Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

scorp
Posts: 20
Joined: 09 Jan 2020 18:44
Country: Sweden

Re: Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Post by scorp »

Det är nog bara kompassen som är uppfuckad. Turf funkar jättebra. Kanske inte om man vill vrida kartan efter färdriktningen, det använder jag inte och har inte testat. Google Maps visar helt fel riktning men placerar mig ivf i närheten av var jag är och klagar hela tiden över dålig signal. Tror det var det som jag lurade mig på, trodde det gällde GPSen. Runkeeper plottade rutten ungefär längs de gator jag faktiskt gick på min provtur, men det ser ut som jag sprungit i sicksack mellan trädgårdarna på båda sidor och en och annan avstickare blev det också.

Nåja, förhandlingar pågår och jag är jättenöjd med allting annat. Skönt med stor skärm och vikten har jag redan vant mig vid. Går inte ner i alla fickor dock. Måste jag skicka in den för service får det väl bli så. Min gamla laddar fortfarande, men USB-kontakten kan trilla ur när som helst.
scorp
Posts: 20
Joined: 09 Jan 2020 18:44
Country: Sweden

Re: Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Post by scorp »

deppen wrote: 22 Jul 2021 11:52 Tog en stund förstå hur få turfljudet .
Nu först när jag redan skapat en tråd om att jag inte längre hör rösten ser jag att du hade samma problem. Kinarelaterat? :P

Hur gjorde du för att få tillbaks rösten?
User avatar
deppen
Posts: 98
Joined: 04 Jul 2019 08:11
Country: Sweden

Re: Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Post by deppen »

Den telefonen jag köpte , går in i spel läge när jag startar turf, har ännu inte fattat hur stänga av det helt. Men jag provade olika inställningar i själva spel läges appen, Sen fick jag tillbaks turf rösten .
Men den tjöt aldrig som du beskivit det, var bara tyst.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Post by Maqqan »

deppen wrote:Den telefonen jag köpte , går in i spel läge när jag startar turf, har ännu inte fattat hur stänga av det helt. Men jag provade olika inställningar i själva spel läges appen, Sen fick jag tillbaks turf rösten .
Men den tjöt aldrig som du beskivit det, var bara tyst.
På min gamla Oneplus 6T kunde man välja att ta bort Turf från Oneplus spelinställningar.

Image


Tapatalking with iPhone 12 Pro
Post Reply

Return to “Allmänt”