Statistik - vad vill du veta?

affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by affanicaffan »

Och förresten; går det att göra länkar till TvT från var och ens personliga sida?
Jag tänker där det står "You have taken zones from XX different turfers" och "XX different turfers have taken zones from you"?
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Snusmumriken »

Lite intressant med TvT är att jag kan se att jag tagit zoner från mig själv :o Kan man ha det till något? Kanske till att åtgärda den där buggen om dubbla takeover?
TvT myself.JPG
TvT myself.JPG (5.73 KiB) Viewed 2664 times
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by affanicaffan »

Det där verkar ju inte ha hänt dig sedan den 30:e juli, och för mig har det inte hänt sedan början av oktober.... Tror att det borde vara löst vid det här laget!
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Snusmumriken »

affanicaffan wrote:Det där verkar ju inte ha hänt dig sedan den 30:e juli, och för mig har det inte hänt sedan början av oktober.... Tror att det borde vara löst vid det här laget!
För det första så gäller datumet första gången man tog eller blev av med zonen för det andra tror jag egentligen att det hänt ännu fler gånger för mig att jag tagit den av mig själv och för det tredje så har det hänt för bara någon vecka sedan - inte för mig, men för andra... Så nej dubbel takeover är inte löst ännu. Men issue finns om det, men kanske inte prioriteras...
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by affanicaffan »

Snusmumriken wrote:
affanicaffan wrote:Det där verkar ju inte ha hänt dig sedan den 30:e juli, och för mig har det inte hänt sedan början av oktober.... Tror att det borde vara löst vid det här laget!
För det första så gäller datumet första gången man tog eller blev av med zonen för det andra tror jag egentligen att det hänt ännu fler gånger för mig att jag tagit den av mig själv och för det tredje så har det hänt för bara någon vecka sedan - inte för mig, men för andra... Så nej dubbel takeover är inte löst ännu. Men issue finns om det, men kanske inte prioriteras...
Ajdå, en ordentlig tankevurpa av mig... vi får hoppas att det löser sig till slut, du har ju så rätt i det du säger!
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

I år har endast en takeover haft samma ägare som tagare.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by affanicaffan »

eddyueue wrote:I år har endast en takeover haft samma ägare som tagare.
Det ser jag som väldigt positivt! En takeover av ~375000 stycken (källa: Round history 31, 32, 33)
Applåder till de inblandade för att de har "löst" buggen!

Min 500:e post också, milstolpe värd att uppmärksammas :D
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Snusmumriken »

eddyueue wrote:I år har endast en takeover haft samma ägare som tagare.
Antar att du ser det i en mer övergripande TvT-lista. Det innebär i så fall att man inte kan använda den statistiken för att komma till rätta med dubbla takeovers. Det man ser på hemsidan om dubbla takeover och vad som registreras kanske inte är samma sak eftersom jag har sett flera dubbla takes presenteras på hemsidan för flera olika turfare i Linköping under både januari och februari. Och jag själv har definitivt dubbel take då det närmade sig den tvåmiljonte tagningen eftersom jag fick Sportcenter två gånger enligt hemsidan och enligt warded har jag en tagning mer än jag borde ha i den sessionen. Eller det kanske var just jag som var den där dubbla du hittat ;) . Ja, i vilket fall var det en tanke om att man kanske kunde hitta lösningen till dubbla takover mha TvT, men som sagt det kanske är två problem om de dubbla som syns på hemsidan inte alltid registreras i warded...
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 18:47, edited 1 time in total.
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by tretton »

wanwa wrote:...
3. Var Fruktknott bäst i Norge under omgång 24 med 81,417 poäng?
...
Kan garantera att det är omgång 24 det gäller, zonen skapades precis efter.
edit: och troligtvis att det var hen som vann, hen äger zonen ganska mycket
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Post Reply

Return to “Tredje Part”