Nya turfare! - Presentationstråden

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
Bille
Posts: 1
Joined: 10 Sep 2013 22:59
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Bille »

Hej!

Bille, även känd som Erik Bille här. Jag hoppade på Turf när det var relativt nytt, men har återupptäckt det igen nu när det finns zoner i min närhet. Mig ser man främst i området rund Lund och Malmö.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by DIProgan »

Cee wrote:Ser ni en nästan två meter lång kille i grön jacka i en zon så säg hej :-)
Intressant då jag är 2.02 lång, har grön jacka (när det behövs), samt ofta Turfar i Göteborg :P

Får väl göra en egen presentation när jag ändå är i farten. Är från Stenungsund norr om Göteborg och började turfa i Augusti när ryggen började gnälla ordentligt från ingenstans *host*latmask*host* varför det också blev promenader snarare än cykel även om jag vid den tidpunkten trodde majoriteten gick. Köpte i princip en smartphone för att kunna Turfa så nog är jag hooked. Bloggar på http://dipturf.wordpress.com
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Cee »

DIProgan wrote:
Cee wrote:Ser ni en nästan två meter lång kille i grön jacka i en zon så säg hej :-)
Intressant då jag är 2.02 lång, har grön jacka (när det behövs), samt ofta Turfar i Göteborg :P

Får väl göra en egen presentation när jag ändå är i farten. Är från Stenungsund norr om Göteborg och började turfa i Augusti när ryggen började gnälla ordentligt från ingenstans *host*latmask*host* varför det också blev promenader snarare än cykel även om jag vid den tidpunkten trodde majoriteten gick. Köpte i princip en smartphone för att kunna Turfa så nog är jag hooked. Bloggar på http://dipturf.wordpress.com
Ajsing, då är jag inte längst i stan längre =(
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by LoneDog »

Cee wrote:
DIProgan wrote:
Cee wrote:Ser ni en nästan två meter lång kille i grön jacka i en zon så säg hej :-)
Intressant då jag är 2.02 lång, har grön jacka (när det behövs), samt ofta Turfar i Göteborg :P

Får väl göra en egen presentation när jag ändå är i farten. Är från Stenungsund norr om Göteborg och började turfa i Augusti när ryggen började gnälla ordentligt från ingenstans *host*latmask*host* varför det också blev promenader snarare än cykel även om jag vid den tidpunkten trodde majoriteten gick. Köpte i princip en smartphone för att kunna Turfa så nog är jag hooked. Bloggar på http://dipturf.wordpress.com
Ajsing, då är jag inte längst i stan längre =(
Skulle du vara lång? När du var inne och servade din turfmobil hos mig minns jag du var kortare än mig :P
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
MrBenjamenta
Posts: 1
Joined: 03 Oct 2013 13:24
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by MrBenjamenta »

Hej!

Rickard heter heter jag. Blev indragen i den här galenskapen i veckan av en kollega på jobbet. Efter mycket snack och lite verkstad så rullade jag ut med cykeln efter jobbet idag och började ganska snart "nojja" över att de (till antalet futtiga) zoner jag tagit raskt tagits över av någon annan.

Kom därför nyss hem från en tur runt Hammarby-hamnen med omnejd. 2 slutsatser så här långt:
1. Förbannat roligt! 2. "Tullyard" är inget för mörkrädda.

/MrBenjamenta - Over and out!
User avatar
RIProG
Posts: 17
Joined: 01 Oct 2013 09:59
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by RIProG »

Hej!
Rikard, 27 år. Bor i Biskopsgården i Göteborg, lillebror till DIProgan som fick in mig på det här. En smula manisk emellanåt, har precis börjat köra (iPhone-användare). Kör enbart turf till fots för tillfället då jag finner en skön utmaning i att försöka ligga i regionstoppen trots alla cyklister som susar förbi och omringar mig med 30 minuters blocktid :P
sabaku
Posts: 2
Joined: 03 Dec 2013 20:12
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by sabaku »

Tju tju. Här har ni en ny turfare som går med nicket sabaku. Själv går jag med namnet Robert! Och hade tänkt att göra min egna lilla bas i malmö. You are all my enemies!

Jag är 23 år gammal och börjat gilla o cykla lite, sen så hittade jag denna sidan. Mitt mål är väl att ta dem flesta zonerna i skåne till sommaren nästa år med min lilla cykel. Så vi får väl se hur jag lyckas med det. Enda problemet som jag måste lösa är ju batteri tiden på min ZTE blade II...

aja, vi ses där ute.
User avatar
Rickshaw
Posts: 51
Joined: 07 Oct 2012 23:43
Country: Sweden
Location: Solberga, Stockholm, Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Rickshaw »

Hej, heter numera Rickshaw i appen men började turfa under det namn jag har här i forumet i september 2012. Bor i Farsta i södra Stockholm, hela söderort utefter T-banans gröna linje ser jag som mitt revir (i tuff konkurrens med bl a PelleS och shewolf). Är med i seriespelet och lyckades ta mig direkt från Div 3 till Eliten, men halkar nu neråt i samma takt då jag inte cyklar på vintern.
Rickshaw the guard of Prästaparken
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by LoneDog »

Rickshaw wrote:Hej, heter numera Rickshaw i appen men började turfa under det namn jag har här i forumet i september 2012. Bor i Farsta i södra Stockholm, hela söderort utefter T-banans gröna linje ser jag som mitt revir (i tuff konkurrens med bl a PelleS och shewolf). Är med i seriespelet och lyckades ta mig direkt från Div 3 till Eliten, men halkar nu neråt i samma takt då jag inte cyklar på vintern.
Du heter ju "rickshaw" i forumet så va hette du innan?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by SunYour »

Du är för sent ute att kommentera LoneDog :) Han borde iofs bytt från Ulrik_H innan postningen ;)

Skickat från min S4 mini
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Post Reply

Return to “Allmänt”