Var med och sprid Turf!

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: Var med och sprid Turf!

Post by GuteLappen »

Cee wrote:Snyggt! Roligt att den kunde komma till användning =)

Hur är skylten gjord utöver pinnen? Något tjockare som håller upp lite bilden bakom?
Tack.
I all sin enkelhet, 190gr A5, grillpinne och frystejp. Biologiskt nedbrytbart och pajar inte gräsklippare.
Räknar inte med att många får sitta kvar i många dagar, där de sitter passerar mycket folk. När det kommer regn så är de nog inte så snygga längre. Tar nog med mig dom när de ser skräpiga ut.


Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Re: Var med och sprid Turf!

Post by snabelanna »

GuteLappen wrote:Tack Cee för bilden, den är nu använd 30 gånger i Visby :)

Claimar härmed en liten medalj som skulle passa ;)

Image

Resten av zonerna de är uppsatta i:
https://www.dropbox.com/sh/wkmk66usjbjy ... rf/posters
Snyggt! Men jag tycker det är stort med A4 ute i naturen. Själv har jag plastat in mina egna stickers och gjort fyra på ett A4 och satt upp på anslagstavlor och lämnat lite varstans där jag befunnit mig. Har haft funderingar att sätta ner dem på zoner om jag hittar små pinnar att fästa dem på. Jag har även gjort visitkortsmå och plastat in för att dela ut till folk som jag stöter på och undrar vad jag håller på med. För min del är det viktigt att ta bort om det börjar se skräpigt ut, men såna är vi nog alla att vi vill det ska se fint och lockande ut. ;)
* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Var med och sprid Turf!

Post by LeiLar »

Cee wrote: La till den som JPG och PNG nu med.
Testade .PNG-filen i IrfanView:
turfZon1.png
turfZon1.png (10.26 KiB) Viewed 3065 times
EDIT: Testade även den nya .PDF-filen på min Nexus 7. Tyvärr samma nedslående resultat.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Var med och sprid Turf!

Post by Cee »

LeiLar wrote:
Cee wrote: La till den som JPG och PNG nu med.
Testade .PNG-filen i IrfanView:
turfZon1.png
EDIT: Testade även den nya .PDF-filen på min Nexus 7. Tyvärr samma nedslående resultat.
Jag vet inte riktigt vad jag ska testa då. Jag har kunnat öppna filerna på flera datorer, min N7a i blandade appar osv. Du borde kunna öppna både JPG och PNG-filen i tex Paint eller Windows vanliga förhandsgranskare och skriva ut därifrån.
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Var med och sprid Turf!

Post by LeiLar »

Ja, detta var mycket märkligt. Jag har aldrig tidigare haft problem med vare sig PDF- eller PNG-filer. Ja, utom några enstaka korrupta förstås.
Men tack för dina ansträngningar, Cee!
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: Var med och sprid Turf!

Post by GuteLappen »

Cee wrote:
LeiLar wrote:
Cee wrote: La till den som JPG och PNG nu med.
Testade .PNG-filen i IrfanView:
turfZon1.png
EDIT: Testade även den nya .PDF-filen på min Nexus 7. Tyvärr samma nedslående resultat.
Jag vet inte riktigt vad jag ska testa då. Jag har kunnat öppna filerna på flera datorer, min N7a i blandade appar osv. Du borde kunna öppna både JPG och PNG-filen i tex Paint eller Windows vanliga förhandsgranskare och skriva ut därifrån.
Fungerar bra med Acrobat Reader XI, gratis från Adobe.com


Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: Var med och sprid Turf!

Post by GuteLappen »

snabelanna wrote:
GuteLappen wrote:Tack Cee för bilden, den är nu använd 30 gånger i Visby :)

Claimar härmed en liten medalj som skulle passa ;)

Image

Resten av zonerna de är uppsatta i:
https://www.dropbox.com/sh/wkmk66usjbjy ... rf/posters
Snyggt! Men jag tycker det är stort med A4 ute i naturen.
Tyckte jag också, därför jag skrev ut i A5.
Bara att välja att skala ned den vid utskrift.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Var med och sprid Turf!

Post by Byggaren »

Angående dom nya expandatormedaljerna. Hur är det om man genererar en artikel i en tidning som både finns på webben och i pappersform ? Får man både web- och paperexpandator då ?
Är kravet på minst A4 för expandator borta nu ? (finns inte i medaljbeskrivningen längre iaf)
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Var med och sprid Turf!

Post by Cee »

A5 borde ju för all del kunna gå bra med känner jag. Mindre kanske blir svårare att ge en rättvis bedömning av spridningen genom. Gillade snabelannas grej med små lappar man kan dela ut till folk, men samtidigt så kanske man inte ska få en medalj efter att ha dumpat högvis av massa mini-flyers på blandade ställen?

Nu blev jag sugen på att göra en liten lapp med. Tänk ett A6 eller något åt det hållet.
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Re: Var med och sprid Turf!

Post by snabelanna »

Cee wrote:A5 borde ju för all del kunna gå bra med känner jag. Mindre kanske blir svårare att ge en rättvis bedömning av spridningen genom. Gillade snabelannas grej med små lappar man kan dela ut till folk, men samtidigt så kanske man inte ska få en medalj efter att ha dumpat högvis av massa mini-flyers på blandade ställen?

Nu blev jag sugen på att göra en liten lapp med. Tänk ett A6 eller något åt det hållet.
Nu dumpar jag inga lappar högvis utan delar ut dem en och en, som idag till min astmasköterska, förra veckan till en cykelhandlare, min hudläkare och min frissa - tillsammans med en liten förklaring förstås. Lämnar ibland en lapp på sätet på tåget, alltid ser någon den tänker jag. Lämnar på brickan efter mig när jag fikat/ätit, kanske diskpersonalen ser och blir nyfikna. Jag har inte gjort anspråk på medaljen! Det kommer jag att göra senare efter att ha uträttat det som krävs.
Anna
* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
Post Reply

Return to “Allmänt”