Bilder på Turfare!

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Bilder på Turfare!

Post by farbrorP »

Jag erkänner att jag själv lagt in någon bild här på ett välvilligt fotoobjekt men jag förstår verkligen hur ni menar. No offence, LoneDog, men jag håller nog faktiskt med "kritikerna" i det här fallet.
Det är spännande att försöka smyga sig på någon. Inte för att jag lyckats mer än en gång, men
ändå. ;)
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Bilder på Turfare!

Post by Cee »

Jag har en zon rakt utanför mitt hus, ser den från fönstret där jag sitter nu till och med. Har tagit ett och annat smygfoto på folk som har snott den av mig under de senaste månaderna. Hoppas ofta att jag ska springa på någon när jag är ute och plockar zoner, men ibland är det lite kul att smyga på folk eller att gömma sig lite själv med. Har ju själv stängt av appen (GPS:en i alla fall) när någon varit på väg åt mitt håll för att sedan låta folk gå rakt framför näsan på mig utan att veta om att jag är där. An samma anledning så undrar jag ju ofta om folk gör samma sak mot mig. Känns föga troligt att någon inte har sett mig på håll. Ett smygfoto där hade inte varit något jag hade brytt mig om.

De få gångerna jag ändå har träffat folk har varit roliga, men å andra sidan så känns det lite mer spännande om man inte riktigt vet vem det där namnet man så ofta ser är på riktigt.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Bilder på Turfare!

Post by LoneDog »

Simon Templar wrote: Sen tycker jag att vitsen med denna tråd är att ta smygbilder på Turfare utan att dom märker nåt ... kanske tveksamt i juridisk mening, men det blir ju en sport i sig. Vill man prata med någon medtävlare så brukar ju tillfället upprepa sej ganska snart igen. .... men, det kanske bara är jag som tycker så ??
Får jag säga att jag tycker motsatsen.
Tråden heter visa bilder PÅ turfare, inte deras ryggar eller en prick i en bild.
Alltså bilden och bilder med ryggar är väl bättre än inget men att cykla fram och tjöta och fråga om dom är på för en bild på forumet är väl bara rent artigt? Det gör jag med alla jag fotar.

Fast alla kan väl inte vara lika grymma som jag? :)
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by SunYour »

Alla får väl göra som de vill, i alla fall om man tolkar rubriken på tråden då, men kikar man på hur bilderna ser ut tills LoneDog kommer med i spelet (ok, inte tittat på ALLA bilder, och inte heller kontrollerat att du var först med poseringsfoton heller för den delen :-D) så är det antingen suddiga, blurrade, på så långt håll att man inte kan uttyda vem det är eller helt enkelt medvetet taget för att inte röja identiteten med hänsyn till den drabbade.

Fortsätt du att vara grym LoneDog, så håller vi glöd i den här debatten mellan inläggen som faktiskt innehåller bilder på turfare också :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by BLUES40T5 »

Kanske inte en "riktig" turfare....el så e han.... rolig bild iaf :lol:

Image


BLUES 8-) 8-)
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Bilder på Turfare!

Post by LoneDog »

BLUES40T5 wrote:Kanske inte en "riktig" turfare....el så e han.... rolig bild iaf :lol:

Image


BLUES 8-) 8-)
Inte direkt relevant och inte rolig i alla fall för mig.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Bilder på Turfare!

Post by Goose72 »

LoneDog wrote:Får jag säga att jag tycker motsatsen.
Tråden heter visa bilder PÅ turfare, inte deras ryggar eller en prick i en bild.
Alltså bilden och bilder med ryggar är väl bättre än inget men att cykla fram och tjöta och fråga om dom är på för en bild på forumet är väl bara rent artigt? Det gör jag med alla jag fotar.

Fast alla kan väl inte vara lika grymma som jag? :)
För det första så heter inte tråden "visa bilder PÅ turfare" utan "Bilder på Turfare".

Och för att slippa gå på djupet vad en bild är, så hänvisas läsaren till wikipedia där bild dirigeras till föjande http://sv.wikipedia.org/wiki/Fotografi.
Men kort förklara är det en avbildning av verkligheten, vilket jag tycker smygfoton gör bättre än ett foto på en "random" (om jag får använda ditt uttryck) person som poserar mer eller mindre glatt på flertalet av dina foton.

Innan du började posta dina poseringsbilder, så var det flest så kallade smygfoton, så därför tycker jag inte att du ska klanka ner på andras inlägg då "vi" var först. Stör du dig på att de är suddiga etc, så får du väl skapa en ny tråd där du sätter standarden?
Och med det menar jag dock inte att du ska sluta posta här, bara sluta klaga på andras bilder som jag och många fler med mig tycker är mer intressanta än porträttfoton.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Bilder på Turfare!

Post by mortuus »

Håller med, smygfoto ska det ju såklart vara och inga frivilliga då är det ingen vits med denna tråd längre, vill man ha foto kan man väl ta det i presentationstråden och visa sitt nylle?
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
mpmoke
Posts: 72
Joined: 16 May 2012 00:58
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Bilder på Turfare!

Post by mpmoke »

https://www.dropbox.com/s/0gv5n2a3u8y3k7w/Kylarn.jpg

Kylarn på cykeln har just tagit zonen Järnbron i Uppsala
Last edited by mpmoke on 22 Apr 2013 08:00, edited 1 time in total.
---------------------------------------------------------------------------
Blogg om att vara kung för en dag: http://turf.mpmoke.se/

Image
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Bilder på Turfare!

Post by LoneDog »

Goose72 wrote:
LoneDog wrote:Får jag säga att jag tycker motsatsen.
Tråden heter visa bilder PÅ turfare, inte deras ryggar eller en prick i en bild.
Alltså bilden och bilder med ryggar är väl bättre än inget men att cykla fram och tjöta och fråga om dom är på för en bild på forumet är väl bara rent artigt? Det gör jag med alla jag fotar.

Fast alla kan väl inte vara lika grymma som jag? :)
För det första så heter inte tråden "visa bilder PÅ turfare" utan "Bilder på Turfare".

Och för att slippa gå på djupet vad en bild är, så hänvisas läsaren till wikipedia där bild dirigeras till föjande http://sv.wikipedia.org/wiki/Fotografi.
Men kort förklara är det en avbildning av verkligheten, vilket jag tycker smygfoton gör bättre än ett foto på en "random" (om jag får använda ditt uttryck) person som poserar mer eller mindre glatt på flertalet av dina foton.

Innan du började posta dina poseringsbilder, så var det flest så kallade smygfoton, så därför tycker jag inte att du ska klanka ner på andras inlägg då "vi" var först. Stör du dig på att de är suddiga etc, så får du väl skapa en ny tråd där du sätter standarden?
Och med det menar jag dock inte att du ska sluta posta här, bara sluta klaga på andras bilder som jag och många fler med mig tycker är mer intressanta än porträttfoton.
mortuus wrote:Håller med, smygfoto ska det ju såklart vara och inga frivilliga då är det ingen vits med denna tråd längre, vill man ha foto kan man väl ta det i presentationstråden och visa sitt nylle?
Känner ju att jag inte kan vara sämre så jag måste ju lägga upp en bild som är likadan med era villkor då! I bilden ser ni Skywalker65 ta irontorg

Image

Måste säga, bilden blir mer artistisk när man inte ser vem eller vad, man får liksom låta sin fantasi jobba! Blir ju såklart mer spännande såhär!
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Post Reply

Return to “Allmänt”