”Magnetiska ” zoner

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
Psykbryt
Posts: 19
Joined: 10 May 2020 12:14
Country: Sweden

”Magnetiska ” zoner

Post by Psykbryt »

Hejsan.
Jag har tänkt länge på detta då jag har lätt ett 10 tal zoner på min ”vanliga” runda ( å om jag har det så måste det ju finnas så för alla andra med?) som zonerna är kasst placerade tlx kan vara så att det är staket i vägen eller att man måste ner å upp i ett dike för att komma åt zonen som är på en gräsplätt å gränserna är exakt så man inte når dom när man är på cykel, då skulle man kunna göra zonerna ”magnetiska” så är man på gränsen till zonen så dras gubben in i mitten å stannar där, å även på så sätt även slippa att gubben ”gps vandrar” ut ur zonerna som det även kan förekomma ibland.
Skulle ju vara fett najs å underlätta spelet massor :D :D
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: ”Magnetiska ” zoner

Post by HappyF »

Om man gör så försvinner ju meningen med taketid. Om gubben stannar i zonen är det ju bara att cykla vidare.
MrSpock
Posts: 17
Joined: 28 Oct 2012 20:00
Country: Sweden

Re: ”Magnetiska ” zoner

Post by MrSpock »

Jag förstår problematiken eftersom min Iphone 8 GPS är en av de sämsta bland alla mobilmodeller. Otaliga gånger har jag stått stilla i zonen medan GPS:en vandrar ut och så får man det förhatliga "leaving zone". Det är deprimerande.

Men var man ska dra gränsen mellan GPS:en vandrar och turfaren cyklar vidare vet jag inte.

När GPS:en vandrar är i och för sig oftast bara några få meter utanför zonen. En del zoner och väldigt smala och de är speciellt känsliga. Några exempel i Lund: ViolinZone, SopranoZone och NextToBushes.
Psykbryt
Posts: 19
Joined: 10 May 2020 12:14
Country: Sweden

Re: ”Magnetiska ” zoner

Post by Psykbryt »

HappyF wrote: 23 May 2021 12:11 Om man gör så försvinner ju meningen med taketid. Om gubben stannar i zonen är det ju bara att cykla vidare.
Alltså det ska ju bara fungera när man är väldigt nära gränsen till zonen, å skulle man cykla/gå vidare så släpper ”magneten”
Post Reply

Return to “Allmänt”