn men mina poäng stämde med det jag hade 9dagar tidigare medan den andra personen jag pratade hade sina poäng för dagen innan redovisade. Det verkar alltså som om vi inte uppdateras allesammans utan att den lista som finns i Warded inte stämmer ens som ett historiskt dokument.
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 528
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Tack för alla förslag!

* Visa otagna zoner i valfri region
* Visa pph på ackumulerande sessioner [sessions]
* Visa snabbaste bäver i en runda [sessions]
* Extra information om vilket land/region vissa medaljer avser [medals]
HappyF
Zonemaker
Posts: 293
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by HappyF »

eddyueue wrote:Tack för alla förslag!

* Visa otagna zoner i valfri region
* Visa pph på ackumulerande sessioner [sessions]
* Visa snabbaste bäver i en runda [sessions]
* Extra information om vilket land/region vissa medaljer avser [medals]
Tack för uppdateringen. De är varmt välkomna. Och inte minst, tack för allt jobb du lägger ner i Warded. Turf utan Warded är som kärlek utan kyssar :D
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Marrrs »

Kanonbra med mer statistik, särskilt bäversiffrorna. Tack Eddyueue!
8-)
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by LeiLar »

Stort tack för de nya funktionerna!
Nu saknar jag bara en funktion:
En sammanslagning av Map of my unique zones och Map of my never taken zones. För oss som har som målsättning att ta alla zoner ett visst antal gånger inom ett område vore detta guld värt när man ska planera sina räder.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
Zoombiey
Posts: 32
Joined: 26 Apr 2014 03:09
Country: Sweden
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Zoombiey »

skulle det inte kunna gå att göra kartrutan(div id="mapLines") större för unika zoner, från "width: 800px; height: 500px" till tex 1000x800 eller göra den som en klickbar länk till en popupruta till helskärm eller nytt fönster med rullister? som det är nu blir det så plottrigt om man vill se hela regionen.
ett exempel -->
Attachments
uppland.jpg
uppland.jpg (112.11 KiB) Viewed 7200 times
Post Reply

Return to “Tredje Part”