Statistik - vad vill du veta?

Eliotta
Posts: 25
Joined: 06 Oct 2012 15:35
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Eliotta »

Jag skulle önska att det fanns statistik över vilka regioner man tagit. Jag vill gärna ta minst en zon i varje region när jag är ute och reser, men det kan vara svårt att hålla i huvudet vilka man redan har tagit och vilka man saknar. Bäst vore en karta med markerade fält över vilka regioner man tagit, men även "bara" en simpel lista över tagna regioner vore toppen!
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by affanicaffan »

+1
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
mrlindvall
Zonemaker
Posts: 137
Joined: 22 Apr 2012 21:12
Country: Sweden
Location: Alingsås

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by mrlindvall »

Gillar också en lista på vilka regioner jag besökt!

Jag skulle även vilja se hur många neutrala zoner jag tagit och hur mycket poäng det gett mig. (Orkar inte multiplicera med 50 själv... :-))

Sen skulle jag även vilja se hur många revisits jag gjort totalt och eventuellt även poäng från detta men antalet är det jag är mest intresserad av.
mrlindvall
Zonemaker
Posts: 137
Joined: 22 Apr 2012 21:12
Country: Sweden
Location: Alingsås

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by mrlindvall »

Siktar på en revisitor just nu och uppmärksammade då att revisits inte kommer med i sessions. Känns mycket märkligt! Oavsett om jag tar zonen eller bara återbesöker den så är den ju med i min runda och jag har tagit mig till den. Revisits borde helt enkelt vara med i sessions!
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Ememel »

Jag skulle vilja ha ett eller bägge av
1. Topp X(1? 3? 5? 10?) spelare som har tagit zoner från mig
2. Topp X spelare som jag har tagit zoner från.
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by TBIT »

mrlindvall wrote:Siktar på en revisitor just nu och uppmärksammade då att revisits inte kommer med i sessions. Känns mycket märkligt! Oavsett om jag tar zonen eller bara återbesöker den så är den ju med i min runda och jag har tagit mig till den. Revisits borde helt enkelt vara med i sessions!
Men du vet väl att du har denna statistik på http://www.warded.se/turf/user.php efter inloggning på warded?
You have made X takeovers today and Y revisits the last 5 days.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Snusmumriken »

TBIT wrote: Men du vet väl att du har denna statistik på http://www.warded.se/turf/user.php efter inloggning på warded?
You have made X takeovers today and Y revisits the last 5 days.
Det man ser där är främst summan av de revisits man gjort de senaste fem dagarna - inget om ifall det tex var 13 revisits dag 1, 2 revisits dag 2 etc. Ska man ta Revisitor-medaljen får man allt skriva ner och hålla ordning själv för varje dag för att få ihop det eller också får det bli en överaskning, men i städer med hög omsättning kan det vara nog så svårt att få ihop till en revisitormedalj och då behöver man ha koll så för just den medaljens skull vore det intressant att veta x antal zoner för respektive dag de senaste fem dagarna. Inte enbart totalen och den sista dagen så som det presenteras nu.

Jag skulle också vilja ha en kolumn i "Round history" som visar alla revisits man gjort. Dels för att se hur många zoner man faktiskt besökt (det är ju ett jobb man gör) och dels skulle det ge en fingervisning om att det ändå pågår aktivitet. Nu kan man ju se hur många takes var och en gjort och så kan man sitta och vara lite halvt småsur för att några tar så få zoner och ändå ligger högt i listorna (lite koll har man visserligen i och med %tp och #ppt och man kan kolla lite var respektive turfare håller till), men ser man om de även gör en mängd revisits så kanske empatin och förståelsen om att de gör ett bra jobb och inte bara sover på sina zoner ökar ;) Och det kan också ge underlag för ett annat poängsystem om man ser den verkliga aktiviteten. Och gärna att revisits syns i "sessions" :D - mina rundor ser så konstiga ut ibland då jag kört flera revisits :(
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Revisits ska givetvis vara med i statistiken, genomgående, på warded. I framtiden dvs.
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Snusmumriken »

eddyueue wrote:Revisits ska givetvis vara med i statistiken, genomgående, på warded. I framtiden dvs.
plus på det :D
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by affanicaffan »

Ememel wrote:Jag skulle vilja ha ett eller bägge av
1. Topp X(1? 3? 5? 10?) spelare som har tagit zoner från mig
2. Topp X spelare som jag har tagit zoner från.

+1
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
Post Reply

Return to “Tredje Part”