Samsung Galaxy S3 "Taking zone" ljud bara i högtalaren

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
xorken
Posts: 10
Joined: 07 May 2012 22:16
Country: Sweden

Samsung Galaxy S3 "Taking zone" ljud bara i högtalaren

Post by xorken »

Som topic avslöjar så har jag lite problem med vart ljudet från turf kommer på min telefon.

Någon mer än jag som har problem med att när man har hörlurar på sig och ska ta en zon, då vill man ju att "Taking zone" ska sägas i lurarna, men att det istället kommer ur mobilens högtalare?! Har en samsung galaxy S3. Har inte hittat någon inställning för att ställa in detta. På min mobil jag hade innan så kom ljudet ur lurarna!
Image
Samsung Galaxy S3 - Nyköping
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Sv: Samsung Galaxy S3 "Taking zone" ljud bara i högtalaren

Post by Helan »

Har du prövat att höja "medialjud" när du har hörlurarna i?
Va inne o turf appen och samtidigt som du tar en zon, höj volymen.

Hoppas det hjälper!
Image
tremorbalk
Posts: 8
Joined: 26 Feb 2013 18:07
Country: Sweden

Re: Samsung Galaxy S3 "Taking zone" ljud bara i högtalaren

Post by tremorbalk »

Jag har precis fått en Samsung Galaxy S3 och har samma 'problem' som beskrivs ovan. Har höjt mediavolymen under ljudinställningarna, men 'taking zone' kommer fortfarande ur telefonhögtalaren. Någon som vet mer exakt var man ställer in var ljudet ska dyka upp?
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Sv: Samsung Galaxy S3 "Taking zone" ljud bara i högtalar

Post by Jimo »

Det har att göra med att ljuden är notifieringsljud. De flesta mobiler spelar upp den typen av ljud i både lurar och högtalare. Tror inte man kan få bort det. Se det som reklam för turf :-)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
User avatar
pewpewarn
Posts: 7
Joined: 15 Mar 2013 15:26
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Samsung Galaxy S3 "Taking zone" ljud bara i högtalaren

Post by pewpewarn »

jag har en s3 och kör för det mesta me ett BT headset och får inget ljud ur mobilen då =)
Mitt BT headset stödjer tydligen bara ljud från tele-samtal så fick ordna en app som heter BT mono som finns gratis (finns en version me en widget och funktion som sätter på appen igen efter samtal genom BT headset för 7 kr) som gör så allt ljud ur mobilen kmr fram i headsettet, fungerar klockrent!
Image
ImageImageImageImage
Post Reply

Return to “Allmänt”