Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Nattkryp »

iamhwk wrote:
Drassen wrote:men köper man inte cykel via nätet nuförtiden? eller är jag ute och cyklar? :)
Ska man inhandla en cykel som man kommer att använda typ dagligen så är det ju helt klart rekommenderat att åka till en cykelhandlare och provcykla. Handlaren (om han nu är någorlunda seriös) vet vilken storlek du ska ha på ramen, hur din åkställning ska se ut osv. Det tåls ju att jämföra med att köpa en bil från en bilhandlare utan att ens se den först.. :)

Sedan kommer ju alltid cykeln att krångla förr eller senare och då är det skönt att kunna lämna in den till handlaren man köpt den av. För jag har upplevt att servicen då är bättre (än om du köpt en på nätet).
Kan bara hålla med här. Service/support/goda råd är betydligt bättre från en cykelverkstad/cykelhandlare. Alltså inte stora sport-kedjor som intersport/team sportia/stadium etc, utan några som själva är aktiva och är insatta.

Det kanske är extra viktigt om man är nybörjare eller inte så insatt. Har man hållt på med cyklar hela sitt liv och vet exakt vad man vill ha så går det säkert att spara en slant via nätet, och kanske då också utomlands.
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Drassen »

mycke bra info, tack!
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by wombawomba »

Går tillbaka till topic, om det inte är någon som misstycker..

Turfar till vardags i flacka Kalmar på en sådan här, Sjösala Mariella med ett par år på nacken..
Image

Sett till priset så är det en relativt robust (trots all plast) och bekväm cykel, praktisk med cykelkorg och min personliga åsikt är att dam-ram är gött för att kunna saxa upp

Efter drygt 2månaders turfande har jag dock kasserat kjolsskyddet (dålig fastsättning med fjäder, och överflödig för mig som sällan cyklar i kjol) samt kedjeskyddet med dess fästen i plast (klarade inte av våldet när kedjan hoppat ett par gånger under åren).

Plus för kraftiga däck som funkar lite "off road", och ett minus för att det inte är nav-dynamo


Får passa på att skicka frågan vidare med, vad turfar du med för cykel?
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by SunYour »

En Scott Sportster P3, en riktig grymming jämfört med min gamla Crescent city bike från slutet av 1900-talet

Image
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by StarDust »

Mitt i en runda tänkte jag på denna tråd. Detta är mitt viktigaste redskap i kampen om zonerna!
Märk noga att jag cyklar med slicks även på vintern :D
Image
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by morgam »

Slicks!!!
Jag satte på mina 600 dubbar efter en ordentlig vurpa på Uppsalas enda isfläck för någon vecka sedan. Är nu som klister på is.

Denna skönhet använder jag om jag inte lastar ut en 20 tums monark i två delar ur bakluckan på bilen.

Fälgbromsar :-/, Carradice packväska bak, Magicshine strålkastare, fina låsbara framdämpare, ringklocka och sist men inte minst en leopardmönstrad sadel.

Njut!
Cykel.jpg
Cykel.jpg (88.1 KiB) Viewed 3330 times
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Jojje »

Image
Turfcykel a la välutrustad

Image
GoPro HD Hero2
Magicshine MJ-880, 6,6Ah - 2000lumen, för att se
Mindre cykellampa - För att synas
Mobilhållare från Ultimate-Mobiles.co.uk (Rekommenderas!)

Image

Image
Ringklocka - I'ts the law (och att den behövs faktiskt på trånga gångvägar)

Image
Dubbdäck med totalt 608 dubb. Inne på andra vintern med dessa nu och inte en enda punka under hela tiden!

Allt för att klara en vinter. ;)
Last edited by Jojje on 19 Jan 2012 07:59, edited 1 time in total.
Bara en zon till
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by SEALen »

Är du nöjd med din Magicshine? Måste få jämföra våra nån gång ute på en runda i nått mörkt hörn :-)
Image
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Jojje »

SEALen wrote:Är du nöjd med din Magicshine? Måste få jämföra våra nån gång ute på en runda i nått mörkt hörn :-)
Mycket nöjd! Den sitter rätt bra på styret också med originalfästet.
Bara en zon till
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Westeras »

Köpte mig en Scott Scale 29" i söndags
Den är riktigt skön att cykla på. Ska bara turfanpassa den lite nu :mrgreen:

Image
Post Reply

Return to “Allmänt”