Hur hittade du turf? (poll)

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Hur hittade du Turf?

Hörde från kompis/kollega/familjemedlem
34
38%
Läste om det på Facebook
2
2%
Såg en Lapp/Sticker
3
3%
Läste om det i ett forum
20
22%
Läste om det på nyhetssida (feber.se/pusha.nu/idg.se/etc.)
8
9%
Läste om det på en blogg
0
No votes
Läste om det på twitter
0
No votes
Råkade hitta i Android market
9
10%
Råkade hitta på google
0
No votes
Något Helt annat som inte passar in ovan
13
15%
 
Total votes: 89

User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Hur hittade du turf? (poll)

Post by Westeras »

Tips från en bekant i bilklubben som programmerar androidappar
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Hur hittade du turf? (poll)

Post by Optimus »

Jag träffade Helvite när jag var ute och Geocachade. Han frågade om jag körde Turf, men det hade jag inte ens hört talas om. Kollade upp det när jag kom hem och det verkade kul !

Sedan blev suget större och större, men jag hade ingen Android telefon. Så i December så köpte jag en begagnad HTC Tattoo på Tradera - nu skulle jag börja !!! In på Android Market, med det fanns ju ingen sådan app ! In via denna hemsida, men icke. Mobilen jag köpt hade Andriod 1.6 (ej officiellt uppgraderbart) och appen kräver ju 2.0
Satt i flera kvällar och nätter och sökte, skulle jag offra hela mobilen eller iallafall vissa funktioner på en "hemmagjord" uppdatering ? Nej, det är nog bättre att hitta en annan mobil. (Jag var egentligen helt nöjd med min HTC Touch Diamond 2 som jag redan hade, men den kör Windows Mobile.)

Expert körde rea på en Huawei 8180 med Android 2.2, 499 kr - ska jag köpa en sådan ? Jag kollar på den. "Tyvärr slut" sade de i butiken. Jag vill ha en Xperia Ray, men tycker att de borde komma ner i pris till 2000 kr när som helst. Hur ska jag göra... Men så har de mellandagsrea på Huawei för 399 kr och då fick jag en med och sedan dess är jag Turfare ! 26 December 2011 !
ImageImage
riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Hur hittade du turf? (poll)

Post by riceri »

Swedroid, men ganska länge efter att tråden om spelet skapades. Hade läst om det och tyckte det var intressant. Sedan hade jag tråkigt någon gång och tänkte att det var dags att testa kanske. :)
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: Hur hittade du turf? (poll)

Post by Kajowi »

Hittade Turf av en ren slump i market, i juli 2011 om det spelar nån roll 8-)

Sökte på min bostadsort för att se om där fanns något av intresse. Och jo, det kan man säga.
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Hur hittade du turf? (poll)

Post by Jojje »

Hittade turf av en slump när jag sökte på Sundsvall i Market. Turf va den enda appen som kom upp. Detta va 8 dagar efter att den öppna betan släppts. ;)
Bara en zon till
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Hur hittade du turf? (poll)

Post by Chrille80 »

Stonecape tipsade mig om appen november 2010, och segstartad som man är så började jag inte turfa förrän augusti 2011...
User avatar
SALVETA
Posts: 23
Joined: 15 Nov 2011 09:56
Country: Sweden

Re: Re: Hur hittade du turf? (poll)

Post by SALVETA »

Bluecore wrote:Hittade det på Swedroid när de frågade användarna om appar de inte kunde leva utan eller nått sånt. Då var det nån som sa Turf. Då var det bara o prova och sen var man fast :D
Samma här :-)

Sent from my Full Android on Bravo using Tapatalk
User avatar
Laban83
Posts: 17
Joined: 29 Jun 2011 19:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Hur hittade du turf? (poll)

Post by Laban83 »

Hittade en lapp på gräsmattan nära Riverisle i Linköping på midsommarafton 2011.
Phone: Sony Ericsson Xperia Arc + Google Nexus One | ROM: Original | City: Linköping/Lund/Malmö
Image
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Hur hittade du turf? (poll)

Post by SEALen »

Det var zkeeter som visade appen för mig på vårat modellflygfält men jag tänkte inte så mycket på det tills han postade nått om det på FB också. Då kollade jag in hemsidan och plockade hem appen. Sen var det kört.

Köpte ny cykel, träningskläder, cykelhållare för mobilen, extra batteri till mobilen och så en Magicshine MJ-816 för de mörka höst och vinter kvällarna.
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Hur hittade du turf? (poll)

Post by Arias »

Swedroid forumet för läääääääääääääääääääääääängesen
Image
Post Reply

Return to “Allmänt”