Nya turfare! - Presentationstråden

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Maqqan »

Välkomna! Kul att läsa er historia.

Tapatalking with Z2
BaldBadger
Posts: 24
Joined: 11 Sep 2016 13:11
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by BaldBadger »

Hej

Kent / BaldBadger från Västervik, Fyllde 1 turf-år 12 augusti.
Är 53 år ung (bara barnet) sambo med Ingegärd som inte gillar turf.

Jag började som Weirdbeard (jag stavade fel när jag signade in till forumet här) :lol:
Har varit inom top 7 i Kalmar regionen de senaste 11 månaderna.

Det har blivit dryga 930 mil i benen så här långt på min Crecent Helag.
Turfar mest på hemmaplan, men har besökt Kalmar,Helsingborg och Linköping.
I Linköping språkade jag med Stinabus när jag tog lite unika zoner där.

Punka har jag haft 5 gånger, ena gången var det 5 km att släpa hem cykeln :(
Jag vurpade 3 gånger i vintras, i den sista ramlade jag illa på vänstra armbågen
så jag fick 2 brott i den samma :evil: . Det läkte bra och är helt okey nu.

Det är trevlig att träffa andra turfare och få ett ansikte på det namn man sett på kartan.
Man språkar lite och tar assist tillsammans hur kul som helst. 8-)

Image
Image
Henna
Posts: 8
Joined: 27 Jan 2020 10:42
Country: Sweden
Location: Under en filt

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Henna »

Hallå i stugan! Tyckte det var lite väl dött här så då får jag väl hoppa in och presentera mig.

Henna heter jag in-game, är ynka 16 år ung och turfar mest i hemhålan Mjölby i Östergötland. Turfar mer än gärna på min elcykel som jag döpt till Berit (även känd som racer-Berit), men även lite till fots någon gång ibland. Är dessutom en hästmänniska ut i fingerspetsarna och så fort hästen jag sköter inte är skadad (vilket är rätt sällan, hon är klumpig) så tänker jag hästturfa i Mjölbyskogarna med henne. Det finns nämligen ett helt gäng trevliga skogsvägar som går lika bra att rida som cykla på här omkring som det dessutom finns zoner på :O
(Nej jag tänker inte alls satsa på årets zontagning 2020 genom att galoppera genom en zon och sedan armhåla den..)

När jag inte sitter hemma och surar över att folk tar "mina" zoner så spelar jag en del spel, glor på anime (eller Star Wars), äter kakor och klappar min katt. Är egentligen inte en så värst intressant person. Fick punka på cykeln 7 km hemifrån en gång, hade varit ute och turfat i 3 timmar och hade precis tagit sista zonen och skulle cykla hem. Det är inte så lätt att cykla på grusväg med ett tomt bakdäck.
Let's just say att trött, kall och hungrig Henna var inte superglad då.

Jagar gärna mina medturfare när de syns på kartan för att säga hej och lite sånt. Hittills har jag dock bara hittat Snusmumriken (EDIT: Numera även HookTurf) eftersom de flesta Mjölbyturfarna är rätt blyga och spökturfar en hel del. Eller ja, de flesta är väl att ta i, vi är väl 4 stycken som bor här och ytterligare 6 som kommer hit ibland. Vi går till och med att räkna, liksom x)

Jaja, planen i år är väl att släpa med racer-Berit på östgötapendeln och turfa i alla byhålor pendeln når, det vill säga Tranås, Boxholm, Mjölby + Sya, Mantorp, Vikingstad, Linköping, Linghem, Kimstad, Norrköping, Skänninge och Motala + diverse andra småhålor som t.ex. Vadstena, Sommen och Ödeshög trots att de bara går att ta sig till med buss. Mamma har nämligen ingen dragkrok på bilen så vi har ingen cykelhållare.

Ser ni mig på kartan får ni gärna jaga ifatt mig och säga hej, då blir jag glad!

- Henna
Last edited by Henna on 28 Feb 2020 11:26, edited 1 time in total.
jag fryser
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Westeras »

Välkommen Henna :)

Vad heter katten?
ronnegardj
Posts: 43
Joined: 12 Jul 2019 12:27
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by ronnegardj »

Hej, ÖrebroTurfaren heter jag. Jag fyller 12 i sommar, så jag är 11 nu. Jag cykelturfar mest med min mormors cykel. Jag började turfa i Juni 2019. Jag blev tipsad av NickyA.
Jag gillar o ta assist med folk.

Mvh Jack/ÖrebroTurfaren
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Westeras »

Välkommen ÖrebroTurfaren

Tror jag sett dig här i Västerås någon gång
Henna
Posts: 8
Joined: 27 Jan 2020 10:42
Country: Sweden
Location: Under en filt

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Henna »

Westeras wrote: 03 Feb 2020 10:28 Välkommen Henna :)

Vad heter katten?
Anton heter han, men han kallas oftast för Boll :)
Attachments
9C4598EB-D5B2-458F-AC7C-36970E0A9687.jpeg
9C4598EB-D5B2-458F-AC7C-36970E0A9687.jpeg (145.86 KiB) Viewed 10983 times
jag fryser
Henna
Posts: 8
Joined: 27 Jan 2020 10:42
Country: Sweden
Location: Under en filt

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Henna »

ronnegardj wrote: 03 Feb 2020 17:08 Hej, ÖrebroTurfaren heter jag. Jag fyller 12 i sommar, så jag är 11 nu. Jag cykelturfar mest med min mormors cykel. Jag började turfa i Juni 2019. Jag blev tipsad av NickyA.
Jag gillar o ta assist med folk.

Mvh Jack/ÖrebroTurfaren
Nämen hallå! Har sett dig här i Mjölby vid något tillfälle. Planen var att jaga dig och ta en assist men du försvann från kartan då ;__;
Du får komma tillbaka hit när det blir lite varmare och cykelturfa med mig tycker jag!
jag fryser
ronnegardj
Posts: 43
Joined: 12 Jul 2019 12:27
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by ronnegardj »

Henna wrote: 05 Feb 2020 14:45
ronnegardj wrote: 03 Feb 2020 17:08 Hej, ÖrebroTurfaren heter jag. Jag fyller 12 i sommar, så jag är 11 nu. Jag cykelturfar mest med min mormors cykel. Jag började turfa i Juni 2019. Jag blev tipsad av NickyA.
Jag gillar o ta assist med folk.

Mvh Jack/ÖrebroTurfaren
Nämen hallå! Har sett dig här i Mjölby vid något tillfälle. Planen var att jaga dig och ta en assist men du försvann från kartan då ;__;
Du får komma tillbaka hit när det blir lite varmare och cykelturfa med mig tycker jag!
Hej Henna,

Jo det gör jag. När vi skulle ta assist behövde jag till stationen för att ta tåget hem till Örebro.
Jag ber om ursäkt

Mvh örebroTurfaren
Henna
Posts: 8
Joined: 27 Jan 2020 10:42
Country: Sweden
Location: Under en filt

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Henna »

Hej Henna,

Jo det gör jag. När vi skulle ta assist behövde jag till stationen för att ta tåget hem till Örebro.
Jag ber om ursäkt

Mvh örebroTurfaren

Klart du ska få ta tåget hem till Örebro, inget att be om ursäkt för ^^

//Henna
jag fryser
Post Reply

Return to “Allmänt”