Vad använder ni för telefon till turf?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Helan »

Jag har sett och hört att vissa har en sk. Turf-telefon som de endast använder till turf för att tex. Plocka vattenzonerna.

Använder ni en sådan telefon eller har ni er vanliga telefon till att turfa med? Vilken sort är det?

Själv har jag ingen speciell turf-telefon utan använder min vanliga till detta. Det är en Samsung galaxy s2.
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Sv: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Blabert »

Använder för det mesta min SE Arc, gammal trotjänare som alltid fixar zonen ;-) Vid gå/slö/casual turf kör jag min sgs3.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Image
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Thunell »

Jag har bara en telefon som funkar bra till allt: Samsung Galaxy S3

//Thunell
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by tomtebloss »

Jag har flera. Men badar gör jag inte med någon av dem. Zoner tas oftas med tjockbatteri på min LG Optimus 2X vid planerade rundor. Dock kan det bli smårundor/vardagsturf/hem från jobbetturf med HTC One X. Reservtelefoner som ZTE Blade, HTC Desire brukar också medfölja men används sällan.

Så kort och gott; Ja, använder en speciell mobil för turf då jag har köpt en hel del extra batterier till den.
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Helan »

Är det bara att byta sim-kort från en telefon till en annan så följer turf-kontot med till den andra telefonen eller krävs det något mer än så?
Har funderingar på att köpa en biligare telefon för att plocka dom ute i vattnet..
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Sv: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Blabert »

Helan wrote:Är det bara att byta sim-kort från en telefon till en annan så följer turf-kontot med till den andra telefonen eller krävs det något mer än så?
Har funderingar på att köpa en biligare telefon för att plocka dom ute i vattnet..
Så länge det är samma Googlekonto på enheten går det alldeles utmärkt med olika simkort också.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Velocipedryttaren »

Kör med HTC Desire, enda smartphonen jag har så den är med överallt och ska med när vattenzoner ska ta också, förstår faktiskt inte varför man ska ha en annan än sin vanliga till vattenzoner. Stoppa mobilen i ett vattentätfodral så spelar det ingen roll den är lika torr som när man stoppade ner den.
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by kaninmage »

Använder enbart min S2:a.

Har en Desire också men där är minnet för fullt för att installera något mer. :evil:
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Dacop »

Använder fortfarande en Samsung Galaxy S som primär telefon till i princip allt utom att ta zoner pga usel GPS - turfar gör jag med en HTC Wildfire S istället.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Sv: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Helan »

Velocipedryttaren wrote:Kör med HTC Desire, enda smartphonen jag har så den är med överallt och ska med när vattenzoner ska ta också, förstår faktiskt inte varför man ska ha en annan än sin vanliga till vattenzoner. Stoppa mobilen i ett vattentätfodral så spelar det ingen roll den är lika torr som när man stoppade ner den.
Kan du länka till ett sånt fodral för jag söker nämligen ett sådant men vågar inte lite på alla...
Image
Post Reply

Return to “Allmänt”