Grymma turf ögonblick!

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by LoneDog »

Mysigt med parkbänk där, grilla plats :)

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by tretton »

LoneDog wrote:Mysigt med parkbänk där, grilla plats :)

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
Vi tänkte faktiskt ha vår grillfest där ute, men den får kanske bli där nästa gång :)
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by SunYour »

Det finns grillplats vid BlötaGläntan också, dock inte alls lika gemytlig :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by farbrorP »

Jag har ju inte hunnit med så många Turfdagar än i min "karriär" men idag när jag
precis rullat in i VasaZone möttes jag av en underbar uppenbarelse som kom fram
och frågade om han fick en kram av mig. :lol:

Image

Såklart han fick. Tack, du har räddat mig, sade han lättat. Själv undrar jag från vad. Han ska förmodligen fortfarande gifta sig snart. :D

Det blev ett skönt after-turf moment också. Jag tyckte att jag gjort mig förtjänt av en rejäl
energidepåfyllare så det fick bli en lyxplatta från Kortedalas bäste pizzasnurrare. Helt grym.

Image

Kyckling, mozzarella, rödlök och barbequesås. Pimpad med lite soltorkad inlagd tomat och oliver.
Not bad. Nu kanske jag orkar en sväng i morgon också. Eller känner mig motiverad att köra bort
några cals.

Godkväll!

/farbrorparbor
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by SunYour »

Många grymma turfögonblick verkar utspela sig i Göteborg, så jag åkte dit i veckan för att kolla om det var sant...

Jag slog på turf i slutet av middagen, och upptäckte att jag hade riktigt nära till en zon intill restaurangen. Spårvagnen skulle inte komma på några minuter, så det fanns lite tid över att plocka en zon innan hemresan till hotellet...

Kort snabb promenad i mörkret upp för backen och in i zonen vid en bekant stor gubbe i en fontän!
Som vanligt när man kommit in i en zon, så växer hornen fram för det fanns ju en zon till i närheten...

Eftersom det egentligen var dags att gå till spåren igen samtidigt som batteriet varnar ilsket om alarmerande batteritorsk så blev det en löptur vidare upp för backen mot zonen med en kalventrecôte, bailyglass och två-tre glas rödvin i kroppen.
Väl i närheten visar det sig ligga uppe på en höjd bakom ett skogsparti till råga på allt.... Inget att göra, bara att sprinta upp för backen och in i zonen.

Telefonen ringer mitt i takeovern, spårvagnen på ingång snabbare än förväntat... försöker avsluta så snabbt det går, upptäcker sedan att jag halkat ur zonen och tar mig in i den igen. När det återstår bara nån sekund kvar så stänger telefonen ner sig pga batteritorsk...

Då återstår det bara att ta sig så snabbt som möjligt till hållplatsen och hoppas att appen får köra vidare och ta zonen i bakgrunden...

Snabbaste vägen tillbaka var rakt ner för branten i bäckmörkret. Hann tänka tanken att 'här kan man bli lortig om man ramlar..' varpå jag ramlar och kanar ner den sista biten till cykelvägen nedanför. Språngmarsch ned för backen till hållplatsen med höger byxben i brunsvart färgton. Spårvagn på ingång, ökade takten ytterligare... fel spårvagn... rätt vagn kom några sekunder senare. Försöker verka opåverkad av händelsen..

Väl hemma på hotellet upptäcker jag skrubbsår på knät och totalförstörda skor. Som tur var behövdes inte jeansen mer under resan och skorna hade passerat bäst före datumet för länge sedan då de redan var halvtrasiga (men sköna)... :)

En annan sida av "grymma" turfögonblick alltså... Zonerna var ju såklart Poseidon och HeavensHill, eller om det var HeavensHell... för jag fick ju såklart inte med mig tagningen....

Allt händer i Göteborg alltså...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by farbrorP »

Härlig rapport SunYour!! :) Vad gör man inte för Turf.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by Velocipedryttaren »

Stod i Laserzone i Västerås en sen kväll/natt, den ligger i kanten av sjukhusområdet. Jag har precis stannat till på trottoaren i sydvästra hörnet på zonen när jag hör sirener i fjärran, inte så konstigt när ambulansen brukar passera på Stockholmsvägen när dom ska in till akuten. Men det låter lite mycket för att bra vara en ambulans inser jag samtidigt som strålkastarljus och blåljus kommer runt kurvan i backen ner för Adelsögatan. Runt kurvan kommer inte en utan två polisbilar med max 6-7meter mellan dom, med skrikande däck genom kurvan och sen hårt på bromsarna då jag står vid ett farthinder. Jag känner att jag verkligen står på fel plats nu, jag har ingenstans att ta vägen då jag stannat för att cykla vidare ut på gatan och har en storskylt bredvid mig. Polisens bilkörning är inte känd för att vara den bästa i hög fart.... Första bilen tar ett mindre hopp över farthindret och den andra lite är inte sämmre heller, båda försvinner in åt akuten med snygga uppställ. Där kom en välbekant röst "zone taken" så jag trampar vidare och ser poliserna kasta sig ner och rulla under porten vid ambulansintaget.
Med en något hög puls trampar jag vidare och tar några zoner till på vägen hem, dagen efter stod det i lokal blaskan att en narkoman gått bärsärkagång på akuten. Nästa gång jag hör sirener där kommer jag att snabbt backa in bakom trädet :lol:
Attachments
Screenshot_2012-08-13-07-37-30.2.PNG
Screenshot_2012-08-13-07-37-30.2.PNG (253.34 KiB) Viewed 3967 times
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by LoneDog »

SunYour wrote:Många grymma turfögonblick verkar utspela sig i Göteborg, så jag åkte dit i veckan för att kolla om det var sant...

Jag slog på turf i slutet av middagen, och upptäckte att jag hade riktigt nära till en zon intill restaurangen. Spårvagnen skulle inte komma på några minuter, så det fanns lite tid över att plocka en zon innan hemresan till hotellet...

Kort snabb promenad i mörkret upp för backen och in i zonen vid en bekant stor gubbe i en fontän!
Som vanligt när man kommit in i en zon, så växer hornen fram för det fanns ju en zon till i närheten...

Eftersom det egentligen var dags att gå till spåren igen samtidigt som batteriet varnar ilsket om alarmerande batteritorsk så blev det en löptur vidare upp för backen mot zonen med en kalventrecôte, bailyglass och två-tre glas rödvin i kroppen.
Väl i närheten visar det sig ligga uppe på en höjd bakom ett skogsparti till råga på allt.... Inget att göra, bara att sprinta upp för backen och in i zonen.

Telefonen ringer mitt i takeovern, spårvagnen på ingång snabbare än förväntat... försöker avsluta så snabbt det går, upptäcker sedan att jag halkat ur zonen och tar mig in i den igen. När det återstår bara nån sekund kvar så stänger telefonen ner sig pga batteritorsk...

Då återstår det bara att ta sig så snabbt som möjligt till hållplatsen och hoppas att appen får köra vidare och ta zonen i bakgrunden...

Snabbaste vägen tillbaka var rakt ner för branten i bäckmörkret. Hann tänka tanken att 'här kan man bli lortig om man ramlar..' varpå jag ramlar och kanar ner den sista biten till cykelvägen nedanför. Språngmarsch ned för backen till hållplatsen med höger byxben i brunsvart färgton. Spårvagn på ingång, ökade takten ytterligare... fel spårvagn... rätt vagn kom några sekunder senare. Försöker verka opåverkad av händelsen..

Väl hemma på hotellet upptäcker jag skrubbsår på knät och totalförstörda skor. Som tur var behövdes inte jeansen mer under resan och skorna hade passerat bäst före datumet för länge sedan då de redan var halvtrasiga (men sköna)... :)

En annan sida av "grymma" turfögonblick alltså... Zonerna var ju såklart Poseidon och HeavensHill, eller om det var HeavensHell... för jag fick ju såklart inte med mig tagningen....

Allt händer i Göteborg alltså...
Så jävla gött att du formulerar din berättelse så väl, kändes som jag var med mitt i berättelsen, man känner igen sig så väl! ++++
Velocipedryttaren wrote:Stod i Laserzone i Västerås en sen kväll/natt, den ligger i kanten av sjukhusområdet. Jag har precis stannat till på trottoaren i sydvästra hörnet på zonen när jag hör sirener i fjärran, inte så konstigt när ambulansen brukar passera på Stockholmsvägen när dom ska in till akuten. Men det låter lite mycket för att bra vara en ambulans inser jag samtidigt som strålkastarljus och blåljus kommer runt kurvan i backen ner för Adelsögatan. Runt kurvan kommer inte en utan två polisbilar med max 6-7meter mellan dom, med skrikande däck genom kurvan och sen hårt på bromsarna då jag står vid ett farthinder. Jag känner att jag verkligen står på fel plats nu, jag har ingenstans att ta vägen då jag stannat för att cykla vidare ut på gatan och har en storskylt bredvid mig. Polisens bilkörning är inte känd för att vara den bästa i hög fart.... Första bilen tar ett mindre hopp över farthindret och den andra lite är inte sämmre heller, båda försvinner in åt akuten med snygga uppställ. Där kom en välbekant röst "zone taken" så jag trampar vidare och ser poliserna kasta sig ner och rulla under porten vid ambulansintaget.
Med en något hög puls trampar jag vidare och tar några zoner till på vägen hem, dagen efter stod det i lokal blaskan att en narkoman gått bärsärkagång på akuten. Nästa gång jag hör sirener där kommer jag att snabbt backa in bakom trädet :lol:
Haha grymt taget ögonblick med adrenalin!

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by embeoo »

Satt på tunnelbanan på väg till kulturhuset; visste att plattan var blockad så tog upp luren för att kolla hötorget. Ser att jag håller på att ta en zon! I tåget, vid t-centralen!

Antar att gpsen drivit precis rätt efter att den tappade när jag kom med nackabussen in i terminalen, jag passerade inte ens torget, men ändå tog jag slussen! Och de 35km/h jag fick till hötorget sen kommer jag nog aldrig slå här i stan!
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by HappyF »

Det måste vara nåt fel när en man i sina bästa(?) år (på randen till 50) väljer att starta en lördag på detta viset:

Vaknar 7.30 och sträcker mig direkt efter surfplattan som ligger brevid sängen och drar igång Turf-appen för att kolla hur många zoner jag förlorat under natten. En hel del visade det sig (bl.a. FarbrorP och Commander som hade kvälls- och nattcyklat).
Nåväl, efter att ha dragit sig lite till så är dags för frukost. Lite fil och müsli och snabbläsning av tidningen (hinner konstatera att Breivik fått sin dom och att Fredrik Ljungberg ska lägga av). En kopp kaffe vid dator för att kolla gårdagens runda på warded. Glatt njuter jag av att åter konstatera att valet att inte cykla hem direkt efter jobbet på en fredagkväll utan ta en dryg timmes extra väg hem belönades med 2775 TP och 1005 PP under tiden samt en Beaver-medalj.
Styrkt av detta (kaffe och självberöm ;) ) så sätter jag av på en morgonpromenad med sikte på Utbyberget och VikingTomb. 4km och 50 minuter senare och med en total höjdskillnad på 100 m på regnvåta skogsstigar så är jag hemma igen med 370 TP och 2 PP mer än när jag började.

Jag fick dock njuta av denna utsikt får Utbyberget:

Image

VikingTomb är som namnet anger en gammal vikingagrav.

Image

Strax brevid denna zonn ligger också en utsiktspunkt.

Image

Nu är strax dags att ta fram cyklen för att ta tillbaka några fler zoner.
Post Reply

Return to “Allmänt”