Statistik - vad vill du veta?

morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by morgam »

Just nu kan jag som inloggad på warded se hur många turfare jag tagit zoner från. Jag skulle oxå vilja ha en lista på vilka de är. Det börjar bli jobbigt att hålla reda på alla namn. Om någon dessutom byter namn blir man än mer förvirrad.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 12:52, edited 1 time in total.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Dacop »

wanwa wrote:Wall of text...
1. Detta hittar du under "Round History" och sedan väljer du omgång i listan. Inte den sorteringen men informationen finns.

2. Tyvärr sparar Warded inte regionshistorik, gjorde i alla fall inte det före serverbytet.

3. Håller med. Möjlighet att till exempel sortera på land är något som jag saknar.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 12:53, edited 1 time in total.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Isengrim »

Ibland gör man rundor där man tar samma zon flera ggr, men när man kollar på zonen så får man bara den senaste taken i inforutan, är det möjligt att få alla takes i rutan?

http://warded.se/turf/session/4ad5ba136 ... 04c48cbff4 Den där rundan så var det tre zoner (KungIkea, HunterHornet och DoctorZone) som jag tog två ggr tex.
Strix Uralensis
Posts: 17
Joined: 04 Oct 2012 14:09
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Strix Uralensis »

Jag vill veta:

topplista med km/zon.

Dvs. hur många kilometer rör sig turfare i snitt för att ta en turf.
Jag har för tillfället:
239 total takeovers och 2459 km turfdistance.

Jag har alltså just nu: 10,29 km/takeover.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Isengrim »

Fast den statsen kommer ju vara väldigt missvisande. Bor man inte vid en zon som det är mycket trafik på så kan det ju vara rejält långt att ta sig innan man har sin första take för dagen.
Strix Uralensis
Posts: 17
Joined: 04 Oct 2012 14:09
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Strix Uralensis »

Hmm, jag svarade på rubriken. Vad jag vill veta, vad andra vill veta har ju de skrivit i tråden så det lämnar jag därhän.
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Snusmumriken »

Vet inte om det är en bug eller så det är tänkt, men i warded så finns ju "round takeovers toplist" och den uppdateras varje dag. Däremot uppdateras inte det andra diagrammet som gäller "round points toplist". Är det bestämt att det ska vara så eller skulle det kunna vara möjligt att få även det diagrammet att uppdateras kontinuerligt?
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Snusmumriken wrote:Vet inte om det är en bug eller så det är tänkt, men i warded så finns ju "round takeovers toplist" och den uppdateras varje dag. Däremot uppdateras inte det andra diagrammet som gäller "round points toplist". Är det bestämt att det ska vara så eller skulle det kunna vara möjligt att få även det diagrammet att uppdateras kontinuerligt?
Fixat så att även icke färdigspelade omgångar tas med i den listan.
Post Reply

Return to “Tredje Part”