Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
deppen
Posts: 97
Joined: 04 Jul 2019 08:11
Country: Sweden

Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Post by deppen »

Min gamla turfmobil samsung note 3 tröttnade jag på.
Den var hopplös med GPS ,sprucken skärm sen flera år, på grund av cykel ramlat, nyligen blev jag av med baksidan då cykeln ramlade på en bro och telefon föll ned på vägen o baksidan lossnade och seglade ned till vatten :/.

Det som var jobbigast var att turfgubben inte följde fick ofta på/av GPS för att gubben skulle hoppa rätt.

Eftersom jag alltid vill ha 2 telefoner en med sim en utan på styret den ena för turf den andra som telefon samt Naviki som jag inte kan vara utan :).
Kollade på billiga androids såg webhallen hade en för 1190 kr , kollade lite recensioner snabbt och sånt.
Bestämde mig köpa den jag är inte besviken tvärtom mäkta imponerad av GPS exaktheten med att ta turf zoner. Inte trasslat en enda zon , inte ens med zoner jag tidigare fått hatta runt på.
Så detta är min nya turfmobil :) Hoppas det håller i sig att GPS forsätter vara bra .
MrSpock
Posts: 17
Joined: 28 Oct 2012 20:00
Country: Sweden

Re: Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Post by MrSpock »

Vad blev det för modell du köpte? Min iPhone 8 är hopplös.
User avatar
deppen
Posts: 97
Joined: 04 Jul 2019 08:11
Country: Sweden

Re: Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Post by deppen »

MrSpock wrote: 22 Jul 2021 11:24 Vad blev det för modell du köpte? Min iPhone 8 är hopplös.
Webhallen billigaste oneplus nord N100 1190kr
Den är i stort ren från bloatware.
Tog en stund förstå hur få turfljudet .

Aldrig haft problem med mina iPhones, 8 nuvarande men har andra uppgifter än turf, tidigare iPhone 4 men de kalldör så de är för gamla
MrSpock
Posts: 17
Joined: 28 Oct 2012 20:00
Country: Sweden

Re: Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Post by MrSpock »

Tack för infon. Läste någonstans att det är stor skillnad mellan olika iPhone-modeller. Åttan anses ha riktigt dålig GPS.
User avatar
deppen
Posts: 97
Joined: 04 Jul 2019 08:11
Country: Sweden

Re: Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Post by deppen »

Har haft denna mobil i några dagar nu , totalt nöjd, Inte en endaste zon har GPS krånglat.
Bra pris för en sekundär mobil, har inte sim kort i, kör bara på WiFi.
scorp
Posts: 20
Joined: 09 Jan 2020 18:44
Country: Sweden

Re: Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Post by scorp »

Hur gör du för att få det att funka? Utan datatrafik laddas väl inte kartan. Även om man har den cachad laddas väl inte zoner och gubbar? Har provat med min gamla mobbe. Går inte allls.

Har hört gott om OnePlus tidigare. Bl.a. är min granne jättenöjd med sin. Har också köpt en kinatelefon, men en med stort batteri. Väntar på leverans, så kan inte uttala mig om den än. Har haft en billig Motorola i 4 år som jag varit mycket nöjdare med än med Samsungen jag hade innan. Funkar fortfarande utmärkt, men USB-porten är slut. Det övertygade mig ivf om att man inte behöver betala så mycket för telefoner. Dator lägger jag gärna pengar på, men mobiler bli ju gamla så fort så jag börjar tycka det är surt att betala jättemånga tusenlappar för dem.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Post by Maqqan »

Då han nämner att det är en sekundär mobil gissar jag han delar surf från sin primära.


Tapatalking with iPhone 12 Pro
User avatar
deppen
Posts: 97
Joined: 04 Jul 2019 08:11
Country: Sweden

Re: Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Post by deppen »

Hehe Fel , Fel , Fel , men även rätt


Jag använder den som mobil Wifi router, då jag har ett WiFi abonnemang.
När jag började delade jag inte surf från primära , från en mobil wifi router, men kom på att jag kan använda sekundära som WiFi router, så blev det ett sim kort enbart som WiFi abonnemang i den.
Innan köpet använde jag en vanlig mobil WiFi router.
Går dock inte ringa med den men alla övriga funktioner har jag.


Men annars fungerar det ju som Maqqan säger.
scorp
Posts: 20
Joined: 09 Jan 2020 18:44
Country: Sweden

Re: Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Post by scorp »

Smart! Har jag inte tänkt på.

Köpte förresten en kinalur. En Doogee S88 Plus. Sån jäkla otur! Älskar den redan men GPS och kompass är helt wacko. Inte så kul att returnera till Finland (den skickades därifrån) och vänta på en ny. Min gamla accepterar knappt laddning längre och jag måste ha telefon just nu p.g.a. andra omständigheter. Har skrivit och frågat om de kan tänka sig att skicka en utbytestelefon först och jag reuturnerar min när den kommit. Kan betala för den bara jag får pengarna tillbaka sen.
User avatar
deppen
Posts: 97
Joined: 04 Jul 2019 08:11
Country: Sweden

Re: Tröttnade på min turfmobil, köpte ny.

Post by deppen »

scorp wrote: 08 Oct 2021 16:20 Smart! Har jag inte tänkt på.

Köpte förresten en kinalur. En Doogee S88 Plus. Sån jäkla otur! Älskar den redan men GPS och kompass är helt wacko. Inte så kul att returnera till Finland (den skickades därifrån) och vänta på en ny. Min gamla accepterar knappt laddning längre och jag måste ha telefon just nu p.g.a. andra omständigheter. Har skrivit och frågat om de kan tänka sig att skicka en utbytestelefon först och jag reuturnerar min när den kommit. Kan betala för den bara jag får pengarna tillbaka sen.
Sicken otur, hoppas det går bra.
Post Reply

Return to “Allmänt”