Iphone 8 ?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
hookturf
Posts: 2
Joined: 25 Apr 2019 11:13
Country: Sweden

Iphone 8 ?

Post by hookturf »

Har hört att det är problem med GPS på Iphone 8 . Batteriet börjar bli dåligt på min Iphone 6 så det är dags för byte .Tänkte höra här om det är några problem med att turfa med Iphone 8 ?
Psykbryt
Posts: 19
Joined: 10 May 2020 12:14
Country: Sweden

Re: Iphone 8 ?

Post by Psykbryt »

Hehe jag har iPhone 11 pro å har mega problem, men har hört med dom erfarna turfarna att just iPhone har problem?
När jag googlar på turf så står det att det är ett spel framtaget till android, så kanske det är den dålig port över till iOS??
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Iphone 8 ?

Post by Maqqan »

Turf fanns bara på Android till att börja med 2010 men en app till iPhone släpptes 2012-2013 någon gång så är nog därför det står så.

Vet att iPhone har haft problem till och från med att gubben vill hålla sig till vägnätet och inte hoppar in i zonen.

Tapatalking with OnePlus 6T

embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Iphone 8 ?

Post by embeoo »

Det man hör från iphoneanvändare är att de blivit sämre för varje generation med avseende på turf. Oklart varför och hur, hårdvaran borde ju förhoppningsvis vara minst lika bra, men det är den allmänna bilden. Kanske är det för mycket AI inblandat, som försöker gissa var du borde vara.

Gemensamt med android är antagligen att du inte bör ha wifi/'bättre' positionering på, eftersom wifi är bra för översiktlig positionering men jättedålig för exakt, speciellt när du är och rör dig och många wifi du ramlar på också är rörliga, men har en felaktig position antagen i tabellerna.
Post Reply

Return to “Allmänt”