Windows Phone

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Izozimo
Posts: 3
Joined: 26 Apr 2012 22:29
Country: Sweden

Windows Phone

Post by Izozimo »

Hej,
Vore toppen om ni skulle kunna utveckla appen till Windows Phone. WP är ett OS på G efter succén med mobilen Nokia Lumia, men det är lite ont om appar. Ju fortare ni kan fixa en app till WP desto mindre konkurrens alltså = större uppmärksamhet.

Dessutom kan jag använda min mobil till att turfa.

Jag har också hört att Windows Phone är ett ganska enkelt OS att utveckla appar till. Ännu en plusgrej, :)

Har ni några sådana planer på G?
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Windows Phone

Post by mortuus »

första jag hör om en request till windows phone, iphone användare har tjatat duktigt men skulle inte tro dom har tid eller resurser till 3 olika format.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Windows Phone

Post by LoneDog »

mortuus wrote:första jag hör om en request till windows phone, iphone användare har tjatat duktigt men skulle inte tro dom har tid eller resurser till 3 olika format.
Beror ju helt på om man har tänkt att man ska vara en liten organisation med en bra idé eller gå stort och expandera!

Skulle inte förvåna mig om det kom till WP men snarare är frågan när, troligen om en lång framtid.

Så Izozimo vill du turfa skaffa en Android, går att få billigt, behöver inte den senaste mobilen för det :)
Heck, ja kör med en Galaxy Tab p1000 :D
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Windows Phone

Post by TBIT »

Izozimo wrote: Jag har också hört att Windows Phone är ett ganska enkelt OS att utveckla appar till. Ännu en plusgrej, :)
Tänk på att Turf än så länge går med förlust och om jag förstått det rätt så finns spelet för Android för att det är en billig plattform att utveckla för. iOS är ett naturligt nästa steg eftersom det är en så populär plattform, men hur många spelare får man på Windows Phone eller Blackberry?

Vad sägs om att du implementerar spelet för Windows Phone med en simulerad backend och lägger upp ett demo på YouTube? Kanske går det att bli sponsrad av Microsoft och Nokia för att blåsa liv i deras mobilplattform?

Ett annat förslag är att implementera spelet i MonoTouch, som teoretiskt sett ger samma applikation för iOS, Android and Windows Phone 7.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
rage
Posts: 73
Joined: 21 Jun 2011 16:13
Country: Sweden

Re: Windows Phone

Post by rage »

Idag har jag en Nokia Lumia 920 och kommer förmodligen aldrig välja android igen om det inte ingår i nästa arbetstelefon.
Tyvärr ser det inte ljust ut för androids säkerhet och därför har jag valt WP8.
Det borde ligga i Turfs intressen att utveckla spelet för andra plattformar än Android för att sprida riskerna.

Finns gratis program och spel till WP8 lurar också så man behöver inte låsa in sig i ett hörn och säga endast Android är fri för det vore bara dumt.

Jag skulle hoppas att turf kom till WP8 så jag skulle kunna fortsätta spela... Jag var ganska aktiv deltagare ett tag. Sen gjorde min HTC självmord och jag valde Nokia.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Windows Phone

Post by Isengrim »

En begnad ZTE blade räcker om man bara vill fortsätta spela och sådana får man billigt.
http://www.tradera.com/zte-blade-auktio ... _184234763

Än så länge är WP extremt liten trots att MS ändå försökt komma in på marknaden länge att satsa på den platformen i dagsläget känns utan sponsring från MS som väldigt dumt och även med så är frågan om det är bra idé.

Personligen så tror jag en version för sailfish kommer före en för wp.
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Windows Phone

Post by Cee »

TBIT wrote:
Izozimo wrote: Jag har också hört att Windows Phone är ett ganska enkelt OS att utveckla appar till. Ännu en plusgrej, :)
Tänk på att Turf än så länge går med förlust och om jag förstått det rätt så finns spelet för Android för att det är en billig plattform att utveckla för. iOS är ett naturligt nästa steg eftersom det är en så populär plattform, men hur många spelare får man på Windows Phone eller Blackberry?

Vad sägs om att du implementerar spelet för Windows Phone med en simulerad backend och lägger upp ett demo på YouTube? Kanske går det att bli sponsrad av Microsoft och Nokia för att blåsa liv i deras mobilplattform?

Ett annat förslag är att implementera spelet i MonoTouch, som teoretiskt sett ger samma applikation för iOS, Android and Windows Phone 7.
Vet att man pratade om att köra en delad plattform i början men det finns så gott som alltid brister i prestanda och övrigt utnyttjande av hårdvaran där så det blir sällan en kul upplevelse för slutanvändaren.
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Windows Phone

Post by Drassen »

nya c++ klient-kärnan kanske öppnar för en opensource-wp klient i framtiden. men inget i görningen just nu.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Mangadang
Posts: 5
Joined: 19 Nov 2012 20:28
Country: Sweden

Re: Windows Phone

Post by Mangadang »

Jag sitter också med en Lumia 920 och det som fattas är turfappen. Hoppas att ni fixar det. :D
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Windows Phone

Post by LoneDog »

rage wrote:Idag har jag en Nokia Lumia 920 och kommer förmodligen aldrig välja android igen om det inte ingår i nästa arbetstelefon.
Tyvärr ser det inte ljust ut för androids säkerhet och därför har jag valt WP8.
Det borde ligga i Turfs intressen att utveckla spelet för andra plattformar än Android för att sprida riskerna.

Finns gratis program och spel till WP8 lurar också så man behöver inte låsa in sig i ett hörn och säga endast Android är fri för det vore bara dumt.

Jag skulle hoppas att turf kom till WP8 så jag skulle kunna fortsätta spela... Jag var ganska aktiv deltagare ett tag. Sen gjorde min HTC självmord och jag valde Nokia.
Du kör det billigaste populära Android märket(htc) sen dömer du ut Android....
Sen hoppar du på det sjunkande skeppet WP, GL HF




Voff voff viffiliviffvoff från min Galaxy Note N7000
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Post Reply

Return to “Allmänt”