Uppdatering av Turf-wikin!

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
PaltN
Posts: 52
Joined: 06 May 2018 10:36
Country: Sweden

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by PaltN »

HappyF wrote: 21 May 2018 22:01 --ping--

HappyF, papperskorgen på Wikin behöver tömmas! Kan du åta dig detta hedersfyllda uppdrag?
https://wiki.turfgame.com/sv/wiki/Kategori:Papperskorg
User avatar
PaltN
Posts: 52
Joined: 06 May 2018 10:36
Country: Sweden

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by PaltN »

Nya wikimedaljer har lagts till (exklusiva till wikin, syns inte i spelet), gjorde dem för skojs skull för att det är så motiverande att ha mål att sträva efter. :mrgreen: 8-) Om andra wikiredigerare känner för det får ni gärna använda er av medaljerna!

Här är de nya medaljerna:
Image
Wiki Conquistador

Denna medalj bärs med ära av den som gjort 600 relevanta tillskott till turfwikin.
Ersätter Wiki Expandator.

Image
Wiki Pioneer

Denna medalj bärs med stor ära av den som gjort 800 relevanta tillskott till turfwikin.
Ersätter Wiki Conquistador.

Image
Wiki Legend

Denna medalj bärs med väldigt stor ära av den som gjort 1000 relevanta tillskott till turfwikin.
Ersätter Wiki Pioneer.

Skulle det vara OK att ha dessa inofficiella medaljer under ett eget avsnitt under "Medaljer"-artikeln? Kanske passar bättre med en helt separat artikel? Har inte lagt dit dem i nuläget för att respektera att wikin är till för spelet och inte wikin i sig. Själva sandlådan för innehållsskaparna och alla deras galna idéer hålls separat...
Last edited by PaltN on 02 Jun 2018 13:36, edited 1 time in total.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by DIProgan »

Snygga var de :)
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
PaltN
Posts: 52
Joined: 06 May 2018 10:36
Country: Sweden

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by PaltN »

DIProgan wrote: 02 Jun 2018 08:49 Snygga var de :)
Tackar!! 8-) :lol:
Mikey
Posts: 67
Joined: 14 Jul 2017 21:26
Country: Sweden

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by Mikey »

En fråga gällande wikin. Hur har man fått fram topplistan på antal poäng per region, exempel Gävleborg

https://wiki.turfgame.com/sv/wiki/G%C3%A4vleborg

Om jag skulle uppdatera denna till lite nyare status så undrar jag var jag kan finna mest antal poäng genom tiderna per region, finns det att finna?
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by Maqqan »

Mikey wrote:En fråga gällande wikin. Hur har man fått fram topplistan på antal poäng per region, exempel Gävleborg

https://wiki.turfgame.com/sv/wiki/G%C3%A4vleborg

Om jag skulle uppdatera denna till lite nyare status så undrar jag var jag kan finna mest antal poäng genom tiderna per region, finns det att finna?
De är gjorda genom manuellt letande. Det var DIProgan som fick inspiration 2014 att skapa dem, han gick efter var turfarna tagit flest zoner då också fick de med mer regional anknytning själva gå in och korrigera.

Efter det är det någon enstaka region där någon tagit på sig ansvaret att fortsätta uppdatera. I Värmland finns en lista med den postas numera i facebookgruppen istället.

Tapatalking with Samsung S8

User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by DIProgan »

Till en början var det helt manuellt gissande via totalpoängslistan sedan använde jag API't och Python-script till att utföra vissa delar automatiserat och korrigerade där det kunde behövas men det förblev för mycket jobb att fortsätta med. Det bästa vore såklart om det fanns regionala topplistor för totalpoäng på hemsidan men jag vet inte hur intressant folk tycker det är. Vissa listor uppdateras ju fortfarande så kanske. Som gåturfare är jag inte direkt delaktig i någon toppstrid själv.

Har för mig att HappyF gjorde vissa (automatiserade?) uppdateringar men det får han berätta mer om i så fall.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
PaltN
Posts: 52
Joined: 06 May 2018 10:36
Country: Sweden

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by PaltN »

Mikey wrote: 15 Jul 2018 22:43 Om jag skulle uppdatera denna till lite nyare status så undrar jag var jag kan finna mest antal poäng genom tiderna per region, finns det att finna?
Någon typ av implementering av detta på Warded hade varit grymt! Typ en topplista för de spelare som nått högst poäng (och rank) i varje region. Kul med fler bidrag på wikin! :D
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Uppdatering av Turf-wikin!

Post by HappyF »

DIProgan wrote: 16 Jul 2018 09:05 Till en början var det helt manuellt gissande via totalpoängslistan sedan använde jag API't och Python-script till att utföra vissa delar automatiserat och korrigerade där det kunde behövas men det förblev för mycket jobb att fortsätta med. Det bästa vore såklart om det fanns regionala topplistor för totalpoäng på hemsidan men jag vet inte hur intressant folk tycker det är. Vissa listor uppdateras ju fortfarande så kanske. Som gåturfare är jag inte direkt delaktig i någon toppstrid själv.

Har för mig att HappyF gjorde vissa (automatiserade?) uppdateringar men det får han berätta mer om i så fall.
Jag har en automatisk sammanställning för Västra Götaland där jag utgår från de som ligger på VG-listan, men själva uppdateringen av wikin är manuell. Det har inte blivit av på några månader, men nu efter semestern kommer det kanske igång igen. :P
Post Reply

Return to “Allmänt”