TurfNav

tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: TurfNav

Post by tomtebloss »

Leffman wrote:När man väljer vägbeskrivning så vore det grymt om man fick upp Navigon som ett alternativ.
Det valet får jag när jag kört TurfNav. Du har inte valt att den alltid ska använda ett visst program då så att du inte får välja program som ska användas? För när du klickat på en zon och sedan väljer vägbeskrivning i menyn så kommer Navigon upp för mig.
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: TurfNav

Post by Leffman »

De var konstigt, jag får bara upp maps, radar, webbläsare...
Kör på Navgion 2.6.1, borde inte ha någon betydelse...
pata
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2011 07:25

Re: TurfNav

Post by pata »

Leffman wrote:När man väljer vägbeskrivning så vore det grymt om man fick upp Navigon som ett alternativ.
TurfNav ropar ut efter tillgängliga navigatörer så kanske är det din version av navigon som inte svarar på dessa utrop. Jag vet tyvärr inte mer än så.
pata
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2011 07:25

Re: TurfNav

Post by pata »

Publicerade nyss en felrättning som fixar rotering av enheten betydligt bättre än tidigare... :oops:
TheHellis
Posts: 10
Joined: 12 Aug 2011 13:17

Re: TurfNav

Post by TheHellis »

Jag gillar verkligen TurfNav! Undrar bara vad gubbens miner står för.
Och det går säkert att få den att följa min färdriktning utan att jag ska behöva vrida på telefonen (en Ace), eller hur? Hur ställer man in det?
pata
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2011 07:25

Re: TurfNav

Post by pata »

TheHellis wrote:Jag gillar verkligen TurfNav! Undrar bara vad gubbens miner står för.
Och det går säkert att få den att följa min färdriktning utan att jag ska behöva vrida på telefonen (en Ace), eller hur? Hur ställer man in det?
Glad gubbe, säker position. Sur gubbe, osäker position.
Du får vrida på din telefon ett tag till... :)
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: TurfNav

Post by Leffman »

pata wrote:
Leffman wrote:När man väljer vägbeskrivning så vore det grymt om man fick upp Navigon som ett alternativ.
TurfNav ropar ut efter tillgängliga navigatörer så kanske är det din version av navigon som inte svarar på dessa utrop. Jag vet tyvärr inte mer än så.
Kör på en pirat navigon så felet ligger säker där. Maps senaste uppdatering fungerar fint nu vilket kan ersätta navigon nu.

Vad betyder alla inställningar ?
pata
Posts: 26
Joined: 24 Jun 2011 07:25

Re: TurfNav

Post by pata »

Leffman wrote:Vad betyder alla inställningar ?
De flesta är nog självförklarande men för övriga gäller:
Bäring, visar en linje från dig till markerad punkt.
Riktning, visar en linje i den riktning enhet pekar. När riktning sammanfaller med bäring är man på rätt spår.
Norr, pekar mot norr som en helt vanlig kompass.

Användarid, med rätt id markeras egna zoner med gröna flaggor. Id kommer att bytas ut mot användarnamn framöver.
Buffert, radien för den cirkel (med dig i centrum) som står för urvalet av zoner.
TheHellis
Posts: 10
Joined: 12 Aug 2011 13:17

Re: TurfNav

Post by TheHellis »

Tack, nu fattar jag!
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: TurfNav

Post by Arias »

pata wrote:
Leffman wrote:Vad betyder alla inställningar ?
De flesta är nog självförklarande men för övriga gäller:
Bäring, visar en linje från dig till markerad punkt.
Riktning, visar en linje i den riktning enhet pekar. När riktning sammanfaller med bäring är man på rätt spår.
Norr, pekar mot norr som en helt vanlig kompass.

Användarid, med rätt id markeras egna zoner med gröna flaggor. Id kommer att bytas ut mot användarnamn framöver.
Buffert, radien för den cirkel (med dig i centrum) som står för urvalet av zoner.
Tack, tänkte precis fråga om det!

Om du har lust får du gärna uppdatera din första post, jag har lite bråttom så hinner tyvärr inte hjälpa till med den delen :(
Image
Post Reply

Return to “Tredje Part”