Google Talk-chatt för Turf

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

blup
Posts: 12
Joined: 21 Sep 2010 19:13

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by blup »

Jag är med på detta, att ni jobbar på chatten...

Men det är det som är så konstigt, jag fick ett meddelande av TjofsMedia, inne i spelet! Blev så förvånad att jag tryckte ner det med en gång, och hittar det inte nu.

Han skrev till mig, i spelet!;)

Jag är 100% seriös.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by mortuus »

knappast troligt då funktionen finns ju inte än? haha.. :lol:
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by tomtebloss »

Är nog så att det är implementerat i spelet med själva funktionen att skriva finns inte än. Troligtvis är det inte buggtestat ordentligt heller. Sen så "hittade" TjofsMedia den funktionen så att säga ;) En gömd funktion med andra ord. En meddelandefunktion har ju legat i "ToDo" rätt länge.
blup
Posts: 12
Joined: 21 Sep 2010 19:13

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by blup »

Nu har det hänt igen! Och denna gång har jag bildbevis. Förlåt om jag tjatar men är bara så komfunderad över hur han lyckas med detta, denne Tjofsmedia! :)

Dock är det så att jag inte rootat, kan därför inte ta screenshots på något enkelt sätt, och jag har inte tagit mig tid att får MyPhoneExplorer att fungera. Därför har jag tagit ett kort med min kamera som förövrigt är hyffsat bra och ny, men förstår verkligen inte varför den inte vill fokusera på min skärm.

Anyways, jag hoppas att ni ser något utav det iallafall.

Image

Det står: Kom igen nu blup. Du ska ta alla!

Och jag kan inte på något sätt svara med hjälp av menu knappen eller liknande, och som ni förhoppningsvis kan se bara trycka på "close".


Som sagt sorry, men vill bara dela med mig och hoppas ni uppskattar det! :)
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by mortuus »

haha nån gillar dig uppenbarligen
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by Arias »

haha, det är topsecret, berättar vi måste vi trolla bort dig sen 8-)
Image
wwaxter
Posts: 37
Joined: 09 Sep 2010 09:52

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by wwaxter »

Fick ett medelande igår från isostream? "kom till centralzone" precis efter jag tagit den men vågade inte.. Undrar om han ville ge mig stryk.. :(




...Satt redan på tåget när messet poppade upp. ;)
Kommer detta bli något som är helt öppet i framtiden?
Mobil: HTC Desire | Rom: Orginal FroYo/2.2 (2.10.405.2) | Ort: Väsby/Stockholm
User avatar
iostream
Donator
Posts: 93
Joined: 03 Nov 2010 06:45
Country: Sweden
Location: Stockholm
Contact:

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by iostream »

wwaxter wrote:Fick ett medelande igår från isostream? "kom till centralzone" precis efter jag tagit den men vågade inte.. Undrar om han ville ge mig stryk.. :(
Jag kom från tunnelbanan och gick ut på plattan. Skulle precis börja ta zonen när de BAM dök upp att den var blockad, och så såg jag en röding på skärmen. Kollade som fan med min dåliga syn och försökte hitta någon, men icke.

Gick fort vidare till centralen för att försöka knipa den. När jag kom dit var det helt lugnt, såg ingen i närheten och zonen började tas. Mätaren var nästan klar, och BAM så dök en röding upp på skärmen igen och så stod det att zonen var blockad. VAD FAN! Sprang runt som en galning och letade efter folk med mobiltelefoner och tittade på dem för att hitta den skyldige. Skickade meddelanden till dig men du fegade ut... :(

Huruvida jag skulle ge dig stryk eller inte låter vi vara osagt...
wwaxter
Posts: 37
Joined: 09 Sep 2010 09:52

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by wwaxter »

Du borde sett mig då, svor högt och irrade runt i bästa uterliggaralkisstil (nära vägen inte stationen). Är väl märkligt att GPS'en ALLTID ska krångla när man har bråttom.

Fan vad härligt att jag varit den jobbiga som snott zoner framför ögonen på andra. :twisted:
Mobil: HTC Desire | Rom: Orginal FroYo/2.2 (2.10.405.2) | Ort: Väsby/Stockholm
User avatar
iostream
Donator
Posts: 93
Joined: 03 Nov 2010 06:45
Country: Sweden
Location: Stockholm
Contact:

Re: I väntan på meddelandefunktionen

Post by iostream »

Tror jag såg någon vilsen jävel med telefonen framme. Gick rakt mot personen för att kika vad för program som var igång, men kunde inte se riktigt. Sedan gick han lite närmare statyn och glodde skrämt på mig. Det var säkert du :?
Post Reply

Return to “Allmänt”