Hejsan.
Jag har tänkt länge på detta då jag har lätt ett 10 tal zoner på min ”vanliga” runda ( å om jag har det så måste det ju finnas så för alla andra med?) som zonerna är kasst placerade tlx kan vara så att det är staket i vägen eller att man måste ner å upp i ett dike för att komma åt zonen som är på en gräsplätt å gränserna är exakt så man inte når dom när man är på cykel, då skulle man kunna göra zonerna ”magnetiska” så är man på gränsen till zonen så dras gubben in i mitten å stannar där, å även på så sätt även slippa att gubben ”gps vandrar” ut ur zonerna som det även kan förekomma ibland.
Skulle ju vara fett najs å underlätta spelet massor
”Magnetiska ” zoner
Moderator: SaLa
Re: ”Magnetiska ” zoner
Om man gör så försvinner ju meningen med taketid. Om gubben stannar i zonen är det ju bara att cykla vidare.
Re: ”Magnetiska ” zoner
Jag förstår problematiken eftersom min Iphone 8 GPS är en av de sämsta bland alla mobilmodeller. Otaliga gånger har jag stått stilla i zonen medan GPS:en vandrar ut och så får man det förhatliga "leaving zone". Det är deprimerande.
Men var man ska dra gränsen mellan GPS:en vandrar och turfaren cyklar vidare vet jag inte.
När GPS:en vandrar är i och för sig oftast bara några få meter utanför zonen. En del zoner och väldigt smala och de är speciellt känsliga. Några exempel i Lund: ViolinZone, SopranoZone och NextToBushes.
Men var man ska dra gränsen mellan GPS:en vandrar och turfaren cyklar vidare vet jag inte.
När GPS:en vandrar är i och för sig oftast bara några få meter utanför zonen. En del zoner och väldigt smala och de är speciellt känsliga. Några exempel i Lund: ViolinZone, SopranoZone och NextToBushes.