Statistik - vad vill du veta?

User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Snusmumriken »

Det här med att man numera kan se hur många takes man har gjort de senaste 24 timmarna är ju jättebra att det tillkom för att underlätta att hålla koll på antal takes som krävs för vissa medaljer, men tyvärr så försvann ju då "takes today" och den informationen skulle jag vilja ha. Eller är det för knövligt att återinföra med tanke att turf finns i andra länder och de har olika tidszoner?
kastrom
Posts: 62
Joined: 20 Sep 2012 08:11
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by kastrom »

Tyvärr stämmer inte antal takes de senaste 24 timmarna, upptäckte det när jag skulle försöka ta 24-timmarsmedaljen. Tog två zoner på natten men dom var inte med i antalet zoner. Jag upptäckte det eftersom jag sov över och tog stora muskeln i stället dagen efter.

/Kent
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

kastrom wrote:Tyvärr stämmer inte antal takes de senaste 24 timmarna, upptäckte det när jag skulle försöka ta 24-timmarsmedaljen.
På förstasidan när man är inloaggad?
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Velocipedryttaren »

Jag får inte upp någon statestik för zonen BlackCreek när jag är inne på Zoner. :cry:
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by TBIT »

Velocipedryttaren wrote:Jag får inte upp någon statestik för zonen BlackCreek när jag är inne på Zoner. :cry:
Mystiskt? Kan du felrapportera i issuewebben? Tills vidare kan du använda denna länk: BlackCreek på warded.se/turf.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by eddyueue »

Velocipedryttaren wrote:Jag får inte upp någon statestik för zonen BlackCreek när jag är inne på Zoner. :cry:
Fixat. Tack!
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Kingslayer »

En karta som visar alla turfregioner och de regioner jag tagit i avvikande färg.
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by GuteLappen »

Kingslayer wrote:En karta som visar alla turfregioner och de regioner jag tagit i avvikande färg.
+1
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Jimo »

På kartan över mina unika zoner står det även på flaggorna hur många gånger jag tagit zonen sen tidernas begynnelse. Jag skulle vilja ha en sådan flaggkarta för pågående omgång.
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Snusmumriken »

Skulle önska att den där snitthastigheten i warden får en ny formel så att det inte ser ut som att man cyklat/tagit sig fram fortare än vad man verkligen har gjort. Nu är ju beräkningen fel map att det divideras med antal takes, men borde vara delat med (antal takes-1) och dessutom ingår en tagningstid på 45 sekunder för varje zon och det är orimligt lång tid att räkna bort för de flesta... Snitthastigheten på totala sträckan borde rimligtvis inte bli högre än de respektive delarnas snitthastighet...
Ref. till en tidigare felanmälan jag gjort i issuetrackern: http://issues.turfgame.com/view/153
Post Reply

Return to “Tredje Part”