Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by tretton »

LoneDog wrote:
tretton wrote: För mig blir det iaf inte någon mer Cresent efter den jag har nu...
//Emil
Alltså att din Cresent ska ha gått sönder så som på bilden så har du uppenbarligen gjort något väldigt fel, varken cresent eller övriga märken ska en sån sak inte hända med och sen rata märket efter en är barnsligt av dig. Det är klart du har rätt till din egen åsikt men jag hade förstått och respekterat din åsikt om det där hade hänt med flera Cresent cyklar men när det bara händer med en enstaka så är det ett måndags exemplar.

För övrigt för tråden har en lite tydligare bild, tryck på den för större version:
Image
Jo, men det var ju inte en skråma på framhjulet...
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Dacop »

LoneDog wrote:
tretton wrote: För mig blir det iaf inte någon mer Cresent efter den jag har nu...
//Emil
Alltså att din Cresent ska ha gått sönder så som på bilden så har du antingen gjort något väldigt fel eller haft extrem otur, varken cresent eller övriga märken ska en sån sak inte hända med och sen rata märket efter en är barnsligt av dig. Det är klart du har rätt till din egen åsikt men jag hade förstått och respekterat din åsikt om det där hade hänt med flera Cresent cyklar men när det bara händer med en enstaka så är det ett måndags exemplar.
Problemet som jag ser det är inte att det kommer ett måndagsexemplar emellanåt - utan att dom inte ersatte cykeln utan kostnad för Emil utan istället lät det gå via någon slags försäkring där den som råkat ut för en felaktig vara fick betala självrisken.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Badankan
Posts: 14
Joined: 26 Jul 2012 00:36
Country: Sweden

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Badankan »

En svart Monark utan växlar, runt 12 år gammal. Rätt skön sak, förutom i uppförsbackar.
Kan vara läge med en urban-historia, men jag är snål mot mig själv :)
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by LoneDog »

tretton wrote: Jo, men det var ju inte en skråma på framhjulet...
Hur länge hade du haft cykeln och hur hände det?
Dacop wrote: Problemet som jag ser det är inte att det kommer ett måndagsexemplar emellanåt - utan att dom inte ersatte cykeln utan kostnad för Emil utan istället lät det gå via någon slags försäkring där den som råkat ut för en felaktig vara fick betala självrisken.

Ganska korrekt att man får stå för självrisken. Beror väl också på hur länge man haft cykeln också, vore kul om cresent själva kunde kommentera. Ska faktiskt ta och maila dom o se vad dom säger :)
Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Westeras »

LoneDog wrote:. Beror väl också på hur länge man haft cykeln också, vore kul om cresent själva kunde kommentera. Ska faktiskt ta och maila dom o se vad dom säger :)
Var väl så att cykeln var 2 dagar gammal
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by tretton »

Westeras wrote:
LoneDog wrote:. Beror väl också på hur länge man haft cykeln också, vore kul om cresent själva kunde kommentera. Ska faktiskt ta och maila dom o se vad dom säger :)
Var väl så att cykeln var 2 dagar gammal
Just så, min andra tur på den...
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by tomtebloss »

Men vad hände då? Garanti lär du ju haft och fått en ny cykel men du valde ett annat märke? Ingen kompensation om man skadat sig pga cykelolyckan?
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by tretton »

tomtebloss wrote:Men vad hände då? Garanti lär du ju haft och fått en ny cykel men du valde ett annat märke? Ingen kompensation om man skadat sig pga cykelolyckan?
Fick en ny likadan men fick betala 1500 SEK för den...
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by morgam »

Nattkryp wrote:Nagon som turfar pa en cyklocross? Ar ratt sa rejalt sugen pa att investera i en infor den kommande host/vinter/var-pendlingen och turfandet. Borde ocksa vara en hyffsad cykel for cykelsemester, om utrustad med cykelkarra/vagn. Input fran andra crossturfare vore dock kul =]
Har inte cyclecross men det skulle vara fint för lite snabbare turer i inte alltför tuff terräng. Finns det stock och sten och och vill man ha skakfritt så föredrar jag nog en fram eller heldämpad MTB. De grövre däcken tar ju upp en del vibrationer oxå vilket kan svara skönt på längre turer.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by LoneDog »

tretton wrote:
tomtebloss wrote:Men vad hände då? Garanti lär du ju haft och fått en ny cykel men du valde ett annat märke? Ingen kompensation om man skadat sig pga cykelolyckan?
Fick en ny likadan men fick betala 1500 SEK för den...
Vad var det som hände då? Rullade du på gatan och snap sönder eller vadå?
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Post Reply

Return to “Allmänt”