Statistik - vad vill du veta?

eddyueue
Master of Stats

Re: Statistik - vad vill du veta?

Postby eddyueue » 22 Aug 2011, 06:33

För att kunna ligga in på warded via sin privata länk kan man behöva vänta upp till 24 timmar från det att man installerade turf. Om det fortfarande inte fungerar för dig - säg till så ska jag titta så fort jag får möjlighet.

thjukkas

Postby thjukkas » 23 Aug 2011, 15:32

Hej, jag kan ha missat att det finns, men jag skulle vilja kunna se utökad statistik för användare (mig själv och andra) med data både över nuvarande omgång och totalt.
Följande vore roligt:
*Antal Zoner tagna: Omgång, Totalt
*Antal unika zoner tagna: Omgång, Totalt
*Snitt antal zoner och poäng tagna per dag: Omgång, Totalt
*Snitt poäng via ppt per dag: Omgång, Totalt

Vänliga hälsningar
Tomas
Turf user: thjukkas

Experience the world and being social even without turf zones?
http://www.couchsurfing.org

Arias
Moderator
Country: Sweden

Postby Arias » 23 Aug 2011, 16:39

Hej, jag kan ha missat att det finns, men jag skulle vilja kunna se utökad statistik för användare (mig själv och andra) med data både över nuvarande omgång och totalt.
Följande vore roligt:
*Antal Zoner tagna: Omgång, Totalt
*Antal unika zoner tagna: Omgång, Totalt
*Snitt antal zoner och poäng tagna per dag: Omgång, Totalt
*Snitt poäng via ppt per dag: Omgång, Totalt

Vänliga hälsningar
Tomas
Låter som att det borde räcka med att bara kolla i http://warded.se/turf/round.php och leta upp spelaren du vill ha info om?
Image

thjukkas

Postby thjukkas » 24 Aug 2011, 09:04

Låter som att det borde räcka med att bara kolla i http://warded.se/turf/round.php och leta upp spelaren du vill ha info om?
Nja inte riktigt vad jag tänker mig, även om en del går att utläsa därifrån (jag förstår dock inte riktigt alla kolumner) Man kan ju sedan manuellt jämföra med totalpoäng etc, men det är lite för mkt manuellt jobb tycker jag. Jag tror det vore bättre om det gick att få med i användardatan som visas på "den riktiga" hemsidan. Statistiken jag föreslagit är inte heller främst för att jag verkligen vill veta, utan för att det vore lite kul att kunna se det och jämföra enkelt, och jag inbillar mig att fler skulle göra det också.. =)

Sen tänker jag mig att det skulle vara roligt med statistik (bla mina förslag men annat också) mer lättillgängligt i själva appen också . Hemsidan är bra för att visa ytterligare/detaljerade saker, (tex mkt av allt det som finns på warded nu borde läggas in i hemsidan ), men det är appen som känns som huvudgrejen så mer saker där vore ju kul.
Själv tycker jag att det är mer engagerande att kunna se data om andra spelare och zoner i appen, och inte behöva gå in här på nätet, jag skull tro att det gäller många andra också, jag tror personligen att flertalet inte använder hemsidan alls, så lite mer statistik i appen är nog bra för att ge en lite "bättre" upplevelse för fler personer att fastna och fortsätta turfa.. =)

Men det är mina tankar, jag vill bara delge lite tankar å tips som jag tror kan vara bra rent generellt, ur mitt perspektiv.. =) Men det är ju lätt att kasta ur sig en massa tankar och idéer när man själv inte inte har hela bilden klar för sig och inte heller behöver arbeta ngt för dem. =) ni har säkert rätt fullt upp så jag har full förståelse för om allt inte beaktas.

Tackar

Tomas

tomtebloss

Postby tomtebloss » 24 Aug 2011, 17:41

Personligen tycker jag appen ska hållas ren och len som smör från för mycket krusiduller. Vill man så kan man dyka ner i avgrunden bland siffror. Möjlighet finns och den bör presenteras snyggt och lättöverskådlig på hemsidan som du beskriver det. Tanken är nog att warded ska integreras mer med hemsidan framöver. Tiden är begränsad och minuter kan läggas på många ställen i turfträsket. Svårt att göra en smidig gränsdragning var man ska placera sin tid lämpligast och prioritera.

Sen är det det här med känsligheten över insamlad data och statistik också. Över var folk rör sig och vid vilka tider.

Kanske en tredjepartutvecklad app länkad från turf vore en bra lösning? Där man kan grotta ner sig och tända ett ljus och mysa och läsa massvis av statistik?

tomtebloss

Postby tomtebloss » 24 Aug 2011, 17:44

Gör ett nytt inlägg så Eddy uppmärksammas om att jag vill att Regionsidan och dess kolumntopic bör vara statisk.

Så att listan över regioner kan scrollas men att topic över varje kolumn ses hela tiden. Är nog en hel del jobb med att fixa det tyvärr.

eddyueue
Master of Stats

Postby eddyueue » 27 Aug 2011, 02:30

Gör ett nytt inlägg så Eddy uppmärksammas om att jag vill att Regionsidan och dess kolumntopic bör vara statisk.

Så att listan över regioner kan scrollas men att topic över varje kolumn ses hela tiden. Är nog en hel del jobb med att fixa det tyvärr.
Den var statisk förut men då gick det inte att scrolla listan I standardweebläsaren. Vad tycks om att kolumninfon upprepas var tjugonde rad?

Vad gäller statistik I appen tycker jag det borde kunna vara en webview som visar en bra mobilformaterad statssida.

Thunell

Postby Thunell » 29 Aug 2011, 07:34

Regionsdelen verkar inte komplett...

Har väl med den nya regionsindelningen att göra.

thjukkas

Postby thjukkas » 29 Aug 2011, 11:13

Kanske en tredjepartutvecklad app länkad från turf vore en bra lösning? Där man kan grotta ner sig och tända ett ljus och mysa och läsa massvis av statistik?
=)
Det är sant att det inte får bli för plottrigt och oöverskådeligt, Och det här med mer utförlig statistik är ju också egentligen om man ska se krasst på det, bara lite extra "lull-lull" som man kanske inte ska lägag ned för mkt tid på heller..

Men det här var ett bra förslag tycker jag, då kan man ju välja själv! Och sedan ngn gång långt in i framtiden så integreras de två.. ;)

Kajowi

Postby Kajowi » 29 Aug 2011, 23:43

Jag vill ha en revisit-topplista!
Dels för Turfare, men även för zoner (mest återbesökta zon) och regioner (var är revisit vanligast i förhållande till takeover).

I Round History vill jag även se mängd och andel av poängen som är revisit, precis som man kan se andel för takes idag.
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image

Return to “Tredje Part”