Vad använder ni för telefon till turf?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Isengrim »

Skulle jag skaffa en för turf idag så hade jag tittat på en modell med både gps och glonass, helst oxå med ipx klassning för vattentålighet och 4g.

Då blir resultatet.. Sony Xperia V, tyvärr då Sony inte är ett bolag som är kundvänligt på något sätt, men jag skulle säga att det likförbaskat är den ultimata turfmobilen på marknaden just nu.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1398673

Dock är jag nöjd med min SGSII.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Byggaren »

Då blir resultatet.. Sony Xperia V, tyvärr då Sony inte är ett bolag som är kundvänligt på något sätt, men jag skulle säga att det likförbaskat är den ultimata turfmobilen på marknaden just nu.
Om det är kundtjänsten som är avgörande kan jag inte rekomendera nån samsungmodell då deras kundtjänst bemannas av ohjälpsamma rövhål tyvärr...
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Isengrim »

byggarn4 wrote:
Då blir resultatet.. Sony Xperia V, tyvärr då Sony inte är ett bolag som är kundvänligt på något sätt, men jag skulle säga att det likförbaskat är den ultimata turfmobilen på marknaden just nu.
Om det är kundtjänsten som är avgörande kan jag inte rekomendera nån samsungmodell då deras kundtjänst bemannas av ohjälpsamma rövhål tyvärr...
Det har inte med det att göra utan en rad andra saker som tex att uppdateringar inte kommer till deras telefoner och att de som kommer inte är ordentligt bugtestade samt att de har en lång historia av saker som rootkit tex så det är på en helt annan nivå. De är verkligen kundfientliga ut i fingerspetsarna tyvärr för både specen och utseendet på Xperia V är bra i mina ögon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_c ... it_scandal
User avatar
kayfour
Posts: 3
Joined: 17 Oct 2012 22:04
Country: Sweden
Location: Eskilstuna, Sweden

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by kayfour »

tog en liten söndags-tripp å vart me en xperia acro s...återkommer med en rapport på gps/glonass funktionen om ett par dar...
/kayfour
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Sv: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Helan »

byggarn4 wrote:Har en samsung gs2 gps:en funkar KLOCKRENT känner inte igen mig i föregående talares erfarenhet....
Håller helt med, min gs2 Fungerar också klockrent utan några som helst bekymmer med gps:en...
Image
hagar
Posts: 10
Joined: 18 Mar 2012 20:42
Country: Sweden

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by hagar »

Isengrim wrote:
byggarn4 wrote:
Då blir resultatet.. Sony Xperia V, tyvärr då Sony inte är ett bolag som är kundvänligt på något sätt, men jag skulle säga att det likförbaskat är den ultimata turfmobilen på marknaden just nu.
Om det är kundtjänsten som är avgörande kan jag inte rekomendera nån samsungmodell då deras kundtjänst bemannas av ohjälpsamma rövhål tyvärr...
Det har inte med det att göra utan en rad andra saker som tex att uppdateringar inte kommer till deras telefoner och att de som kommer inte är ordentligt bugtestade samt att de har en lång historia av saker som rootkit tex så det är på en helt annan nivå. De är verkligen kundfientliga ut i fingerspetsarna tyvärr för både specen och utseendet på Xperia V är bra i mina ögon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_c ... it_scandal
De flesta Sonybolag är hyfsat fristående från varandra, så jag tror nog du kan med gott samvete köpa en Sony telefon. Vill du inte köra Sonys mjukvara, så kan du ju köra cyanogenmod t.ex, eftersom Sonys telefoner är ganska rootvänliga (man kan låsa upp bootloadern och flasha hemmagjort mjukavara obs! då kan garantin ryka). Vågar inte svära på hur bra gpsen fungerar med cyanogenmod dock.

http://www.swedroid.se/sony-ericsson-op ... smjukvara/
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Isengrim »

hagar wrote:
Isengrim wrote: Det har inte med det att göra utan en rad andra saker som tex att uppdateringar inte kommer till deras telefoner och att de som kommer inte är ordentligt bugtestade samt att de har en lång historia av saker som rootkit tex så det är på en helt annan nivå. De är verkligen kundfientliga ut i fingerspetsarna tyvärr för både specen och utseendet på Xperia V är bra i mina ögon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_c ... it_scandal
De flesta Sonybolag är hyfsat fristående från varandra, så jag tror nog du kan med gott samvete köpa en Sony telefon. Vill du inte köra Sonys mjukvara, så kan du ju köra cyanogenmod t.ex, eftersom Sonys telefoner är ganska rootvänliga (man kan låsa upp bootloadern och flasha hemmagjort mjukavara obs! då kan garantin ryka). Vågar inte svära på hur bra gpsen fungerar med cyanogenmod dock.

http://www.swedroid.se/sony-ericsson-op ... smjukvara/
Även om dom är ganska fristående gentemot varandra så är det något i deras bolagskultur som gör att dom inte ser på kunder som dom borde och det oavsett vilken del av konglomeratet vi talar om och de vill gärna ha egna lösningar på saker och ting enbart för att låsa in kunden och kundens säkerhet är inte så viktigt som man visade med tydlighet när deras Playstationtjänst hackades och det tog dom en vecka att tala om att kundernas kreditkortsnummer var på drift.

Att garantin ryker är inget kanske, den gör det om du flashar om med annan rom, det är alltid på eget ansvar. Men vill man kolla på sånt är ju XDA ett bättre forum än SweDroid.
belgar
Posts: 10
Joined: 22 Oct 2012 15:09
Country: Sweden

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by belgar »

Kör på en HTC One X, GPSen funkar utmärkt men batteritiden kunde vara bättre. Klara ca 1,5h (men dål kikar jag på kartorna rätt friskt, newbee ;)
Image
droidbittin
Posts: 4
Joined: 20 Oct 2012 19:28
Country: Sweden

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by droidbittin »

min ZTE Skate
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Marrrs »

Galaxy Nexus med AOKP.
8-)
Post Reply

Return to “Allmänt”